Har du träningsställ?
Japp, det är bra kolla att allt funkar som det ska FÖRE man flyger. =) Annars kan man ha den runt örona och då hamnar man i statistiken för "alltid trott det var en leksak men fick stryk"-skador.
Tänkte ju ge upp inomhusflygningarna, men eftersom det dykt upp lite heli-flygare så hakar jag gärna på igen och flyger i Godbyhallen, även för att kanske ge ett tips eller två.
När du hovrar på låg höjd, tänk på att luftkudden gör helin orolig. Men om den drar mycket åt nåt håll eller det känns galet, ta den absolut inte högre upp. 450-helis ska vara stabila.
Servo som inte rör sig = int bra!
Vad har den för servon, motor och ESC?
När du mekar på helin med ack ansluten, ha aldrig rotorblad på eller kablarna kopplade till motorn (räcker att koppla ur två).
Det med beställa delar... jo det är lite segt ibland. Men det finns bot för det!
Köpa samma helis som andra så kan man byta sinsemellan (sen om det är andra som borde köpa KDS istället för att det ska köpas Align, det låter jag vara osagt, KDS är bra grejer och tror de är billigare i längden, Align är bara dyrt och flyger likadant), eller skaffa en till eller fler helis så du alltid har nåt flygklart.
När delar ska bytas så brukar jag skruva bort dem direkt och lägga dem vid datorn, då kommer man sig för att beställa när man väl hamnar vid datorn. =) Det tar inte länge laga en heli, är bara byta ut delarna.