MickeM wrote:
Bra förklarat! Den var ju inte så krånglig trots allt!
Men hur är de tre gyrona kopplade? Lite mer ingående.
Kopplingen är som följer:
motor->esc->gyro->servokabel till mottagare, kanal 1,2 & 6
->signal, ihoplödd med de andra gyronas signalkablar
Signalkablarna från gyrona är ihoplödda alla tre och är kopplade till kanal 3 på mottagaren. Man ställer in gyrona med throttelkurvan i sändaren. ESN:na "är som vanliga servon" ur gyronas perspektiv

MickeM wrote:
Dom där propellrarna brukar sällan vara i balans, dom var
skräp som jag fick från HK förut.
Nope det brukar dom inte vara. Har inte hunnit kolla ännu hur oblananserade dom är, men det ska absolut göras.
MickeM wrote:
Kommer jello'n av vibrationer eller nåt annt fenomen?
Har läst att folk med bensinhelis använder varvtalsregulatorer
där de höjer o sänker varvet med 10 rpm i gången för att
få bort jello-effekten. Jag fick det med FCO2 förut när man
flög snabbt, oavsett om man gasade eller inte.
Jello'n kommer, vad jag förstått det, av vibrationer. Bensinhelis har ju ibland problemet att dom får nån sorts skakningar vid ett visst exakt varvtal som stör kameran mycket...men är inte alltför insatt i det. Finns program som kan ta bort jello effekten, och vad jag hörde nångång så ska t.o.m. iMovie '11 klara av att fixa jello....
Vi får se helt enkelt hur mycket skak de blir till slut när allt är inställt, men jag ska försöka fixa en så mjuk upphängning till kameran som möjligt så jag tror inte att det blir ett alltför stort problem

MickeM wrote:
Vill du köpa mitt kamerastativ för 450-heli? Det har landstställ.
Även förberett för servon för tilt och hiss av kamera.
Tjaaa....låter ju inte helt ointressant
Vad hade du tänkt dig för pris ungefär?
Tror jag får komma över och kolla nån dag
