Senaste nyttPå kommande
31 julFilmeckerölinjen rallysprint
22 julResultatRallysprinten 2017
23 julResultatEckerölinjen Rallysprint 2016
Hem | Kalender | Evenemang | Klubbar | Forum | Galleri | Filmer | Länkar | Resultat | Arkiv | Kontakt | Torg | Om
It is currently Thu 28 Mar 2024, 14:22

All times are UTC + 2 hours




Post new topic Reply to topic  [ 89 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next
Author Message
 Post subject: Re: DJI F450 - Zero Tech YS-S4 v2
PostPosted: Sat 19 Jul 2014, 21:58 
Offline
Besökare

Joined: Mon 07 Jul 2014, 17:11
Posts: 32
Yes!! :D

har precis varit ute och gjort två acc. Den flyger väldigt bra men driver lite grann och det var inte vinden (det ska den väl kompensera för?)
Även om jag pilla på subtrimmen verkade det inte hända så mycket. MEN va den är stabil!! :)

De "klena benen" var också bättre än vad jag trodde, de höll, speciellt nu när man kan göra normala, mjuka landningar. :)

Jag antar att din också är väldigt snabb tillbaka till mittenläge och då tycker jag den kan upplevas lite vobblig...

Efter en stunds flygning började den blinka rött två gånger vilket antagligen betyder slut på ström, då provade jag att vrida om till RTL men ville icke :? Fick flyga hem den manuellt. (Vilket gick bra nu när den går som den ska )

Provade RTL med gott om ström och det gick perfekt!! :)

En fråga: Jag har kopplat min RTL på en ratt på radion (ch6) och då kan jag få upp två lägen av RTL: En som bara heter RTL och en som heter RTL(F/S=failsafe??) tror du det är nån skillnad på dem?
Hur jag än slog över så gick den in i RTL men att det finns två lägen verkar mysko.. :?: :?:


Nu så vill jag få på gimbalen och balansera upp den och prova med kamera.
Kunde tyvärr inte fota och filma för jag var själv ute men ska försöka slänga upp nåt.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: DJI F450 - Zero Tech YS-S4 v2
PostPosted: Mon 21 Jul 2014, 11:21 
Offline
Inventarie
User avatar

Joined: Sun 16 May 2004, 01:07
Posts: 31436
Location: Mariehamn
Kör: Impreza GT
Kul att du börjar få allt att funka. =)
Fick mail nyss från ZeroUAV, de har uppdaterat manualen med mina ändringar och buggpåståenden.
Ska läs igenom lite och se va det vart. De har mixat ihop sina anvisningar med mina och med första anblicken såg det rätt ok ut.

Om den driftar kan det vara dålig kompasskalibrering (gör den ute på fältet, inte inne eller nära en bil eller nåt). Eller så är GPS-enheten eller S4an inte rak/plan? är kompassen i S4an eller i GPSen?

Den ska använda barometer och accelerometrar för att hålla den på plats. Gyroskopet för att hålla den plan. GPS för att hålla den på en position (inte exakt) och kompassen är väl för att den i det stora hela ska ha koll på var den är och inte vrider sig. Dessutom så är väl kompasskalibreringen också gyro- och accelerometer-kalibrering, antar jag.

Man varken landar eller flyger våldsamt med denna. =) Man ska heller inte göra det enligt manualen. Då förstod jag att det var för att slippa problem med stabiliteten.

Min vobblar inte alls tycker jag, den är bara väldigt snabb tillbaks till mittläget, blev bättre med gimbal under. Men lite högt gain är det nog.

Jag flyger bara några minuter, typ 5 min, så jag har inte testat lobat-situation än. Vid för låg spänning så kör den "Land".

Jag har satt flight modes på två tvålägesswitchar. Funkar fint. CH5&CH6 ... 1 + 1 = Stabilize och 2 + 1 = Hover och 1 + 2 eller 2 + 2 = RTL. Fler behöver inte jag.

Lycka till med gimbaln, funkade bra för mig, efter att jag hade särat på signalkablarna pga den gemensamma matningen från UBECen.. ;-) Före det så funkade servona bara halvvägs. :-D

Nu ska jag iväg och testa med FPV på gimbaln. =) Funkar det som det ska så blir det att montera på digitalkameran istället för GoPron.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: DJI F450 - Zero Tech YS-S4 v2
PostPosted: Mon 21 Jul 2014, 15:31 
Offline
Inventarie
User avatar

Joined: Sun 16 May 2004, 01:07
Posts: 31436
Location: Mariehamn
Kör: Impreza GT
Nu har jag flugit 4 ackar till.
Denna gång med FPV-kamera och videolänk på gimbal'n.


Aningen för stor och tung videolänk och kamera för denna quad, väger 140 gram,
måste ha nåt lättare. Men det var det som funkade i morse när jag hade brått och
denna FPV-kamera har jag två objektiv till. Har en annan setup med 1.3GHz med
15 grams kamera och 40 grams sändare... men hade hellre haft 5.8GHz.

Som det ser ut idag:
Attachment:
IMG_0054.JPG
IMG_0054.JPG [ 98.79 KiB | Viewed 8313 times ]


Märkte att den större vikten och blåsten sänkte batteritiden med ca 2 minuter.

Märkte också att när den blinkar rött 2 ggr i stöten (varning för lobat) så kan man
inte använda RTL, jag fick landa själv.

En sak jag stör mig på... När jag vill fota nåt så flyger jag upp med quaden och
parkerar den med Auto Hover och den fastnar i luften. Sen märker man med goggles
att man borde vara lite högre upp, så man använder gas-spaken för att stiga lite.
Sen är det jäkligt svårt få den att fastna kvar på stället utan den fastnar i ett
konstant stig eller sjunk. Så man måste flippa till Stabilize och tillbaka till Auto Hover.
Lite bökigt, men funkar. =)

För att kontrollera vidvinkeln på FPV-kameran VS GoPron så ställde jag quaden på
marken så att jag fick med alla 6 motorstartbänkar på fältet på FPV-bilden. Jag filmade
samma sekvens och när jag spelade upp den nyss så ser jag att GoPron har samma
vidvinkel i HD-läget!!! :-D Fast lite sned kamera ser jag nu, men samma vidvinkel.
Hur bra som helst... OM jag hade tänkt använda GoPron, vilket jag inte ska, utan Ixus.
Attachment:
vlcsnap-2014-07-21-16h13m56s30.png
vlcsnap-2014-07-21-16h13m56s30.png [ 1.14 MiB | Viewed 8313 times ]


Eftersom jag även hamnade på "Search & Rescue" så måsta jag ju ta en bild från GoPron,
den ser lite rolig ut...Benen ska vara raka. :) Fisheye!
Attachment:
GOPR1269.JPG
GOPR1269.JPG [ 234.38 KiB | Viewed 8313 times ]


En rolig snapshot från GoPron när vi letade efter Marcus quad (visserligen såg vi den före,
men testade ändå). Den syns på bilden, men Marcus som använde Goggles såg inget, och
det var för att han såg genom FPV-kameran och bilden är från GoPron. Orsaken till att han
inte såg nåt var för att jag vände ned kameran i marken före och då bangar FPV-kameran
ur och överexponerar bilden så man bara ser vitt nästan. Finns auto-vitbalans i kameran,
har det nog avstängt...

Röd pil = Marcus quad och grön pil är skuggan av min. Bilden nedan motsvarar hälften av
egentliga bilden, så det hade vart svårt se egentligen.
Attachment:
vlcsnap-2014-07-21-16h17m21s255.png
vlcsnap-2014-07-21-16h17m21s255.png [ 1.39 MiB | Viewed 8313 times ]


Nästa steg:
- Fixa lättare videolänk
- Byta tilt-servot
- Provflyga igen och göra snyggare fastsättning av allt...


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: DJI F450 - Zero Tech YS-S4 v2
PostPosted: Mon 21 Jul 2014, 20:51 
Offline
Besökare

Joined: Mon 07 Jul 2014, 17:11
Posts: 32
Det skulle jag behövt när min provade friheten å drog iväg, någon med flygande kamera... :D

Är också sugen på FPV... Såg att Hobbyking har ett paket, med goggles och sändare, Vad tror du om det? Kanske sjysst nybörjarset :?:

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__43057__FatShark_Teleporter_V3_RTF_FPV_Headset_System_w_Camera_and_5_8G_TX.html

Min väger för tillfället 1189 gram utan kamera eller FPV med kringutrustning. Har ungefär 4-5minuter flygtid (var mest sugen på att flyga så mätte inte tiden :) )

Slänger med mina två filmlänkar (OBS filmat med mobil, ta det som det är)

DEN HÄR ÄR LITE MÖRK! :roll:





Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: DJI F450 - Zero Tech YS-S4 v2
PostPosted: Mon 21 Jul 2014, 21:29 
Offline
Inventarie
User avatar

Joined: Sun 16 May 2004, 01:07
Posts: 31436
Location: Mariehamn
Kör: Impreza GT
FPV är riktigt skoj! Men du får vad du betalar för. Köper du billigt skräp från HobbyKing så kanske inte upplevelsen blir lika häftig.
Är det äkta FatShark eller FatShark-kopia? Verkar va lite billigt för att vara äkta vara och bra grejer. Köp och testa. =)

Filmerna: Skoj! Det funkar ju bra för dig nu. Visst är det fränt när den står så still i luften. :-D


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: DJI F450 - Zero Tech YS-S4 v2
PostPosted: Fri 25 Jul 2014, 21:42 
Offline
Besökare

Joined: Mon 07 Jul 2014, 17:11
Posts: 32
Hej igen!

Fråga: har du märkt av att din gimbal startar upp i olika positioner?

Det gör min. Jag har två analoga servon på 50 hz men det borde väl inte ha någon betydelse för styrsignalen?

Skulle flygfilma lite häromdagen men då pekade kameran uppåt när jag strömsatte. Väl hemma så pekade den svagt NERÅT när jag startade på bänken i garaget, SKUMT... :roll:

Kan man få en kopia på den ändrade manualen eller kommer den på deras hemsida?

Flyg lugnt!! :)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: DJI F450 - Zero Tech YS-S4 v2
PostPosted: Fri 25 Jul 2014, 23:31 
Offline
Inventarie
User avatar

Joined: Sun 16 May 2004, 01:07
Posts: 31436
Location: Mariehamn
Kör: Impreza GT
Min gimbal har nog funkat som den ska, tills tilt-servot brann. =) Ett 9 grams TowerPro inställt på 50Hz. Det brukade vid uppstart ofta hamna i nåt läge där det burrade frenetiskt tills man ARmade. Antar att det gav upp sen, går inte att vrida på ens.

Manualen jag fick per epost från ZeroUAV:
Attachment:
YS-S4 User Manual.pdf [1.63 MiB]
Downloaded 299 times

Deras engelska hemsida verkar inte kunna visa sid två, där S4-manualen ligger.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: DJI F450 - Zero Tech YS-S4 v2
PostPosted: Sat 26 Jul 2014, 18:55 
Offline
Besökare

Joined: Mon 07 Jul 2014, 17:11
Posts: 32
Ja de där små Towerpro surrar hemskt.

Läste att digitala servon är generellt bättre än analoga men dyrare (såklart :? )

Kanske ska investera i två sådana nån gång i framtiden.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: DJI F450 - Zero Tech YS-S4 v2
PostPosted: Sun 27 Jul 2014, 10:03 
Offline
Inventarie
User avatar

Joined: Sun 16 May 2004, 01:07
Posts: 31436
Location: Mariehamn
Kör: Impreza GT
Jag har nog digitala servon också... i alla fall standardservot. Men när jag byggde gimbaln så tog jag det första jag hade för att testa bara, och dom servona blev kvar i gimbaln. =) Egentligen behöver jag inte digitalt servo på tilt eftersom jag styr det från sändaren, men mottagaren är en Futaba HS-mottagare så jag kan ställa ner från digitala portar (High Speed) till analoga, men då tappar jag noggrannhet på de andra portarna. OM det nu är så att man ställer alla portarna på mottagaren... Jag behöver inte digitalt för roll heller eftersom jag endast ska fota med quaden.

Nästa steg:
- Byta brunna servot (om jag har, måste kollas upp)
- Testa olika FPV-kameror som jag har för att se vilken FOV som stämmer bäst överens med Ixus-kameran
- Byta till lättare videolänk (hittade en liten lätt, eller så tar jag den nya som är på väg)
- Uppgradera firmware i S4an, hade kommit nyare än jag har
- Fixa avtryckarservo tills jag hittat annan avtryckare, om man ens kan det med denna kamera (tror inte den har IR-port och CHDK-stöd har ej kommit än)
- Provflyga med allt ovan med GoPro en gång, sen blir det montera Ixus (har fixat kameraskruv nu)

Sen blir det nog att fundera på nån enkel Hexacopter, tex DJI F550 eller dylik. Vill ej skaffa nån som kräver allt nytt. Skulle duga med DJI-ram, DJI-ESCs, DJI-motorer. Men inte förän jag blir av med nåt annat...


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: DJI F450 - Zero Tech YS-S4 v2
PostPosted: Fri 01 Aug 2014, 20:53 
Offline
Inventarie
User avatar

Joined: Sun 16 May 2004, 01:07
Posts: 31436
Location: Mariehamn
Kör: Impreza GT
Servot brann inte pga HS (High Speed)-port på mottagaren. Futaba R6008HS har HS-stöd på kanal 1-6 och inte på 7 och 8, jag som använt 8an för gimbal-tilt. TowerPro är skräp helt enkelt. =) Det burrade ihjäl sig. Köp inte billigt skräp. Ska försöka få tag på dyrt skräp nu eller se om jag har nåt bättre analogt servo.

Har nu skippat tunga feta videolänken på quaden (vägde 170 gram eller nåt med allt). Dvs bytt kamera och bytt videosändare mm. Har nu istället en FatShark 600TVL FPV-kamera och en sprittny FatShark 5.8GHz 250mW-sändare som allt väger 41,5 gram bara. =) Ska testa driva sändaren med ombordacken, annars blir det 2S 360/450mAh LiPo.

Har testat FS 600TVL mot Ixus 155 och de har rätt så lik FOV. Bra!

Ska montera grejerna, uppgradera firmware, fixa avtryckarservo på kanal 7 på mottagaren samt testa med GoPro lite, sen Ixus. ;-)

Lutar sen mot F550 eftersom det nu ser ut som jag blir av med överloppsgrejerna.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: DJI F450 - Zero Tech YS-S4 v2
PostPosted: Sat 16 Aug 2014, 21:14 
Offline
Besökare

Joined: Mon 07 Jul 2014, 17:11
Posts: 32
Hallå igen efter lite sommaruppehåll! :)

Har en fråga om gimbal och styrningen till den:

I manualen kan man läsa om att det ska gå att koppla TILT för styrning ifrån radion. Då undrar jag bara HUR? :? :?

De två Y1 resp Y2 är ju UTGÅNGAR till servona. Sen finns ju ch5 och ch 6 som INgångar på FC:n. Var matar jag in en signal för styrningen av TILT in i FC:n?? Det finns inga ingångar för det vad jag kan se.. :?: :?: 5:an och 6:an är ju till för FLIGHT MODES, eller?
Fattar inget... :?

Har du någon idé eller svar så vore jag tacksam.. :)

Väntar för övrigt på reservdelar (fortfarande) bla en av rotorarmarna, motorfäste gick sönder varav coptern gick i backen och krökte den redan trasiga armen (tur i oturen 8) )
Har filmat lite men det är för skakigt, behöver en ordentligt stötdämpande upphängning av kameran.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: DJI F450 - Zero Tech YS-S4 v2
PostPosted: Sat 16 Aug 2014, 23:57 
Offline
Inventarie
User avatar

Joined: Sun 16 May 2004, 01:07
Posts: 31436
Location: Mariehamn
Kör: Impreza GT
Tjena igen!

Min quad tog sommarlov, har planer på uppgradera mina DJI F450 till en DJI F550 och en TBS Discovery.
Fotogimbal-paketet till min DJI F450 med S4 ville ju inte riktigt orka med den tid jag ville ha... =)

Jag har kört roll via S4an och tilt via mottagaren. Men hur man ska kunna styra tilten fast S4 stabiliserar både roll och tilt, det vet jag inte.
Manualen är lite luddig, som du säger. Lägger man till rubriker så kan det ju bli så här:

Enbart stabilisering för både roll och tilt
Connect Y1 to the gimbal roll servo and Y2 to the gimbal pitch servo. Enter “Roll Sensitivity” and “Pitch
Sensitivity” in the Parameter Section of the GCS to adjust the correction angle and direction of your gimbal.
Gimbal Sensitivity ranges from ‐127 to 127. A negative number reverses the direction of travel and the size of the
number affects the amount of correction.

Stabilisera roll, men styr tilt från sändaren
You will need a TX with at least 7 channels to use the Gimbal function. Use channel 7 on your transmitter for
gimbal control and assign it to a knob switch, Channel 7 will now adjust your gimbal pitch location and will
continue to stabilize the camera at all angles of pitch. The spare channels may be used for other applications.

Här kan man läsa om man inte vill fatta vad dom menar
Normally roll servos will maintain gimbal stabilization in the middle position. If your gimbal tilts to one side it can
be adjusted it by clicking “Enter Setup” in the Setting section (CH5 must in manual and the throttle set to
minimum) Now the CH7 knob can be used for controlling gimbal roll. The gimbal roll’s balance position may be
fixed and saved by clicking “Quit Setup”. Now CH7 will revert to controlling gimbal pitch.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: DJI F450 - Zero Tech YS-S4 v2
PostPosted: Sun 17 Aug 2014, 20:08 
Offline
Besökare

Joined: Mon 07 Jul 2014, 17:11
Posts: 32
Ja naturligtvis är det så.. :oops: :oops:

Men som du säger, det SKA väl vara en delande rubrik emellan där, annars så är det väldigt upplagt för att man inte fattar nåt..

Jag kopplar TILTen direkt till mottagaren och S4:an styr ROLL. Tackar för den!! :)

Letar efter ett bra landningsställ med gimbal-bommar som passar min FC. Hittar jag inget får jag väl montera lösa bommar och köra med ställen jag har.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: DJI F450 - Zero Tech YS-S4 v2
PostPosted: Sun 17 Aug 2014, 21:26 
Offline
Inventarie
User avatar

Joined: Sun 16 May 2004, 01:07
Posts: 31436
Location: Mariehamn
Kör: Impreza GT
Jag måste ta tag i detta med ZeroTechen... ska jag labba vidare med DJI F450 eller ska jag gå direkt på F550... det är frågan...


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: DJI F450 - Zero Tech YS-S4 v2
PostPosted: Fri 22 Aug 2014, 19:35 
Offline
Besökare

Joined: Mon 07 Jul 2014, 17:11
Posts: 32
Oj då... :)

Tröttnade på att vänta på reservdelar till min quad så jag köpte en helt ny ram.
Tarot 650 Ironman.

Hoppas den är nåt att ha, recensionerna verkar helt ok.

Börjar med de motorerna och de propar jag har, men en del folk har satt lägre kv, större props och 4s ackar.

Får väl se vartåt det barkar... 8) 8)
Lägg gärna upp bilder på ditt nya projekt.

Ha de!!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: DJI F450 - Zero Tech YS-S4 v2
PostPosted: Fri 22 Aug 2014, 19:44 
Offline
Inventarie
User avatar

Joined: Sun 16 May 2004, 01:07
Posts: 31436
Location: Mariehamn
Kör: Impreza GT
Tarot har jag med vart sugen på, men jag har inbillat mig att jag har köpstopp för att hålla ner mängden grejer. =)
650 är en stor quad? Du får starta en tråd så får vi se bygget. =) Tarot har nog vart rätt populärt. Inte svindyra, men ändå bra grejer.
Det är väl en större ram än den du har? Så större setup är säkert önskvärt.

Jo jag måste komma till skott och beställa grejerna... håller på med tre st UAV-flyg nu, så de tar upp byggborden.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: DJI F450 - Zero Tech YS-S4 v2
PostPosted: Thu 28 Aug 2014, 18:24 
Offline
Inventarie
User avatar

Joined: Sun 16 May 2004, 01:07
Posts: 31436
Location: Mariehamn
Kör: Impreza GT
Ska montera om denna i helgen. Ta bort gimbaln och landställena för att flyga igen som vanlig quad och testa ZeroTech lite mer. Kanske kommit uppdateringar och sånt. Ska läsa igenom "nya" manualen och se om den kan förbättras. =) Flygas och testas. När allt spelar som det ska så ska den slaktas. Armarna ska bli reserv till APM-quaden. Plattorna ska säljas (har köpare). Motorerna, ESCarna och 4S-batterierna ska till en TBS Discovery. S4an, gimbaln och Canon Ixus 155 ska till en DJI F550. =) Blir en ny byggtråd på den.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: DJI F450 - Zero Tech YS-S4 v2
PostPosted: Sat 06 Sep 2014, 23:45 
Offline
Inventarie
User avatar

Joined: Sun 16 May 2004, 01:07
Posts: 31436
Location: Mariehamn
Kör: Impreza GT
Denna är nog flygklar.

För att fixa matningen till servona från UBECen utan att kvadda kablar, så gjorde jag ett litet kort.
- Porten Y2 på S4 är Roll (gyrostabiliserad)
- Kanal 8 är Tilt (via ratt C på sändaren)
- Kanal 7 är Shutter (via trainer-switchen H på sändaren)
Servona kopplas direkt till kortet.
Från mottagare och S4 går det kablar utan röda plus-kabeln.
Allt är kopplat och allt funkar, men ska flyga med GoPro och FPV en omgång till först.
Kortet har samtliga jord sammankopplade samt alla plus är sammankopplade (obs, måste vara kablar utan pluskabel till RC-mottagare och S4).
Varje signal går till respektive servon endast.

Attachment:
IMG_0139.JPG
IMG_0139.JPG [ 29.92 KiB | Viewed 8108 times ]


Återstår:
- Koppla in Lost Signal Alarmer
- Testflyga med FPV-lunspaketet och GoPro
- Gå igenom nya S4-bruksanvisningen
- Uppgradera till nya S4-FirmWare
- Byta FPV-luns-paketet mot lättare FPV-paket (redan testat att FPV-kameran har samma bild som Ixus).
- Testflyga med nya FPV-länken
- Montera Ixus
- Montera servo för avtryckare (vet ej hur, tejp antagligen?!), det hänger redan på quaden.
- Testflyga med Ixus
- Sen då? Flytta över allt till Hexacopter? :-D


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: DJI F450 - Zero Tech YS-S4 v2
PostPosted: Mon 08 Sep 2014, 15:43 
Offline
Besökare

Joined: Mon 07 Jul 2014, 17:11
Posts: 32
Hej igen!

Har kommit igång rätt så långt med min TAROT 650.

Ska lägga upp lite filmer å bilder tänkte jag när den är klar. Förhoppningsvis blir inte den här flygfilmen så skakig som den förra. :roll:

Såg att det kommit en ny firmware 2:a september som fixar lite stabilitet å sånt. Ska bli spännande att testa. :)

Smart med sammankopplingsbrädan för alla småkontakter. :idea: :idea:

Slänger in lite till så fort jag kommit framåt.

Ha de!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: DJI F450 - Zero Tech YS-S4 v2
PostPosted: Mon 08 Sep 2014, 18:31 
Offline
Veteran
User avatar

Joined: Mon 08 Jul 2013, 19:01
Posts: 3576
Kör: GL1500 Goldwing
MickeM wrote:

Benen ska vara raka. :)





Rakade?

_________________
MC or RC... It´s just a 2 letter hobby....


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 89 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next

All times are UTC + 2 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group