motorportalen.net http://forum.motorportalen.net/ |
|
Twist 40 http://forum.motorportalen.net/viewtopic.php?f=61&t=5036 |
Page 1 of 1 |
Author: | Glidaren [ Mon 12 Jan 2009, 14:28 ] |
Post subject: | Twist 40 |
Projekt: Twist 40 från Hangar 9 Motor: oklart Servo: oklart Mottagare: oklart |
Author: | Glidaren [ Mon 12 Jan 2009, 14:31 ] |
Post subject: | |
Nu har jag lyft på locket för ett nytt projekt, så här såg det ut i lådan.... |
Author: | Glidaren [ Thu 29 Jan 2009, 21:13 ] |
Post subject: | |
Vad skulle vara en lämplig motor på en Twist 40? Är det någon som vet om flyget är fram- eller baktungt? Räcker kraften i en OS-46 till för hovring? Är en OS-55 lämpligare ? eller är Twisten ett flyg som man inte hovrar med? Jag menar..... att inte ens RC Piloter som kan hovra gör det med Twist..... Jag antar att en ASP .75 är för tung för den kärran, elller.... |
Author: | Bernt [ Thu 29 Jan 2009, 21:18 ] |
Post subject: | |
Har du sådana resurser så du bara plockar fram ett flyg när du har långtråkigt o börjar bygga,Tvisten tror jag är ett trevligt att flyga. |
Author: | Dawson [ Thu 29 Jan 2009, 21:33 ] |
Post subject: | |
Glidaren wrote: Vad skulle vara en lämplig motor på en Twist 40?
Är det någon som vet om flyget är fram- eller baktungt? Räcker kraften i en OS-46 till för hovring? Är en OS-55 lämpligare ? eller är Twisten ett flyg som man inte hovrar med? Jag menar..... att inte ens RC Piloter som kan hovra gör det med Twist..... Jag antar att en ASP .75 är för tung för den kärran, elller.... Du skulle borda höra med Nylund här på forumet.. Han har en twist.. men jag minns inte vad han har för motor i kärran.. |
Author: | Glidaren [ Thu 29 Jan 2009, 21:36 ] |
Post subject: | |
Bernt wrote: Har du sådana resurser så du bara plockar fram ett flyg när du
har långtråkigt o börjar bygga,Tvisten tror jag är ett trevligt att flyga. Tja, jag har "hamstrat" lite flyg... ....och så var ju tomten jätte snäll senaste jul - och snäll har jag också varit Jo, Twisten kan nog vara trevlig att "stalla runt med". Mr X har ju även visat att lågfarts egenskaperna med Twist 60 är utomordentliga. Risken är väl att "flyg egenskaperna" i kärrorna är lite olika beroende av vem som är pilot Twisten har ju en mycket tjockare vinge än Reactorn (Naco 0009) och Questen (Naco 0014). De flyger nog betydligt "renare" än Twisten men Twisten ska väl bara "stalla runt" lite Risken är väl förståss att Twist 40 kommer att vara ett väldigt kvickt flyg som det kan bli lite problem att "hålla reda på" ...... för mej |
Author: | Bernt [ Thu 29 Jan 2009, 21:46 ] |
Post subject: | |
Undrar om vi borde sätta upp käppar i början o slutet på banan så du inte landar på sidan, o förstör det. |
Author: | Glidaren [ Thu 29 Jan 2009, 21:52 ] |
Post subject: | |
Bernt wrote: Undrar om vi borde sätta upp käppar i början o slutet på banan så
du inte landar på sidan, o förstör det. Då blir det nog att förstöra Twisten genom att flyga i käpparna..... redan vid start |
Author: | Mr X [ Wed 11 Feb 2009, 21:43 ] |
Post subject: | |
Litet flyg som är snabbt att rolla med så jag skulle nog välja en OS 55. Dom som flyger twist brukar ha roligt sommar som vinter därför skulle jag välja en 2-takt motor. Den större twist 60 ska nog ha en 4-takt för att man ska trivas med flyget. Twist 3d - Os 55 AX http://www.youtube.com/watch?v=gWYQP_2_ ... re=related Hur går det med byggande av lilla twisten. |
Page 1 of 1 | All times are UTC + 2 hours |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |