Tackar, men skulle jag inte skriva denna "blogg" skulle jag knappast flyga varje dag heller. Så det är lite egen Win-Win på er bekostnad...
Piroflippar har jag int en susning hur man ska börja lära sig. Känns som det får bli senare för min del, hahaha!
Mr X borde ju hålla på flyga sim? Så tyst från dig Mr X! Dagboka du med nu.
Uffe, fått tag på sim?
Fler då?
William som flög 6S-FPV-racing-quad på Djäkenfältet (FpvWilliam här på forumet) skulle jag tro har bra grund för 3D-heliflygande.
Ska försöka få fram nån filmsnutt!
Kvällens kvart... 13Tänkte att nu ska jag flyga alla möjliga moves med Idle Up 1 och Dual Rate High, lite freestyle, men ändå se till att tänka "helin är riktig, jag får inte krascha". Fyra krascher blev det

. Flög in i solen (doh!) och tappade helt orienteringen, flög för lågt och hittade ett staket, flög på tok för lågt och långt bort samt en klantkrasch. Rätt bra ändå med tanke på hur man vevade på med allt man lärt sig. Försökte göra en move i taget för att inte helt äventyra ihjäl mig direkt. Auton på slutet så fastnade jag i ett staket också. Så egentligen är man inte redo vara så här vild på Djäken, än...
Snart tänkte jag börja kräva mig själv vissa kvarter att inte krascha på hela kvarten. Lite mer realistiskt.
Och så tänkte jag varva lite med att nån av kvarterna flyga samma schema. Tex hovra upp, flyga e åtta, stall turn, loop, roll, backflip, osv. Dvs samma serie med samma moves... utan att klanta till nåt steg, för då får man börja om från början.

Finns det såna redan månne Elvis? Alltså inte tung 3D-vansinne-"schema" utan nåt lite mer sport/aerobatik för nybörjare?
Provade en ny sak ett antal gånger: inverterad loop ovanifrån. Alltså flög på högre höjd och dök ner, helin inverterad längst ner, sen upp igen.
Man lägger till nåt nytt ibland och utökar antalet moves och ser hur det går. Och så fortsätter man finslipa det man lärt sig.