Senaste nyttPå kommande
31 julFilmeckerölinjen rallysprint
22 julResultatRallysprinten 2017
23 julResultatEckerölinjen Rallysprint 2016
Hem | Kalender | Evenemang | Klubbar | Forum | Galleri | Filmer | Länkar | Resultat | Arkiv | Kontakt | Torg | Om
It is currently Thu 28 Mar 2024, 18:22

All times are UTC + 2 hours




Post new topic Reply to topic  [ 4 posts ] 
Author Message
 Post subject: Visa upp skotern!
PostPosted: Wed 09 Feb 2011, 21:53 
Offline
Rutinerad medlem
User avatar

Joined: Wed 05 Sep 2007, 17:06
Posts: 237
Location: Pålsböle
Hehe så kapade man första inlägget på det nya forumet! Har tyvärr ingen skoter för tillfället men vad ska det spela för roll när jag kan showa off vad jag har kört runt med!

Givetvis när det gäller mig så går jag igång på de udda sakerna och jag drev runt med en Terhi 10 från 70-talet. Orange givetvis och siffran står för hästarna som Husqvarnas 200cc maskin pumpade ut.
Inte så förfärligt trött som det låter och väldigt lätt. Körställningen var udda med knäna ner i små hållare fram. Bensintanken var en dunke som man kunde koppla lös med en snabbkoppling för att ta med till macken som vinlken jerry dunke som helst! Under sitsen fanns ett förvaringsfack. Skotern var dubbelbandat och hade en enkel mede fram. Tyvärr så gick först snörstarten sönder och efter jag lagade den som tog ett par år tog det inte länge innan mattan gav upp. Sålde den sen som reservdelsskoter till en som hade en likadan.


Attachments:
terhi.JPG
terhi.JPG [ 554.74 KiB | Viewed 7452 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Visa upp skotern!
PostPosted: Thu 17 Feb 2011, 00:19 
Offline
Medlem
User avatar

Joined: Tue 24 Jun 2008, 15:26
Posts: 81
Kör: Honda Accord 2,2i
min rappa Winha 35a är detta. den har ett par extrema 300cc :)
Attachment:
vinter -10 079.JPG

_________________
...........


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Visa upp skotern!
PostPosted: Fri 18 Feb 2011, 09:56 
Offline
Ny

Joined: Fri 18 Feb 2011, 09:41
Posts: 1
bad_droidboy wrote:
Hehe så kapade man första inlägget på det nya forumet! Har tyvärr ingen skoter för tillfället men vad ska det spela för roll när jag kan showa off vad jag har kört runt med!

Givetvis när det gäller mig så går jag igång på de udda sakerna och jag drev runt med en Terhi 10 från 70-talet. Orange givetvis och siffran står för hästarna som Husqvarnas 200cc maskin pumpade ut.
Inte så förfärligt trött som det låter och väldigt lätt. Körställningen var udda med knäna ner i små hållare fram. Bensintanken var en dunke som man kunde koppla lös med en snabbkoppling för att ta med till macken som vinlken jerry dunke som helst! Under sitsen fanns ett förvaringsfack. Skotern var dubbelbandat och hade en enkel mede fram. Tyvärr så gick först snörstarten sönder och efter jag lagade den som tog ett par år tog det inte länge innan mattan gav upp. Sålde den sen som reservdelsskoter till en som hade en likadan.


Det var inte 200cc maskin utan 150 i dom äldre och 160cc i dom nyare.

Din gamla Terhi har flyttat till Vasa
Image

Du råkar inte ha kvar gummilisten och "kofångaren" fram?

Så här ser den ut nu, ihopplockad av 3 Terhin

Image


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Visa upp skotern!
PostPosted: Sun 20 Feb 2011, 20:18 
Offline
Rutinerad medlem
User avatar

Joined: Wed 05 Sep 2007, 17:06
Posts: 237
Location: Pålsböle
Okej, nice. Ja eventuellt finns de kvar breve garaget. Såg att du hade nån till salu i tidningen förut, tror det var du iaf. Var de den som for till Vasa alltså? Kul att den kom ihop. Var ju bara mattan eg som var riktigt slut på den.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 4 posts ] 

All times are UTC + 2 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group