Senaste nyttPå kommande
31 julFilmeckerölinjen rallysprint
22 julResultatRallysprinten 2017
23 julResultatEckerölinjen Rallysprint 2016
Hem | Kalender | Evenemang | Klubbar | Forum | Galleri | Filmer | Länkar | Resultat | Arkiv | Kontakt | Torg | Om
It is currently Fri 29 Mar 2024, 00:06

All times are UTC + 2 hours




Post new topic Reply to topic  [ 2 posts ] 
Author Message
 Post subject: Flyga Helikopter
PostPosted: Fri 15 Oct 2010, 11:32 
Offline
Inventarie
User avatar

Joined: Fri 12 Nov 2004, 15:27
Posts: 16613
Location: Solkusten
Jag vet att jag inte kommer att bli någon 3D pilot av rang men jag nöjer mig med att tänja gränserna försiktigt och försöka klara att flyg utan haveri/tillbud innan jag avancerar.
Som väl är jämför jag mig inte med någon så mitt heliflygande är långsiktigt och krävs tålamod med små steg i början.
Har inte flugit så regelbundet för man är lite skraj för vispen och vad den kan hitta på när den får chansen.
Tänkte egentligen börja med heliflygandet först till vintern men det blev lite tjuvträning i somras, tanken var att man skulle träna med T-rex 450 i hallarna och flyga större ute på sommaren.
Upptäckte dock att 450 flyger bra ute bara det inte blåser så mycket men den känns lite liten ute på fältet dock är det mycket billigare att gå i backen med en 450 än en större helikopter.
Större helikoptrar är stadigare och mindre vindkänsliga än små det kommer man inte ifrån och flyger man lite längre bort blir dom mycket små hastigt.
Det går inte att flyga en heli på känn som med ett flyg utan när man tappar den så bär det i backen fort.

Psykologiskt: Hjärna slutar inte sällan att fungera när man flyger i verkligheten .. I simmen så flyger jag utan att egentligen tänka på hur jag drar spakarna men när det kommer till flygning i verkliga livet så börjar man tänka för mycket och då går det åt h******.
Det märkte jag också med flyg att först när man slutar tänka kan man flyga avslappnat och lugnt så det hela har nog med träning att göra så mera träning i simmen så det sitter i ryggmärgen.
En sak är säkert har man en gång börjat är det nästan omöjligt att sluta och träning brukar ge resultat bara man är envis och vill lyckas.
Kanske man snart klarar att göra ett helt varv med helin i verkligheten bara hjärnan slutar att spöka.

Happy sim training and flying :D

_________________
Rc Åland på facebook - https://www.facebook.com/alandRC/


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Flyga Helikopter
PostPosted: Tue 16 Nov 2010, 10:33 
Offline
Inventarie
User avatar

Joined: Fri 12 Nov 2004, 15:27
Posts: 16613
Location: Solkusten
Helt plötsligt bara släppte det och senaste flygningen flög man nose in.
Kändes skönt att man nu slipper hålla på att backa sig runt i luften.

Att flyga heli är inte så svårt som jag trodde utan det krävs lite mera nötande.
Träning i simulatorn och att stå och hovra i verkligheten är ett måste i början.
Håller man sig på mattan och inte flyger i väg i början utan står med stjärten mot sig blir det nog bra.
För att lyckas med heli krävs det att man tar små steg och inte stora vida utflykter i början.
Strunta också i vad folk försöker att pressa dig med att göra utan ta den tid du behöver för att lyckas.

Happy flying and dont give up. ...

_________________
Rc Åland på facebook - https://www.facebook.com/alandRC/


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 2 posts ] 

All times are UTC + 2 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group