Senaste nyttPå kommande
31 julFilmeckerölinjen rallysprint
22 julResultatRallysprinten 2017
23 julResultatEckerölinjen Rallysprint 2016
Hem | Kalender | Evenemang | Klubbar | Forum | Galleri | Filmer | Länkar | Resultat | Arkiv | Kontakt | Torg | Om
It is currently Thu 28 Mar 2024, 17:09

All times are UTC + 2 hours




Post new topic Reply to topic  [ 49 posts ]  Go to page 1, 2, 3  Next
Author Message
 Post subject: Bensinmotorer för flyg
PostPosted: Thu 12 Apr 2007, 10:45 
Offline
Inventarie

Joined: Mon 28 Feb 2005, 14:50
Posts: 5248
Location: Eckerö
Kör: Trans Am GTA/Targa
Bensin motorer i miniformat dyker hela tiden upp på marknaden! Tänkte lägga upp några Exempel här under 8)

Image

SPE 26cc 2-taktare med dämpare
Detta är en ny lågpris motor från Kina.
Funktionen ör det inget fel på och motor komplett med tänsystem väger ca 1100g.
Elektronisk tändsystem, motorfäste och dämpare ingår.
Lämpliga propar för 17x6
för sportflygning 17x10
Lämplig motor för skala kärror och akrobater runt 1,7m
Capacity: 26CC
Configuration: 2C single cylinder air cooled
Carburetor: Walbro pump
Ignition: CDI ignition
Power supply: 4.8V-6V
Weight 1050g including ignition and muffler
Maximum output: 1.7KW/2.3 BHP
Maximum RPM 9000
Idle rpm 1500 RPM
PETROL/GASOLINE: Unleaded 2 stroke 30:1-45:1
OIL: 2 stroke (synthetic is recommended)
MIX: 1:30 to 1:45
Recommended oil 2C racing oil and mix 1:45
Prop selection: 16X8 - 18X10
Static thrust: 18X8 prop >5.5kg

SEK 2184.00 kr






Image

ROTO 25V benzinmotor 25ccm
Bensin motor på 25ccm , vikt ca 1600 g med tändsystem och ljuddämpare. Statisk dragkraft ca 6,5kg med 19x8 propp.
lämplig prop: 18x10 och 20x10
Levereras med dämpare och elektronisk tändsystem

SEK 3191.00 kr






Image

ROTO 35Vi benzinmotor 35ccm
Bensin motor på 35ccm , vikt ca 1720 g med tändsystem och ljuddämpare. Statisk dragkraft ca 9,5kg med 21x8 prop.
Lämplig prop 18x10 till 21x10 propp.
Levereras med elektronisk tändsystem

SEK 3759.00 kr




Image

ZDZ 40RV-L
Bensinmotor 40ccm,
Effekt ca.4,8 hk
Idealisk till akrobater i 2m klassen.


DATA:
DISPLACEMENT 39,69 ccm
POWER 4,8 PS
BORE 38 mm
STROKE 35 mm
RPM 1200 - 7800 RPM
WEIGHT 1 300 g
FUEL RATIO synthetic oil 1:50 gas
PISTON ROD 2 needle bearing
CRANK SHAFT 2 ball bearing
IGNITION 4,8 V processor controlled
PORTS 3-channel Schnürle
Recommended props twin blade 18/12, 20/10, 20/12, 22/8, 22/10
Recommended props three blade 18/10, 20/8

SEK 6366.00 kr



Image

MVVS 58ccm
Ny 58ccm motor från MVVS som har som målsättning att bli bäst i värden på bensinmotorer.
Motorn levereras komplett inkl. Elektronisk tändning .
Utan dämpare.

Data:
Volym: 58 ccm
Borrning: 42 mm
Slag: 42 mm
Effekt: 8 HP/6 800 ot/min
Varvtalsområde:1300 - 8500 ot/min
Elektronisk tändning
vikt: 1820 g

SEK 5499.00 kr



Image

ZDZ 60 RV classic
Bensin motor för "lite" större kärror.

DISPLACEMENT 60 ccm
POWER 5,4 PS
BORE 45 mm
STROKE 38 mm
RPM 1200 - 8200 RPM
WEIGHT 1800 g
FUEL RATIO synthetic oil 1:50 gas
PISTON ROD 2 needle bearings
CRANK SHAFT 2 ball bearings
IGNITION 4,8 V processor controlled
PORTS 5-channels Schnürle
Recommended props twin blade 22/12, 24/8, 24/10
Recommended props three blade 20/10, 20/12, 21/10

SEK 6963.00 kr


Image

SPE 40cc 2-taktare med dämpare
Detta är en ny lågpris motor från Kina.
Funktionen ör det inget fel på och motor komplet med tänsystem väger ca 1400g.
Elektronis tändsystem, motorfäste och dämpare ingår.
Lämpliga propar för 3D 21x8 / 21x6
för sportflygning 20x10
Lämplig motor för skala kärror och akrobater runt 2m
Capacity: 40CC
Configuration: 2C single cylinder air cooled
Carburetor: Walbro pump
Ignition: CDI ignition
Power supply: 4.8V
Weight: 1460g including ignition and muffler
Maximum output: 2.5KW/3.4 BHP
Maximum RPM 9000
Idle rpm 1300 RPM
PETROL/GASOLINE: Unleaded 2 stroke 30:1-50:1
OIL: 2 stroke (synthetic is recommended)
MIX: 1:30 to 1:50
Recommended oil 2C racing oil and mix 1:50
Prop selection: 18X10 - 22X6
Static thrust: 20X8 prop >9kg

SEK 2228.00 kr


Image

MVVS 58ccm Vattenkyld med kylare
MVVS värdsnyhet Vattenkyld motor.
Möjliggör helt dold instalation i t.ex. skala plan. t.ex, P51

Data:
Volym: 58 ccm
Borrning: 42 mm
Slag: 42 mm
Effekt: 8 ,5HP/6 800 ot/min
Varvtalsområde:1300 - 8500 ot/min
Elektronisk tändning
vikt: 1630 g

SEK 7867.00 kr


Image

MVVS 58ccm PRO Sport
Lite hottad 58ccm motor, ihopp plockad av selekterade delar och portad.
Motorn levereras komplett inkl. Elektronisk tändning .
Utan dämpare.
I motorn ingår förgasar trat , titan skruv
Data:
Volym: 58 ccm
Borrning: 42 mm
Slag: 42 mm
Effekt: 8 ,5HP/6 800 ot/min
Varvtalsområde:1300 - 8500 ot/min
Elektronisk tändning
vikt: 1820 g
Propar : 22x12 till 26x10
Treblad: 22x10 till 24x12

SEK 6071.00 kr


Image

ROTO 50V2 Boxer benzinmotor 50ccm
Motorvolim 50 ccm
Statisk dragkraft ca 11 kg
Varvtal 1300 - 7800 RPM
Vikt 1800 g
Tändsystem ROTO processor controlled
Bränsle bensin + olja Motul 600, 1:50
Propeller 22/10 - 23/10

SEK 6133.00 kr



Image

ROTO 70V2 Boxer benzinmotor 70ccm
ROTO 70 V2
statisk dragkraft ca 14,5kg
Storlek 70 ccm
Max Varvtal RPM - 1 100 - 7 000 rpm
Uppskatad vikt ca- 3kg komplet
Elektronisk tändsystem
Bränsle blyfri bensin 95 med 2% olja
Propeler - 24x10 -26x10
Levereras med elektronisk tändsystem, motorfäste
2 x Muffler JMB 40/60/270, propeller JAS 25/10 - 6.000 rpm
2 x Muffler JMB 40/60/270, propeller JAS 26/10 - 5.550 rpm


SEK 6430.00 kr

_________________
En riktig rc flygare ska ladda fett


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 12 Sep 2007, 07:19 
Offline
Inventarie
User avatar

Joined: Fri 12 Nov 2004, 15:27
Posts: 16613
Location: Solkusten
Tre har nappat på det här med bensinmotorer.
Är det så att Djäkenflygarna lämnar metanol och går över till bensin.

_________________
Rc Åland på facebook - https://www.facebook.com/alandRC/


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 12 Sep 2007, 07:27 
Offline
Veteran

Joined: Mon 01 May 2006, 23:25
Posts: 4215
Location: Jomala
Kör: Allt med motor
Mr X wrote:
Tre har nappat på det här med bensinmotorer.
Är det så att Djäkenflygarna lämnar metanol och går över till bensin.

Nej inte jag iallafall,jag tänker köra både bensin o metanol.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 12 Sep 2007, 09:25 
Offline
mp.net beroende
User avatar

Joined: Mon 17 May 2004, 08:06
Posts: 1974
Location: Hammarland
JS_ wrote:
Mr X wrote:
Tre har nappat på det här med bensinmotorer.
Är det så att Djäkenflygarna lämnar metanol och går över till bensin.

Nej inte jag iallafall,jag tänker köra både bensin o metanol.


Samma här. Metanol är ändå att lita på! Funkar i alla väder....

_________________
Sjöbloms Taxi 37990.
To fight the bug, we must understand the bug.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 12 Sep 2007, 09:30 
Offline
Inventarie

Joined: Mon 28 Feb 2005, 14:50
Posts: 5248
Location: Eckerö
Kör: Trans Am GTA/Targa
Jag går helt över till bensin.....! Ser inget fel i det...Egentligen bara fördelar! Men det är till att erkänna att metanolarna har sin sharm.... 8) Dessutom luktar det ju så gott om metanolarna tycker jag!

_________________
En riktig rc flygare ska ladda fett


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 12 Sep 2007, 15:25 
Offline
Inventarie
User avatar

Joined: Sun 16 May 2004, 01:07
Posts: 31436
Location: Mariehamn
Kör: Impreza GT
Todi wrote:
JS_ wrote:
Mr X wrote:
Tre har nappat på det här med bensinmotorer.
Är det så att Djäkenflygarna lämnar metanol och går över till bensin.

Nej inte jag iallafall,jag tänker köra både bensin o metanol.


Samma här. Metanol är ändå att lita på! Funkar i alla väder....

Metanol är grinigare än bensin. Vad gäller 2-takt så måste man byta
glödstift och så måste man skruva om bränsleblandningen. Metanolare
är mycket mer svårstartade när det är kallt osv. Bensin är helt klart
lättare att ha att göra med än metanol. Men men, metanol är metanol,
därför gillar man dem :D


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 24 Sep 2007, 19:00 
Offline
Veteran
User avatar

Joined: Fri 20 Apr 2007, 15:29
Posts: 2462
Location: Eckerö
Tänk grabbar att ha en kraftig 2- taktare metanol i fören
kraftfull o ättrig inga tändstift som jävlas tändsystem ingen
brandrisk. lite hysteri.? :wink:


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 24 Sep 2007, 23:31 
Offline
Inventarie
User avatar

Joined: Sun 16 May 2004, 01:07
Posts: 31436
Location: Mariehamn
Kör: Impreza GT
Bernt wrote:
Tänk grabbar att ha en kraftig 2- taktare metanol i fören
kraftfull o ättrig inga tändstift som jävlas tändsystem ingen
brandrisk. lite hysteri.? :wink:

Tvärtom är det nog tyvärr... bensinarna bara går och går.... startar
i alla väder... Nitrometanol är väl föresten mer lättantändligt än bensin?
Jag har kört metanol flera år och när jag skaffade bensinbil så har
jag inte skruvat nånting.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 25 Sep 2007, 00:03 
Offline
Inventarie

Joined: Mon 28 Feb 2005, 14:50
Posts: 5248
Location: Eckerö
Kör: Trans Am GTA/Targa
Det slutar med bensin för Bernt oxå......tror han vill kunna lita på att kubben går i alla väder.... :wink: Men han ska väl upp några vändor med dead stick och nödlandning med stora Citronen innan han beställer en söt liten bensinare :D

_________________
En riktig rc flygare ska ladda fett


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 25 Sep 2007, 07:40 
Offline
Inventarie
User avatar

Joined: Sun 16 May 2004, 01:07
Posts: 31436
Location: Mariehamn
Kör: Impreza GT
En metanolare är nog bra, så länge man kört in den rätt, har den
rättjusterad osv för att få lååång livslängd (dom kan hålla hur länge
som helst och till slut far kompen sakta men säkert). Det är när de
börjar bli använda måååånga timmar som de kan börja krångla
med att bli svårstartade samt dålig tomgång. Men som sagt, sköts
de rätt så håller de länge.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 25 Nov 2007, 01:42 
Offline
Inventarie

Joined: Mon 28 Feb 2005, 14:50
Posts: 5248
Location: Eckerö
Kör: Trans Am GTA/Targa
Här står det lite på engelska om lilla MVVS 26cc bensinaren som t.e.x säljes av http://www.mamut.net/controls/shop/shop ... ab&gid=131

Manual att ladda ner http://www.mvvs.nl/MVVS/main_bestanden/26-35%20IFS.doc

Dimensioner på motorn http://www.mvvs.nl/MVVS/photos/26cc-drawing.jpg

Förgasarinställning http://www.mvvs.nl/MVVS/images/2.15-gas ... ctions.gif

Image
This review in fact covers two engines, and is spearheaded around the ability to fly a decent plane, rather than give some dry test bench figures. The first engine is a standard (first) production run engine, and a second is a production run engine with graphite plated piston.
When the first engine came in, I was a bit disappointed with the packaging of the engine. The thin cardboard box was damaged by the spark plug, and the crank-shaft end. The engine however was fine. What the heck, after all, I fly the engine, not the wrap! All external engine surfaces were excellent in their finish, and the case was glass bead blasted. The ignition Hall sensor is fixed in it's position. The ignition fires just before TDC, and advances 30 degrees when the engine gains rpm. All this is processor controlled, and needs no user inputs. The result is, that the engine is a pussycat to hand-start, without any vices.

Upon inspection, the engine was quite tight and felt rough. I thought: "This baby should get a lot of oil for the first runs."
I dismantled the piston and sleeve. The connecting rod has needle bearings in wrist pin, and lower end. To my astonishment, the hardened steel liner is chrome plated! All parts look very well designed and stress relieved, but all edges are razor sharp, so I ever so slightly slightly chamfered all edges, except the gas flow outlets.
This engine looks very much like the glow engine that we are all used to. Fitting in the plane is very straight-forward.
The head has a bowl shaped combustion chamber with a slanted squish band, glow engine style. The spark plug is a standard garden appliance affair with 14mm short reach thread and a 60 degrees conical seat. This is a very nice detail, because on the Moki I needed 10mm thread spark plugs of $18.00 each, and I needed to drive to the end of the world to get them.
The ignition looks very handsome, and is extremely well shielded. The casing is the size of a film roll comtainer, in fact, it fits snugly inside such a container. The lower plug boot chrome plating however was flaking off, and a small flake had damaged the plug seat. The leak caused by this slight damage would later vanish. (sigh of relief). I removed all loose flash. The plug wrench is dimensioned to centre the plug boot around the plug when tightening. It is important not to let the lower flange of the plug boot catch between the plug threads.

After a generous rinse in lamp oil and an oil bath, I assembled the engine again to check the ports timing.
Durations:
Exhaust: 150 degrees
Transfer: 112 degrees (19 degrees blow-down)
Boost: 108 degrees
Induction: from 45degrees ABDC to 45 degrees after TDC (180 degrees total)
Carb dia.: 7mm (.276") This is very small, and adds to the excellent running properties!
The timing of this engine is very conventional, and nothing fancy. It makes one wonder about the power claims of MVVS. More about that later.

The first starts were very uneventful. The engine was set rich on a 15:1 oil mix, and needed leaning. First runs were made using an 18x6 prop for rotating mass and light engine loads. When slightly wet, the engine would start on the first flip. When too wet, it would need a couple more flips to clear the lungs first. The final, still quite rich needle settings were 1.5 turns open for both needles. From there, the tweaking begins. Both needles influence each other, so each change needs a couple of full throttle runs to settle, and check the mixture again. As long as the engine accepts throttle well, lean the idle needle little by little. Then open up 1/16th of a turn on the last good setting. I did the same with the high end. Cross checking every time is required. Once set, very little tweaking, if any, is needed, but I needed to re-adjust at the field during the first runs. In a plane, the engine behaves a bit different.
After the first two runs (two minutes each), I diluted the mix to 30:1, using Valvoline Syn-Power two-stroke oil. That is the mix I kept using troughout further tests.

I used a back plate for mounting, fastened to the rear of the engine casing using slightly longer M4 bolts, and rubber grommets for vibration isolation without the customary shaking at idle.

First flights were done with the standard muffler, in a 17 lbs high-wing plane of 86" span (Multiplex Big-lift), using a 18x8 APC prop. The plane has a decent lift-off after about 50 yards, and a 30 degrees climb out. Cuban eight and Immelmann are easy, loops are quite large and round, when up, and at energy levels. The carb needs some more tweaking, to a bit richer settings.
By now, the engine gets a silky feel when turned over.
Fuel consumption is about half an ounce (15cc) per minute.

After one gallon through, which are many flights, I disassemble the engine again to check the inner workings.
The engine still is not quite run in, and the ring does not bear completely in the bore. All is well inside, and the liner has a high gloss, except for a few spots that need to run in some more.
I take the risk to loose warranty, and modify the scavenge ports to slant upwards towards the rear, add a window in the piston to line up with the boost port, and increase exhaust duration somewhat. A new exhaust pipe is made up, combined with a tuned pipe for a 2.1 (35cc) engine.The header is quite long. I also add a larger carb of 8mm.




The effect is startling! The plane now has near vertical performance, and lift off occurs in a couple of yards.
I fly this mode until another gallon is gone. With this engine that is many flights with spectators in awe! In the meantime, I changed to a 30 oz tank, so I need not refill during the day. Just flip-n-go! The gas engine flight gets the better of me, and my glow starter batteries are left unattended. During the cold winter days of the test flights, every one was working up a sweat to get their glow engines started, while I would just prime, flip the prop a few times, switch on the ignition and go!

Due to the modifications I made, it was not possible to get any standard prop rpm values any more, except my standard 18"x8" prop, which turned 7300 before the mods, and up to 7800 after. The 18x10" Menz prop turned 6700 rpm before mods, and was not measured later, but seemed to turn in excess of 7000. A 20x7 wooden prop ran wel, and came up to good working rpm, but broke on landing, not to be replaced because of expenses. Alas, no rpm figures were taken either.

Then came the time to switch to the new graphite coated piston type engine, and test it. I must restrain myself to not try to do any mod's, until I have accomplished the complete run-in, and then some.
With the standard 15:1 mix for five minutes run-in, I changed again to 30:1, and dumped her into the flight test program. The next reasonable day saw a lot of loops, wing-overs, cuban eights etc. with fly-by's and one wheel touch-and-go for seasoning. The prop was a Menz-S 18x8, and the engine turned a happy 7350 on the ground, while unwinding a lot when aloft.
The running in process did not add one bit of rpm. The engine seemed more stable than the previous one, and did not loose any power at all when heated up. In my humble previous opinion, all two strokes loose some power when the crankcase heats up. This engine just looses 50 rpm, thats it! With one litre (one quart) through the engine, I started piggy back hauls with a 10 foot glider. All went like on rails, with about a 20 degree climb out. The total weight of the combo is in excess of 22 lbs. Take-off to the left, then a turn to the right, past the pits, a turn to the left, and when in front of the pits again, the glider combo is small, and up to release height. No thermal searches were done yet to spare the engine long flights. After all, it is not run in yet.

Prop rpm and thrust test data after these excersizes:

prop size as sold size as measured(tangent) designation rpm thrust in grams
16x12 16x12 wood, wide blade 7050
18x6 18x7 Airflow wood 7500 6300, noisy
18x8 18x9 APC, narrow type 7800 5800
18x8 18x8.5 Menz-S, wood 7350 6500
18x10 18x8 Menz, thinned and cambered 7250 6500
18x10 18x11 Menz-S wood 6700
20x10 not measured Menz-S wood 4500 off tuned pipe

The APC prop, while upped in RPM, had a disappointing thrust, with the engine nearer it's peak power. Thrust figures however confirmed behaviour in the air, where the Menz-S 18x8 is just great!

_________________
En riktig rc flygare ska ladda fett


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 25 Nov 2007, 21:08 
Offline
Inventarie

Joined: Mon 28 Feb 2005, 14:50
Posts: 5248
Location: Eckerö
Kör: Trans Am GTA/Targa
Då va det dags för lite fakta om DA 50cc.....Som DL 50 är en kopia på.

Så här ser den ut.....! Image

Här är lite mått...!
Image
Image
Image


Manual http://www.desertaircraft.com/manuals/50Manual.pdf

Specifications

Displacement: 3.05 ci (50 cc)
Output: 5.0 hp
Weight: 2.94 lbs (1.33 kilos)
Weight w/Standoffs: 3.13 lbs (1.42 kilos)
Bore: 1.6771 in (42.6 mm)
Stroke: 1.3779 in (35 mm)
Length: 6.7 in (170 mm)
RPM Range:
RPM Max:
Fuel Consumption:
Warranty: Two year

Features
Desert Aircraft, auto advance, electronic ignition.
Exclusive Desert Aircraft designed cylinders, pistons, and crankshaft.
Reed valve.
CNC milled, 7075 aluminum alloy crankcase.
DA engines are designed using the latest tools and techniques,
including 3D CAD and Stereo Lithography.

Recommended Props
2-Blades
24x8
23x10
23x8
22x12
22x10
22x8
3-Blades
22x10n
20x12
20x10


Lite mer bilder...

Image

Image

Image

_________________
En riktig rc flygare ska ladda fett


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 26 Nov 2007, 01:07 
Offline
Inventarie

Joined: Mon 28 Feb 2005, 14:50
Posts: 5248
Location: Eckerö
Kör: Trans Am GTA/Targa
Här är lite matnyttigt om DL 50 http://www.dlusa.net/index.htm

_________________
En riktig rc flygare ska ladda fett


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 04 Dec 2007, 00:36 
Offline
Inventarie
User avatar

Joined: Fri 12 Nov 2004, 15:27
Posts: 16613
Location: Solkusten
DL-50 50cc motor
Ny motor från våra Kinesiska vänner. Detta är en DA-50 kopia som råkar vara lika bra som originalet.
Levereras med elektronisk tändsystem , ger över 10kg i dragkraft.
Lämplig till det mesta med spänvidd på 1800-2300mm
lite data :
Effekt : 5.2HP at 7500rpm
Tomgång : 1350 rpm
Max varv: 9000rpm
Statisk drag : 13kg vid 10m över havet ; 11kg vid 1800 meter över havet.
Slagvolym: 50.8cc
Borning / slag: 43mm×35mm
kompression : 7.5:1
Vikt : Motor - 1350g avgassystem - 100g ,tändning - 120g
Walbro membran pump förgasare med manual choke
Elektronisk tändsytem

Bränsle : 95 blifri meb 2 tvåtaktsolja 30:1 - 45:1
Propeller: 22×8; 22×10; 23×8
Battery till tändsystem :4.8 till 6.0 Volts >=1200Mah

Tändstift : NGK CM6 eller liknande
Avstånd : 0.018" to 0.020"
Installation moment:7 to 8 ft-lbs.

Sälj nu på två ställen
http://www.hab.se/ SEK 3499.00 sek
http://www.airmedia.se/index.php?act=vi ... ductId=634 3100,00 sek

_________________
Rc Åland på facebook - https://www.facebook.com/alandRC/


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 04 Dec 2007, 09:16 
Offline
Inventarie
User avatar

Joined: Sun 16 May 2004, 01:07
Posts: 31436
Location: Mariehamn
Kör: Impreza GT
Flyttar tråden eftersom den uppenbarligen handlar om RC-flyg. =)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 05 Dec 2007, 01:30 
Offline
Inventarie
User avatar

Joined: Fri 12 Nov 2004, 15:27
Posts: 16613
Location: Solkusten
Image

CRRC Pro GF50i 50CC
Artnr: GF50I
GF50i är en nykonstruerad motor från CRRC PRO som ersätter den utgångna succémotorn GF45i. Ännu enklare att starta och ännu bättre tomgångsegenskaper. Levereras komplett med elektronisk tändning (CDI), ljuddämpare och monteringsskruvar med distanser. Hög kvalite borgar för en MYCKET lång livslängd. Helt nyutvecklad tändbox som ger mer kraft och lättare starter samt jämnare och lägre tomgång, se videon. Passar utmärkt i 2-2,25 meters 3D plan där man lätt får ett 9-11kg dragkraft utan att plåga motorn! Motorerna är alltid grundinställda och provkörda i fabrik innan de når oss, mycket tryggt att veta.
Vi har testat denna motor hårt och den är mycket trevlig, vi kör den i Above All Katana 2,16m med en vikt av dryga 7,4kg. Propeller Mejzlik 22x8 och man kan gå upp till 23x8 för att få det där extrema draget, men tänk på att köra in motorn först med mindre propeller.
CRRC PRO har även utvecklat en ny Pittsdämpare som har fler fästpunkter och ger cirka 300rpm mer.

50CC 2-takt
Vikt inklusive tändsystem och dämpare 1680g
Bore x Stroke 45x31mm
Walbro förgasare av butterfly valve typ
Maximal kraft 5hp/7600rpm
Varvtalsområde 1600-7800rpm
Tändsystem DC-CDI 4,8 volt
Drivmedel: Oljeblandad bensin 95 oktan 25-40:1 OBS ej miljöbränsle!
Olja 2-takts mineralolja (Castor) OBS ej miljöolja!
Propellerområde: 20x8, 20x10, 22x10, 22x8 tvåbladiga
Luftkyld
Alla verktyg ingår för att ta isär motorn och för att byta tändstift
Tändstift ingår Pris: 2795,00:-SEK
http://www.fullkontroll.se/crrc-gf50i-50cc-p-4141.html


CRRC Pro GF26i 26CC V3.5
Artnr: GF26I
Mycket trevlig och lätt 2-takts bensinmotor som levereras komplett med elektronisk tändning (CDI), ljuddämpare och monteringsskruvar med distanser. Hög kvalite borgar för en MYCKET lång livslängd. Detta är den senaste versionen 3.5 som har betydligt förbättrad tändning samt bättre kablar och tändhatt. Passar utmärkt där en .120-.160 metanolmotor ska sitta men med en enormt mycket lägre bränsleförbrukning och kladd. Man får ett mycket bra kraft/viktförhållande utan att plåga motorn i en 1,6-1,9 meters plan, perfekt för 3D! Motorerna är alltid grundinställda och provkörda i fabrik innan de når oss, mycket tryggt att veta.

26CC 2-takt
Bore x Stroke 34mm x 28,6mm
Vikt inklusive tändsystem 1150g
Walbro förgasare av butterfly valve typ
Maximal kraft 2,4ps/9000rpm
Varvtalsområde 1600-9500rpm
Tändsystem DC-CDI 6 volt
Drivmedel: Oljeblandad bensin 95 oktan 25-40:1 OBS Ej miljöbränsle!
Olja 2-takts mineralolja (Castor) OBS Ej miljöolja!
Propellerområde: 16x8, 16x10, 17x8, 17x10 tvåbladiga
Luftkyld
Alla verktyg ingår för att ta isär motorn och för att byta tändstift
Tändstift ingår
Dämpare ingår Pris: 1995,00:-SEK
http://www.fullkontroll.se/crrc-gf26i-26cc-p-3753.html
Image
Image
Image

_________________
Rc Åland på facebook - https://www.facebook.com/alandRC/


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 05 Dec 2007, 01:44 
Offline
Inventarie

Joined: Mon 28 Feb 2005, 14:50
Posts: 5248
Location: Eckerö
Kör: Trans Am GTA/Targa
Image

CRRC Pro GF26i 26CC V3.5
Artnr: GF26I
Mycket trevlig och lätt 2-takts bensinmotor som levereras komplett med elektronisk tändning (CDI), ljuddämpare och monteringsskruvar med distanser. Hög kvalite borgar för en MYCKET lång livslängd. Detta är den senaste versionen 3.5 som har betydligt förbättrad tändning samt bättre kablar och tändhatt. Passar utmärkt där en .120-.160 metanolmotor ska sitta men med en enormt mycket lägre bränsleförbrukning och kladd. Man får ett mycket bra kraft/viktförhållande utan att plåga motorn i en 1,6-1,9 meters plan, perfekt för 3D! Motorerna är alltid grundinställda och provkörda i fabrik innan de når oss, mycket tryggt att veta.

26CC 2-takt
Bore x Stroke 34mm x 28,6mm
Vikt inklusive tändsystem 1150g
Walbro förgasare av butterfly valve typ
Maximal kraft 2,4ps/9000rpm
Varvtalsområde 1600-9500rpm
Tändsystem DC-CDI 6 volt
Drivmedel: Oljeblandad bensin 95 oktan 25-40:1 OBS Ej miljöbränsle!
Olja 2-takts mineralolja (Castor) OBS Ej miljöolja!
Propellerområde: 16x8, 16x10, 17x8, 17x10 tvåbladiga
Luftkyld
Alla verktyg ingår för att ta isär motorn och för att byta tändstift
Tändstift ingår
Dämpare ingår
Återförsäljare sökes!

Pittstyledämp köpes är http://www.fullkontroll.se/pitts-dampar ... -3756.html

Image

måttskisser:

Image

Image

Image

Finns att köpa här http://www.fullkontroll.se/crrc-gf26i-26cc-p-3753.html

_________________
En riktig rc flygare ska ladda fett


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 05 Dec 2007, 02:08 
Offline
Inventarie

Joined: Mon 28 Feb 2005, 14:50
Posts: 5248
Location: Eckerö
Kör: Trans Am GTA/Targa
Missade att du hade 26:an med i ditt inlägg oxå.... :oops:

_________________
En riktig rc flygare ska ladda fett


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 05 Dec 2007, 14:11 
Offline
Veteran

Joined: Mon 01 May 2006, 23:25
Posts: 4215
Location: Jomala
Kör: Allt med motor
Här är en motor som bara måste låta för härligt. http://www.airmedia.se/index.php?act=vi ... ductId=411

Image


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 06 Dec 2007, 01:27 
Offline
Inventarie
User avatar

Joined: Sun 16 May 2004, 01:07
Posts: 31436
Location: Mariehamn
Kör: Impreza GT
JS_ wrote:
Här är en motor som bara måste låta för härligt. http://www.airmedia.se/index.php?act=vi ... ductId=411

Image

Du sa att du lagt in en V6, det där är ju en B6 (Boxer-sexa) :D
Grym!


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 49 posts ]  Go to page 1, 2, 3  Next

All times are UTC + 2 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 17 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group