Senaste nyttPå kommande
31 julFilmeckerölinjen rallysprint
22 julResultatRallysprinten 2017
23 julResultatEckerölinjen Rallysprint 2016
Hem | Kalender | Evenemang | Klubbar | Forum | Galleri | Filmer | Länkar | Resultat | Arkiv | Kontakt | Torg | Om
It is currently Sat 20 Apr 2024, 12:39

All times are UTC + 2 hours




Post new topic Reply to topic  [ 7 posts ] 
Author Message
 Post subject: Stort eller litet flyg
PostPosted: Tue 17 Jul 2007, 14:29 
Offline
Inventarie
User avatar

Joined: Fri 12 Nov 2004, 15:27
Posts: 16613
Location: Solkusten
Först flög jag med en 60 storlek på flyget Tiger Trainer som jag tyckte om.
Nu var jag i luften med en 40 storlek Dornieren men nej det blir inte flera 40.
Ska i fortsättningen bara hållas till storlek 60 på flygen. Ska nu börja bygga en U-Can-Do 3D och det är en 60.

Tycker att jag ser bättre hur flyget ligger i lyften med ett större flyg.

_________________
Rc Åland på facebook - https://www.facebook.com/alandRC/


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 17 Jul 2007, 15:41 
Offline
Inventarie
User avatar

Joined: Sun 16 May 2004, 01:07
Posts: 31442
Location: Mariehamn
Kör: Impreza GT
Tror jag håller med på det där. 40 verkar lynnigare och 60 stabilare.
Nackdelar med 60 är att dom väger mer och tål inte krascher :D och
så är dom dyrare...


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 17 Jul 2007, 15:56 
Offline
Avancerad medlem

Joined: Thu 21 Jun 2007, 21:01
Posts: 106
Location: Gottby
ska va 40 :) känns som man kan trixa mer med dem :D


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 17 Jul 2007, 16:12 
Offline
Inventarie
User avatar

Joined: Sun 16 May 2004, 01:07
Posts: 31442
Location: Mariehamn
Kör: Impreza GT
Nylund wrote:
ska va 40 :) känns som man kan trixa mer med dem :D

Och där kan jag hålla med också... men det där med trixa beror nog
på lättare flyg, större roderutslag och starkare motor jämfört med
60-trainers som bara ska bröla runt runt.

Håller också med av annan orsak... dom håller bättre :D

Skillnaden mellan en 40-trainer med platt undersida på vingen och
en likadan 60-modell... är inte såå stor. Man verkar märka av tyngden
och stabiliteten. 40 är lite kvickare, men man kan ändå göra rollar,
loopar, fallande lövet osv med en 60. Fast det går lite tyngre.

"Trainer-combaten" mellan mig (Tiger 60) och Kamikazes (Tiger 40)
så var rätt lika. Vad jag minns.... se filmen.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 28 Jul 2007, 11:07 
Offline
Inventarie
User avatar

Joined: Fri 12 Nov 2004, 15:27
Posts: 16613
Location: Solkusten
Stort flyg :D
http://www.probuild-uk.co.uk/content.php?id=44
Flera exclusiva modeller
http://www.probuild-uk.co.uk/content.php?id=36
Image

_________________
Rc Åland på facebook - https://www.facebook.com/alandRC/


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 28 Jul 2007, 18:46 
Offline
Motorportalare

Joined: Sun 20 May 2007, 07:51
Posts: 520
Location: Blästorp , Skåne , Sweden
Ett större plan är betydligt stabilare i luften än en liten sak. Dock är där en del faktorer som är sämre med stora plan vs små plan.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 28 Jul 2007, 19:25 
Offline
Inventarie
User avatar

Joined: Fri 12 Nov 2004, 15:27
Posts: 16613
Location: Solkusten
Att transportera ett stort flyg är alltid ett problem.
Flygningen kräver lite mera planering och ett större område att flyga på.

_________________
Rc Åland på facebook - https://www.facebook.com/alandRC/


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 7 posts ] 

All times are UTC + 2 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group