motorportalen.net http://forum.motorportalen.net/ |
|
Tränat flyglandningar med simulator http://forum.motorportalen.net/viewtopic.php?f=72&t=1750 |
Page 1 of 1 |
Author: | MickeM [ Tue 27 Mar 2007, 23:45 ] |
Post subject: | Tränat flyglandningar med simulator |
Jag blev så tagen av Warbirds nyss så jag drog igång Reflex och tog en tur med en Spitfire. Men ujuj va lynnig fågel. Den stiger när man gasar och den har ingen aning vart den ska när man försöker landa så man måste landa med lite fart så att den inte lägger sig. Och med lite fart så hann man just och just få den att rulla stabilt så la den nosen i nån buske i slutet av banan. Spitfire kommer att bli en utmaning, eller så måste jag söka upp flaps. Jag landade en enda gång som man ska av 40. USCH! Snabb så man blir nervös. Sen testade jag en Cessna 182 och DET var ett flyg jag gillade skarpt att flyga med!!! De är stabila och kroppen är under vingen. Jag flög runt och landade om och om igen nästan 25 ggr. En gång landade jag upp och ner och en gång lite väl hårt. Otroligt nice!!! Långsam glidare. Så testade jag en Extra och det sköna med dem är att de är så motorstarka så man kan klara sig ur vilken knipa som helst, även om man har nosen nästan ner i marken på några meters höjd. Denna var nääästan lika lätt att landa som Cessnan. Den studsade lite väl mycket om man inte var koncentrerad. Och så flög jag Calmato (heter den så?) en trainer med kroppen hängande under vingen. Sävligt flyg som var mycket lättfluget och rätt så lätt att landa. Jag testade också en 70cm kort 3D-elflyg som nog borde vara det första man satsar på. För de går att styra hur som helst och de går inte sönder så lätt. Men man lär sig hur man ska styra. Summa sumarium: Bäst är STORT och med kroppen under vingen med framhjul och två bakhjul. Allt annat är en utmaning. Bäst är att börja med en STOR trainer och sen en Cessna, sen en Extra. Sist en Warbird. Släppte man spakarna på en Warbird så for den åt nåt håll, inte rakt ett dugg. Ge mig ett flyg så flyger jag!!! Börjar känna mig säker bara man skulle se flyget i bildskärmen när det är så långt bort... En sak till... stora flyg har stora hjul, eller så ska man ha stora hjul eller jämn start och landningsbana. Jag tror det är väldigt lätt att skrota ett flyg på dålig bana. |
Author: | Kamikaze [ Wed 28 Mar 2007, 00:17 ] |
Post subject: | |
Av den anledningen hoppas jag att det är jämn fin mark där gräset växer på våran blivande flygplats Kan redan se den nyklippta start och landningsbanan framför mig Jo warbirdisarna är inga lätta sparvar att spaka har jag förstått! Men övning ger färdighet |
Author: | Todi [ Wed 28 Mar 2007, 09:16 ] |
Post subject: | |
Alla är vi nybörjare i början! Sen så kan jag inte fatta en sak när man ser på filmer där piloterna kör sina plan i mark. Dom står o skrattar som ena fån. Tror inte jag skulle göra det första gången jag kör några 100 € i spillror inte... |
Author: | Kamikaze [ Wed 28 Mar 2007, 11:21 ] |
Post subject: | |
Ger man sig in i denna hobby så måste man vara beredd på att man kommer sannolikt att krasha nån gång Den erfarenheten har jag redan fått smaka på |
Author: | MickeM [ Wed 28 Mar 2007, 18:52 ] |
Post subject: | |
Man investerar inte i flygen, pengarna är nog borta med en gång får man räkna med. Man har tur om man lyckas ha ett plan helt och sälja det |
Author: | Todi [ Wed 28 Mar 2007, 19:50 ] |
Post subject: | |
Ja inte skall man väl bli rik på sin hobby inte! |
Page 1 of 1 | All times are UTC + 2 hours |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |