Flugen 2021!Flög denna idag.
Målet var att testa tre olika propellrar, första omgången fick varva för mycket, de var för små (APC MR 10x4.5").
Multirotorn ville sjunka väldigt lätt, varvade för mycket.
Sen provade jag APC MR 10x5.5" som också var för små fast mer stigning.
Sist blev det APC MR 11x4.5" som var bäst hittills, om de räcker till.
Ska kolla loggar och se att RCOUT-värdena ligger på 40-60%, helst lite under 50%.
Skulle också testa fota via bildskärm.
Höll på hemma bra länge förrän jag märkte att lilla bildskärmen inte kunde visa bilden, men det kunde stora bildskärmen. !?
Borde få igång lilla skärmen, har nämligen hållare till sändaren för lilla bildskärmen.
Men hur som helst, FPV-länken (FatShark 5.8GHz), kameran (Canon Ixus 155) och fotande (trigger-servo) fungerade som det skulle.
Gimbaln rörde sig som den skulle också.
Lite byigt bara, den är inte så snabb i vändningarna som dagens moderna multirotorer.
Jag hade med laptop för att se att allt fungerade med den gamla APMen ombord, och det gjorde den.
Behöver egentligen inte ha dator med för att flyga denna.
Ska vara bara att ladda batteri, sändare, kamera samt acken för bildskärm och videomottagare på marken.
Sen flyga o fota.
Jag har även åter fått igång appen Tower så man kan använda den istället för en laptop på en mobiltelefon eller surfplatta (Android testat bara).
Liknande program som i datorn som man kör med telemetri.
Attachment:
20210829_163013.jpg [ 628.73 KiB | Viewed 2073 times ]
Tog en bunt bilder, men denna (förminskad) så reagerade jag på, nån har klippt lite roligt i ändan på banan.

Attachment:
IMG_3777.JPG [ 482.28 KiB | Viewed 2073 times ]