motorportalen.net http://forum.motorportalen.net/ |
|
Above All Yak 54 100cc http://forum.motorportalen.net/viewtopic.php?f=61&t=5938 |
Page 2 of 6 |
Author: | Mr X [ Sun 12 Jul 2009, 18:11 ] |
Post subject: | |
Här ska stället monteras. På baksidan där muttrarna skruvas fast är det metallvinklar. |
Author: | Mr X [ Sun 12 Jul 2009, 18:27 ] |
Post subject: | |
Så har man dragit åt muttrarna på insidan av flyget. Landstället sitter ganska stadigt fast. |
Author: | Mr X [ Sun 12 Jul 2009, 20:10 ] |
Post subject: | |
Så där blev slutresultatet av landstället på Yaken |
Author: | Mr X [ Sun 12 Jul 2009, 20:40 ] |
Post subject: | |
Ja just ja kanske ni vill se det rätt väg. Svänger på bilden så slipper ni stå på huvudet. |
Author: | Mr X [ Mon 13 Jul 2009, 13:14 ] |
Post subject: | |
Nu har man rullat runt med den på gården och brummade med läpparna, den höll ju nästan på att lätta. Tur att inte vingarna var på för då hade den tagit till väders. Nästa blir att montera sporrhjulet på Yaken. |
Author: | Mr X [ Thu 16 Jul 2009, 13:09 ] |
Post subject: | |
Monterade löst alla delarna på Yaken. |
Author: | Bernt [ Thu 16 Jul 2009, 13:21 ] |
Post subject: | |
O vad skall du ha för starter till detta flyg o motor? för din räcker väl inte till? (eller ). |
Author: | Mr X [ Thu 16 Jul 2009, 13:27 ] |
Post subject: | |
Bernt wrote: O vad skall du ha för starter till detta flyg o motor? för din räcker
väl inte till? (eller ). Bara fegisar som måste ha starter |
Author: | JS_ [ Thu 16 Jul 2009, 13:52 ] |
Post subject: | |
Det är ett snyggt flyg det där, ska bli kul o se det i luften. Jag tror det är farligare o starta stora motorer med starter än för hand. Jag har märkt att man slinter lätt på spinnern när den är lite större, o det kan ju sluta med att man har både starter o händer i proppen. |
Author: | MickeM [ Thu 16 Jul 2009, 14:00 ] |
Post subject: | |
Jag vill se pilotfigur, skaladetaljer, klistermärken... SKALA!!! Inte ännu ett cleant skal. |
Author: | Mr X [ Thu 16 Jul 2009, 16:30 ] |
Post subject: | |
MickeM wrote: Jag vill se pilotfigur, skaladetaljer, klistermärken... SKALA!!! Inte ännu ett cleant skal.
och jag vill se det klart ...... |
Author: | Mr X [ Mon 20 Jul 2009, 18:26 ] |
Post subject: | |
I det här flyget passar min Emcotec DPSI RV perfekt. Tur att man hade den liggande i lådan. |
Author: | Mr X [ Mon 20 Jul 2009, 23:27 ] |
Post subject: | |
Nu sitter man och väntar på lite mera delar till Yaken. Ska väl snart dyka upp en 3D tank, servon m.m |
Author: | Mr X [ Tue 21 Jul 2009, 10:24 ] |
Post subject: | |
Är nu klart vilka servon som jag ska ha till flyget (Blue bird) På skevrodren blir det 4st BMS-862DMAX+HS Champion Digital Servo (MG) 21.2kg / .12sec På höjdrodren blir det 2st BMS-860DMAX+HS Champion Digital Servo (MG) 23.2kg / .15sec På sidorodret blir det 1st BMS-L560DMG+HS 1/4 Scale Digital Servo (MG) 27.5kg / .13sec Ett till gasen behövs också men det blir ett senare problem. |
Author: | Mr X [ Tue 21 Jul 2009, 15:50 ] |
Post subject: | |
Maskin och canister är nu klart vad det blir. Nästan alla delarna är nu på gång till Yaken. Det tar sig |
Author: | Mr X [ Thu 23 Jul 2009, 00:47 ] |
Post subject: | |
Yaken får en rova DLE 111 med canister Output Power: 11.2HP at 7500rpm Idle Speed: 1400 rpm Displacement: 111.2cc Bore and Stroke: 45mm×35mmX2 Compression Ratio: 7.6:1 Weight: 2870 grams Cap to cap width: 29cm Mount to prop hub length: 167mm Centerline to carb: 13cm Fuel: 2C Regular Gas mixed 30:1 - 45:1 (petroleum based for break in, synthetic thereafter) Propeller: 27x10 benchmark. 26×12. 27x12. 28x10 Ignition Battery: 4.8 to 6.0 Volts >=2000Mah Replacement Spark plug: NGK CM6 or equivalent Gap: 0.018" to 0.020" 2 Cycle air cooled Walbro membrane pump carburetor with manual choke Automatic advancing electronic ignition Weight: Engine-2870g. Muffler-190g. Electronic ignition-150g |
Author: | Mr X [ Fri 24 Jul 2009, 20:58 ] |
Post subject: | |
Då fick man maskinen till flyget med 28x10 propp. Slog på stort och köpte också canister. |
Author: | Mr X [ Fri 24 Jul 2009, 21:02 ] |
Post subject: | |
Till röktank tar jag den tanken som följde med flyget. Har köpt en extra 3D tank till flyget. |
Author: | Mr X [ Sat 25 Jul 2009, 08:37 ] |
Post subject: | |
Den nya 3D tanken är på en liter. |
Author: | Bernt [ Sat 25 Jul 2009, 08:45 ] |
Post subject: | |
Är den så fin att man behöver ha matta under? |
Page 2 of 6 | All times are UTC + 2 hours |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |