Mickes Aerobatik-resa (el, metanol, bensin)Tanken har funnits flera år, inte startat än.
Att flyga aerobatikflyg lite mer aktivt, inte 3D.
Att rolla, loopa, flyga inverterat, stallturn, immelmans osv, lära mig flyga rent och bättre.
Men i samma veva även ta mig an 2-takt-bensinmotor-resan.
Och i samma veva skaffa större och större!
Jag har flugit EPO aerobatikflyg (Yak 54), men den renoverade jag, testflög och sålde vidare.
Jag har flugit litet el-träflyg (Edge 540), samma sak där, renoverade och flög, sålde vidare.
Jag har flugit metanol aerobatikflyg (Sukhoi vaddetnuvar), där flög jag lite mer aktivt och kraschade flera ggr, renoverade och sålde vidare.
Jag har flugit bensin-aerobatikflyg (Yak 54) ett halvt varv på fältet sen hände nåt och jag fick nödlanda.
Jag minns flygturerna med Sukhoien och det var riktigt kul att flyga aerobatik, vet inte varför jag lade av då, så många RC-flyg säkert.
Så bara jag blir av med lite RC så skaffar jag mig en EPO-aerobatikkärra och flyger sk---n ur den! Lära mig bättre.
Tills den skrotas helt eller tills jag vant mig med den. Sen åker den iväg och jag skaffar nästa storlek.

Första delen är bara el (EPO sen träflyg).
Andra delen är metanolmotordrivet (träflyg, vet inte om det finns kompositflyg?).
Tredje delen är bensinflyg!
Och vad gäller metanolmotorer så är det 2-takt eller 4-takt som gäller, förstås, men det spelar ingen roll hur det låter, bara det går att använda.
Och bensinmotorflygen... där är det tänkt att jag ska lära mig 2-takt bensinmotorer... får se om jag hoppar över 20cc, men 30, 40, 50, 70-80?, 100, 120, osv.
Det är inte själva bygget jag fokuserar på, utan driftsäkerhet samt att flyga och lära mig 2-takts bensinmotorer.
Men men... har sagt åt mig själv att göra mig av med minst 5 RC-modeller FÖRST.