Flugen 2022!Flög två ackar idag.
Det var ca +1 grad varmt, max.
Hela tricoptern vägde 1010 gram med GoPro (88 g) och acken (204 g).
Första acken (Hyperion CX G3 3S 2500mAh 25 C) flög jag 6 min med, kunde ha flugit 7.
Kylan tog nog bort 1-2 minuter har jag känn, kanske mer, det var ju inte så varmt i november heller.
Sen flög jag med en GensAce 3S 2200mAh 30C och redan efter 2 minuter började LiPo-varnaren skrika (3,6V).
Måste vart pga kylan! Flög ändå 6 minuter med den och acken hamnade sen på dryga 3,8V/cell.
Märkte också att den hovrade på 85% vilket är på tok för högt.
Tror det är bäst använda 3S 2200-2500 på den och inte nån GoPro utan en liten FPV-kamera och 5.8GHz-videosändare.
GoPro-filmen från den vart nog rätt OK trots allt, men vad ska man göra med den?
Om det blåste så lutade tricoptern, sån film har man ju ingen nytta av.
Den gula fenan stabiliserar säkert upp vid flygning framåt och syns, men den var väldigt bra på rikta tricoptern mot vinden.
Så planen nu med tricoptern är: Sätta till salu men om ingen köper den så tar ja bort fenan och byter ut GoPro mot lättare FPV-kamera samt videosändare.
Känns som den är roligast på det sättet, flyga runt med FPV. Den flyger riktigt bra trots sin storlek (900 mm diameter).
Man skulle säkert kunna byta ut de 3-bladiga propparna mot något mer passligt så att den kan flyga med GoPro och FPV, men det behöver inte jag.
Ska man flyga FPV behöver man ingen hävare controller. Den har Acro (eller off?) och Stabilize.