Tjena Vicce! Ni måste ha väldigt starka arbetslampor där du bor, eller
så blev det lite fel med fotot bara
. Svarta skruven ser ut som tom-
gångsskruven. Eftersom man vill kunna stänga av motorn helt, dvs
strypa den så den stannar, så brukar i alla fall jag skruva tomgångs-
skruven så att spjället är exakt stängt (ingen som helst glipa) när
du vrider fast spjället.
När du har trimmen på sändaren för gasen (Trottel) i mitten så skall du
ha tomgångsöppning på spjället. När du sen trimmar ner (mot dig) så
skall spjället helst stängas helt. För att öka tomgången så trimmar du
uppåt (ifrån dig). När motorn är inkörd får den bättre tomgång. De
flesta sändare (utom de billigaste) så har även en Throttle Cut-knapp.
Använder du den funktionen så kan du ställa in gas-servot att dra av
gasen så pass mycket att spjället stänger. Då slipper du trimma ner
varje gång och i fall det inte hjälper att trimma ner i botten, så är
Throttle Cut en bekväm och praktisk avstängninsanordning för
motorn.