Senaste nyttPå kommande
31 julFilmeckerölinjen rallysprint
22 julResultatRallysprinten 2017
23 julResultatEckerölinjen Rallysprint 2016
Hem | Kalender | Evenemang | Klubbar | Forum | Galleri | Filmer | Länkar | Resultat | Arkiv | Kontakt | Torg | Om
It is currently Fri 29 Mar 2024, 01:54

All times are UTC + 2 hours




Post new topic Reply to topic  [ 9 posts ] 
Author Message
 Post subject: Info till alla crossåkare för säsong 2012!
PostPosted: Sun 11 Mar 2012, 11:55 
Offline
Veteran
User avatar

Joined: Thu 11 Jan 2007, 09:21
Posts: 2718
Location: Emkarby
Kör: Helst Kawasaki
Hej alla!
Våren närmar sig med stormsteg och de flesta börjar säkert serva upp hojarna nu inför säsongen.
Eftersom snön och isen börjar smälta bort på banan så tänkte jag meddela lite hur läget ligger till med allting där ute.

Så nu ska jag kort och gott försöka gå igenom lite nyheter inför säsong 2012:
Så LÄS IGENOM DET HÄR NOGA NU!

Under kommande säsong 2012 så kommer lite förändringar att ske jämfört med tidigare.
Vi har haft lite möten och pratat ihop oss och kommit fram till detta:

1. Den som vill köra på banan under 2012 skall för det första vara ÅMK medlem. Du anmäler dig på första sidan http://www.motorportalen.net. Fyll i formuläret och du får en räkning hem som du sen betalar. Kom ihåg att fylla i som "meddelande" att du vill vara med i Motocrossektionen. När du betalat så skickas ditt ÅMK kort hem till din postlåda.

2. När du blivit ÅMK medlem så har vi även beslutat att en ban avgift ska betalas för varje förare. Du betalar banavgiften inne på Jussis motor och får där en stämpel på ditt ÅMK medlemskort. Så kom ihåg att ta det med! Kortet skall sen tas med varje gång du ska fara till banan och köra för att kunna ha bevis på att du är en betalande medlem.

3. Pengarna som kommer in för banavgiften kommer att gå till Motocrossektionens kassa. De pengarna kommer sedan att användas till arrende på banan, utveckling av banan samt att hålla den i skick och för fortsatt verksamhet etc.


Det här är ett system som dom även använder i Sverige på alla banor. Far man dit och kör betalar du en avgift för att få träna. Är du medlem i klubben kör du gratis är du inte medlem betalar du en liten avgift för varje gång.
Vi kommer att ta en avgift på 10€ för de som inte är medlemmar men som kommer dit och vill köra för dagen. Då gäller det från att banan har öppnat tills den stängs. Det är främst för dem som kommer utomlands. De andra ser vi helst att är betalande medlemmar förstås ;)


Sen undrar säkert många när man ska få fara till banan och köra?
Det kommer ni få information om här på cross delen i forumet. Jag eller någon annan kommer att göra en ny tråd där det står att banan har öppnat! Tider och dagar blir samma som ifjol. Finns i en tråd högst upp i denna forum del.

Banan behöver fixas till lite efter vintern. Det finns några högar med material i depån som ska spridas ut. Hopp ska fixas upp och dräneringen ska uppgraderas innan vi kan öppna. Så banan är stängd tills det har kommit information om att den har öppnat. Hoppas folk har förstående och respekterar detta!

Vi jobbar för fullt med att försöka få fram lite maskiner till banan för att kunna sladda den och göra diverse underhåll som man måste göra på en aktiv bana. Så är det någon som känner sig villig att ställa upp med traktor/grävmaskin etc. så hör av er. All hjälp behövs! Det är ingen som får betalt för att hålla banan i skick och alla kanske inte har tid att stå där varje dag, men hjälps alla åt så kommer detta bli riktigt bra och vi kommer inom kort att kunna ha ÅM tävlingar i motocross. Tanken var att det skulle bli redan i år men ekonomin har inte vart den bästa och det saknas fortfarande lite här och där för att få igenom det.

Därav kommer sektionen inte att ha några inkomster detta år utöver banavgiften som förarna betalar. Det kommer förstås att gå till att hålla banan i skick och sen eventuellt hyra någon maskin för att fixa sånt som är prioritet ett. Resten får vi vänta snällt med tills ekonomin är lite stadigare. Så därför är det viktigt att alla kan hjälpa till på alla sätt och vis visar sitt intresse! Får vi upp ångan för det här nu kanske vi kan hålla i Åländska mästerskap i motocross nästa år och då kanske folk får upp ögonen för det vi håller på med där ute och vi kan börja få in sponsorer och på så vis få verksamheten att rulla vidare.

Det här är en hobby/sport som har växt enormt dom senaste åren på Åland så vi hoppas att folk fortsätter komma ut och träna/köra och ha roligt! :)

Är det något ni undrar över så går det bra att ställa frågor direkt här i tråden eller skicka ett PM åt mig. Går även bra att ringa mig på 040 72 46 444.

Tack för mig! Vi ses ute på banan! :)

_________________
David Boman
Crossektionen, 040 76 75 808


Kawasaki KXF 250


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Info till alla crossåkare för säsong 2012!
PostPosted: Sun 11 Mar 2012, 12:32 
Offline
Medlem
User avatar

Joined: Sun 06 Feb 2005, 21:57
Posts: 52
Knattarna, kommer de få en egen tid iår? Typ då när banan är som bäst i skick?


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Info till alla crossåkare för säsong 2012!
PostPosted: Sun 11 Mar 2012, 17:12 
Offline
Veteran
User avatar

Joined: Thu 11 Jan 2007, 09:21
Posts: 2718
Location: Emkarby
Kör: Helst Kawasaki
jonko wrote:
Knattarna, kommer de få en egen tid iår? Typ då när banan är som bäst i skick?

Det har vart på tal att stora hojarna kör t.ex 30 minuter sen kör mindre hojarna säg 15-20 min och sådär håller det på. Så funkar det i Sverige t.ex. Men är det så att det kommer knattar så gör vi upp något då. Det är inte så ofta det är knattar där heller (ännu!)
Vi hoppas på fler små det här året än ifjol! Men någon egen bana har dom tyvärr inte..

_________________
David Boman
Crossektionen, 040 76 75 808


Kawasaki KXF 250


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Info till alla crossåkare för säsong 2012!
PostPosted: Mon 12 Mar 2012, 07:56 
Offline
Medlem
User avatar

Joined: Sun 06 Feb 2005, 21:57
Posts: 52
knattarna bör vara medlemmar de me då?


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Info till alla crossåkare för säsong 2012!
PostPosted: Mon 12 Mar 2012, 17:47 
Offline
Veteran
User avatar

Joined: Thu 11 Jan 2007, 09:21
Posts: 2718
Location: Emkarby
Kör: Helst Kawasaki
jonko wrote:
knattarna bör vara medlemmar de me då?

Jo, så är tanken.

_________________
David Boman
Crossektionen, 040 76 75 808


Kawasaki KXF 250


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Info till alla crossåkare för säsong 2012!
PostPosted: Wed 14 Mar 2012, 04:08 
Offline
mp.net beroende
User avatar

Joined: Sun 04 Feb 2007, 00:17
Posts: 1724
Location: Finström
Kör: M3/320D E46
har fixat så att jag ska bli medlem i ÅMK nu och fick hem räkning idag.såg att de var 10e upp till 17år och sen 20e efter 18år.jag fyller 18 detta år,ska jag betala in 20e? :)


mvh


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Info till alla crossåkare för säsong 2012!
PostPosted: Wed 14 Mar 2012, 06:43 
Offline
Veteran
User avatar

Joined: Thu 11 Jan 2007, 09:21
Posts: 2718
Location: Emkarby
Kör: Helst Kawasaki
Jonte S wrote:
har fixat så att jag ska bli medlem i ÅMK nu och fick hem räkning idag.såg att de var 10e upp till 17år och sen 20e efter 18år.jag fyller 18 detta år,ska jag betala in 20e? :)


mvh

Eftersom du är 17 nu när du ska betala så sku jag säga 10€. Fast nog får du ju betala 20 också :)
Det går ju till "vägörande ändamål" ;)

_________________
David Boman
Crossektionen, 040 76 75 808


Kawasaki KXF 250


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Info till alla crossåkare för säsong 2012!
PostPosted: Fri 27 Apr 2012, 12:05 
Offline
Besökare

Joined: Tue 14 Jul 2009, 23:48
Posts: 20
Hej undrar om man har en knatte med sig från Sverige går det att få träna då med eller måste man vara medl i klubben?

Mvh Glenn Ocklund
www.Landracing.se


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Info till alla crossåkare för säsong 2012!
PostPosted: Fri 27 Apr 2012, 19:58 
Offline
Veteran
User avatar

Joined: Thu 11 Jan 2007, 09:21
Posts: 2718
Location: Emkarby
Kör: Helst Kawasaki
Glenn Ocklund wrote:
Hej undrar om man har en knatte med sig från Sverige går det att få träna då med eller måste man vara medl i klubben?

Mvh Glenn Ocklund
http://www.Landracing.se

Hej! Tanken var väl att ta en avgift för icke medlemmar. Samma system som dom har i Sverige. Men när det gäller knattar vet jag inte riktigt hur vi ska gå till väga eftersom det inte finns nån bana för mindre ännu så känns lite dumt att ta betalt nu i början när det inte finns någon bana. Så jag säger att ni får åka fritt nu till en början tills vi fixat en till mindre bana.

_________________
David Boman
Crossektionen, 040 76 75 808


Kawasaki KXF 250


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 9 posts ] 

All times are UTC + 2 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group