motorportalen.net
http://forum.motorportalen.net/

Bensinmotorer för flyg
http://forum.motorportalen.net/viewtopic.php?f=72&t=1828
Page 2 of 3

Author:  JS_ [ Thu 06 Dec 2007, 10:13 ]
Post subject: 

MickeM wrote:
JS_ wrote:
Här är en motor som bara måste låta för härligt. http://www.airmedia.se/index.php?act=vi ... ductId=411

Image

Du sa att du lagt in en V6, det där är ju en B6 (Boxer-sexa) :D
Grym!

Det har du alldeles rätt i :D

Author:  Mr X [ Thu 06 Dec 2007, 21:18 ]
Post subject: 

Nu har http://www.aircpro.com/ bilder på nya maskiner (SV) 26cc till 274cc
SV 50CC TWIN CYLINDER
Detailed Product Description
1. Engine type: twin cylinder, 2-stroke, air-cooled
2. Bore x stroke: 34 x 28 mm
3. Piston displacement: 50.84cc
4. Max. power: 3.13kW/7,500rpm
5. Max. torque: 2.8N.m/7,000rpm
6. Min. idle rotating speed: 1,400rpm
7. Rotate speed: 1,400rpm-9,000rpm
8. Compression ratio: 8.4:1
9. Electronic ignition
10. Carburetor: Walbor pump type/diaphragm
11. Start mode: Anticlockwise Push Prop Start
12. Dimensions: 240x180x160 mm
13. N.W: 1705g(with muffler and ignition)
Image

Author:  Mr X [ Thu 06 Dec 2007, 21:57 ]
Post subject: 

SV maskinerna säljs också under märket CRRCpro, GRpro :D

GRpro
http://www.grpro.com.cn/index.asp
CRRCpro
http://www.crrcpro.com/

Edit: Kanske har fel :roll:

Author:  Jonny [ Thu 06 Dec 2007, 22:00 ]
Post subject: 

Mmmmm 100cc :lol:

Author:  Mr X [ Thu 06 Dec 2007, 22:38 ]
Post subject: 

En CRRCpro GF55I är snart på marknaden
65cc går nog redan att hitta så gapet till 100cc krymper.

Author:  Kamikaze [ Fri 07 Dec 2007, 02:32 ]
Post subject: 

Bensinarna kommer starkt på marknaden!

Nu har www.aircpro.com börjat sälja fina bensinare som till o med ha pittstyle-dämp som original!

Nu vet Kamikaze vad han ska ha för maskin i Cessnan :wink:

Image

Detailed Product Description
1. Engine type: single cylinder, 2-stroke, air-cooled
2. Bore x stroke: 34 x 28 mm
3. Piston displacement: 25.42cc
4. Max. power: 1.75KW/8,500rpm
5. Max. torque: 1.5NM/7,500rpm
6. Rotate speed: 1400-9000RPM
7. Compression ratio: 8.4:1
8. 4.8-6.0V Electronic ignition
9. Anticlockwise Push Prop Start
10. Carburetor: Walbor pump type/diaphragm
11. Dimensions: 190 x 120 x 220 mm
12. N.W: 1215g(with muffler and electronic ignition)

Author:  Mr X [ Thu 03 Jan 2008, 02:04 ]
Post subject: 

ENGINE BREAK IN

Inkörning av DL-50

Break in running should be done with regular gas mixed with a high quality petroleum based 2 cycle oil at a ratio of 30:1. The engine should be run installed in the airframe with wings attached, on the ground for 2hrs at 2500rpm. Ground running should be done with a 22X8 prop and with the cowl off to promote good cooling. The engine should never be run in a test stand as they do not allow vibration energy to be properly dissipated.

When the 2hrs of ground running is complete, the carburetor should be adjusted and the engine should be flown at light load and varying speed for enough time to have 3 gallons of gas mixed with high quality petroleum based 2 cycle oil run through it. The prop you use should allow the engine to run at between 6700 and 7200rpm.

The oil should be switched to full synthetic 2 cycle mixed at a ratio of 45:1after that. Note that when you switch to synthetic 2 cycle oil, it is likely that the carburetor mixture and idle speed will need to be adjusted.

Manual http://www.dlusa.net/Manual.html

Author:  Kamikaze [ Wed 16 Jan 2008, 20:53 ]
Post subject: 

Nu har AircPro satt pris på DL-50 Pris: 3050 kr http://www.aircpro.com/airc/homepage.ns ... tID=15016-

Author:  Mr X [ Thu 17 Jan 2008, 16:36 ]
Post subject: 

Kamikaze wrote:
Nu har AircPro satt pris på DL-50 Pris: 3050 kr http://www.aircpro.com/airc/homepage.ns ... tID=15016-


Nu går Air Media ner på DL-50 2950 kr!
http://www.airmedia.se/index.php?act=vi ... ductId=634

Author:  Kamikaze [ Thu 17 Jan 2008, 20:26 ]
Post subject: 

Full kontroll har nu fått in några nya bensinare http://www.fullkontroll.se/bensinmotore ... d55e5e3c84

Author:  Kamikaze [ Mon 21 Jan 2008, 20:56 ]
Post subject: 

Nu kom www.aircpro.com ut med priserna på deras nya bensinare http://www.aircpro.com/airc/homepage.ns ... rtID=9491- 8)

Author:  Mr X [ Sun 03 Feb 2008, 02:15 ]
Post subject: 

En bild på nya SV 80CC TWIN CYLINDER
Image
Image
Image

Author:  Mr X [ Sun 03 Feb 2008, 10:39 ]
Post subject: 

Nu har man drömt om ljudet från två pipor hela natten :oops:
När får vi den första twinen på fältet så man får höra maskinen på riktigt skaka marken.

SV 50CC TWIN och SV 80CC TWIN nu börjar det bli man power :lol:

Author:  Kamikaze [ Sun 03 Feb 2008, 23:04 ]
Post subject: 

Nu flyger bokis ochså med SV :D http://www.rcflyg.se/viewtopic.php?t=62 ... highlight=

Author:  JS_ [ Mon 04 Feb 2008, 08:42 ]
Post subject: 

O vilket fint flyg han hade den i :wink:

Author:  Mr X [ Mon 04 Feb 2008, 12:07 ]
Post subject: 

Nu får jag göra som övriga på Djäkenfältet, börja med bensin i flyget.
SV bensinmotor är nu beställd från http://www.aircpro.com/

Author:  Kamikaze [ Mon 04 Feb 2008, 12:38 ]
Post subject: 

Nu jäklar kommer SV maffian! Exklusiv klubb....Hitils vet jag 3 st medlemmar! Underteknad/Mr x/Bokis.... :D

Men Mr x Är i en klass för sig......! För han har ju 2 maskiner i en..80cc.... Jag säger bara.... :shock: :shock: :shock:

Author:  Mr X [ Mon 04 Feb 2008, 12:47 ]
Post subject: 

Kör Bokis med SV så måste det vara bra saker :D
Priset ligger ju ganska så bra på maskinerna

Author:  Kamikaze [ Mon 04 Feb 2008, 12:50 ]
Post subject: 

Han va tydligen jäkligt nöjd med den.... :D

Author:  Mr X [ Mon 04 Feb 2008, 13:02 ]
Post subject: 

Lite fakta om maskinen
SV 80cc Twin
1) Engine type: twin cylinder, 2-stroke, air-cooled
2) Bore x stroke: 40 x 32.8mm
3) Piston displacement: 82.4cc
4) Max. power: 6.8KW/9.12hp/7,500RPM
5) Static Thrust: 25-26kg
6) Rotate speed: 1,400-9,000RPM
7) Compression ratio: 7.1:1
8.) 4.8-6.0V Electronic Ignition
9) Anticlockwise Push Prop Start
10) Dimensions: 275 x 230 x 210mm
11) 2-leaf Propeller: 24x8 (7200RPM)
12) Carburetor: Walbor pump type/diaphragm
13) N.W: 1705g (with muffler and electronic ignition)

Page 2 of 3 All times are UTC + 2 hours
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/