Jag har en splittny motor och splittny ESC som blev felköp, passligt för flyg.
Motor: EMAX GT2820/05 1180kv 2-4S 576W
http://www.rcflight.se/visaprodukt.aspx?id=949ESC: Hobbywing Flyfun 60A med 3A @ 5V Switchad BEC
http://www.rcflight.se/visaprodukt.aspx?id=120Köpa?
Eller vad kan man sätta denna setup i för flyg?
Räknar man med RCFlights siffror:
- Trainers/Nybörjarflygplan/Normalt söndagsflyg – ca 170-200 W per kilo.
- Aerobatic – ca 230-270W per kilo.
- 3Dflyg – ca 340-400W per kilo.
Så ska ju 576W funka till tex:
En trainer på 2,9-3,4 kg
En aerobatik-kärra på 2,1-2,5 kg
Ett 3D-flyg på 1,4-1,7 kg
Skulle ju kunna funka till min Maja, men vet inte vad nuvarande klarar av, ska ju va rätt lika.
Min gula Hangar9-Cub på dryga 2m så väger 3.47 kg.
Kelly F1 kanske?! Men den ska nog yla med trimpipa.
Cessan 182 #2 ska inte ha eldrift. Glasfiberkropp = svårt med acken.
Kanske Pilatus Portern, den väger garanterat mindre än gula Cuben, men den är ju mitt 2-takts-söndagsflyg...
Fler har inte jag.
Nån som har ett flyg som behöver elkonverteras eller saknar el? =)
En 40-size trainer borde ju funka riktigt bra.
Såg att en electric-powered Kyosho Calmato Trainer 40 ska väga ca 2,65kg.
Och då är det passligt med tex 4000mAh 4S LiPo.
http://www.kyosho.com/eng/products/rc/d ... _id=109000Och det flyget är ändå hela 1,6m i vingspann.
TS hade väl en sån kvar, ny?
Eller är det dags för Härken att elkonverteras för att en ny era piloter ska börja flyga?
Njae, den ska nog 2-takt-metanolas...
Jag har ju inte planer på skaffa mer flyg på ett bra tag (om jag inte blir av med flera, sälja 2 och köpa 1 eller hur det nu lät).