Hee Wing T-1 Ranger Pro VTOLHar lite vana med VTOLs tidigare och jämfört med UAV-multicoptrar, UAV-flyg och helikoptrar är VTOL en mix av multicopter och flyg och om man ska ställa in dem manuellt så vart det på en helt annan nivå. Multicopter är rätt straight forward och lätta att ställa in. Flyg likaså. Men när de blandas ihop så blev det genast avancerat. FireFLY6 håller jag på ställer in helt manuellt och det är en utmaning, detsamma med en större VTOL jag håller på med. Otroligt många parametrar som ska samspela. Men väldigt intressant! Denna är mer som en läroplattform som inte blir sopor om nåt händer, den är så liten och lätt. Just detta kit är två-motorigt flyg + VTOL-konverterings-kit. Den är bara 730 mm i vingspann. Den är rätt lätt som flyg. Men som VTOL-flyg är den lite tyngre och flyger då som flyg rätt snabbt. Så det blir nog att bygga in kamera och VTX direkt. Har hittills bara kollat över alla delar. De två små motorerna på flyget byts ut mot tre större, varav en på bommen. Tre servon, skev + skev + höjd. Men även två servon för tilt av främre motorerna. Controller kom inte med, måste hitta nån liten passlig med GPS och PM. Den ska bli en enkel VTOL med FPV som har RTH. Den är ändå en fullfjädrad VTOL, dock liten. Kul projekt. Bygget tar en bråkdel av tiden som det tar att ställa in den. Finns säkert färdiga konfigurationer att ladda in, men får se hur jag gör. Den kom i en låda, med två lådor, med tre lådor i en av dem.

Attachment:
IMG_5441.JPG [ 139.08 KiB | Viewed 56 times ]
Attachment:
IMG_5442.JPG [ 113.28 KiB | Viewed 56 times ]
Attachment:
IMG_5443.JPG [ 153.94 KiB | Viewed 56 times ]
De två små vingarna med servona redan på plats. Även lampor ser det ut som.
De små motorerna är på plats men de kommer bytas ut till VTOL-motorerna.
Attachment:
IMG_5445.JPG [ 172.51 KiB | Viewed 56 times ]
Kroppen, locken, stab, fena, mm.
Attachment:
IMG_5447.JPG [ 223.56 KiB | Viewed 56 times ]
VTOL-konverterings-kitet
Attachment:
IMG_5444.JPG [ 218.18 KiB | Viewed 56 times ]