Senaste nyttPå kommande
31 julFilmeckerölinjen rallysprint
22 julResultatRallysprinten 2017
23 julResultatEckerölinjen Rallysprint 2016
Hem | Kalender | Evenemang | Klubbar | Forum | Galleri | Filmer | Länkar | Resultat | Arkiv | Kontakt | Torg | Om
It is currently Thu 28 Mar 2024, 18:38

All times are UTC + 2 hours




Post new topic Reply to topic  [ 155 posts ]  Go to page Previous  1 ... 4, 5, 6, 7, 8
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Wed 04 Jul 2007, 22:01 
Offline
Inventarie
User avatar

Joined: Sun 16 May 2004, 01:07
Posts: 31436
Location: Mariehamn
Kör: Impreza GT
Kamikaze wrote:
Du har ju hela långa natten på dig juuh... 8) Natten är lång vetja :D

När jag kraschade andra gången så hade jag lagt mig efter 2 kvällen
före... och jag var duktigt lättokoncentrerad den kvällen. Flög som en
sopa den kvällen.... och sen kraschade man till på köpet av pilot-error.
Nä... blir det inte klart ikväll, så blir det klart nån annan dag. är lite
pill när man ska dra om gas-staget + att jag har andra servon, andra
horn och sånt pill. Passar inte pangbom. Och motorn skulle plockas
isär, rengöras, plockas ihop... minuterna skenar. Och nu sitter man här
och äter istället... haha :D


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 04 Jul 2007, 22:13 
Offline
Inventarie

Joined: Mon 28 Feb 2005, 14:50
Posts: 5248
Location: Eckerö
Kör: Trans Am GTA/Targa
Ja det är nog bättre att bygga ihop systematiskt och lugnt! Å int bara hafsa ihop det 8)

_________________
En riktig rc flygare ska ladda fett


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 04 Jul 2007, 22:33 
Offline
Inventarie
User avatar

Joined: Sun 16 May 2004, 01:07
Posts: 31436
Location: Mariehamn
Kör: Impreza GT
Motorn rengjord och ska skruvas ihop. Två bilder på grejerna:

Image

Image


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 04 Jul 2007, 23:33 
Offline
Inventarie
User avatar

Joined: Sun 16 May 2004, 01:07
Posts: 31436
Location: Mariehamn
Kör: Impreza GT
Och så var motorn klar, vevaxlen hade klarat sig och hela motorn
mår riktigt prima!!!

Image

Image

Image

Så här såg den ute FÖRE jag började :D

Image


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 04 Jul 2007, 23:44 
Offline
Rutinerad medlem
User avatar

Joined: Thu 21 Jun 2007, 19:32
Posts: 341
Location: Mariehamn
Hmm plöjt en åker? :shock:


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 04 Jul 2007, 23:47 
Offline
Inventarie
User avatar

Joined: Sun 16 May 2004, 01:07
Posts: 31436
Location: Mariehamn
Kör: Impreza GT
lolzorz wrote:
Hmm plöjt en åker? :shock:

JAJJAMENSAN :D Kommer bild bara Bernt får dem ur sin mobiltelefon =)
Men det var mjuk åker... flyget gick nog sönder så mycket pga att det
var så mycket lagat förut... + hastigheten förstås ... hehe....


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 05 Jul 2007, 09:04 
Offline
Inventarie
User avatar

Joined: Fri 12 Nov 2004, 15:27
Posts: 16613
Location: Solkusten
Jag läste någonstans att 5 gånger på ett batteri ska man flyga och inte mera.
Digitala servon drar mera ström så i din trainer med bara fyra standard och inte digitala servon tycker jag det ska räcka lite längre.
Det känns lite tryggare att köra med ett lite större batteri och 6 volt som jag gör.

_________________
Rc Åland på facebook - https://www.facebook.com/alandRC/


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 05 Jul 2007, 11:11 
Offline
Inventarie
User avatar

Joined: Sun 16 May 2004, 01:07
Posts: 31436
Location: Mariehamn
Kör: Impreza GT
Mr X wrote:
Jag läste någonstans att 5 gånger på ett batteri ska man flyga och inte mera.
Digitala servon drar mera ström så i din trainer med bara fyra standard och inte digitala servon tycker jag det ska räcka lite längre.
Det känns lite tryggare att köra med ett lite större batteri och 6 volt som jag gör.

Jag kör 4.8V på 4st standard klena 3kg-servon (tror det var 3kg).
Det är bara en 4x1.2V ack på 1800mAh. Och om man inte rycker
i spakarna håller det länge. Men börjar man flyga aktivt kortas
tiden ner rejält.

Vad är 5 gånger?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 05 Jul 2007, 11:16 
Offline
Inventarie
User avatar

Joined: Fri 12 Nov 2004, 15:27
Posts: 16613
Location: Solkusten
MickeM wrote:
Vad är 5 gånger?

Tror dom menade 5 flygningar (tankar)

_________________
Rc Åland på facebook - https://www.facebook.com/alandRC/


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 05 Jul 2007, 11:22 
Offline
Inventarie
User avatar

Joined: Fri 12 Nov 2004, 15:27
Posts: 16613
Location: Solkusten
Min ack (NiMH) är på 6V / 1450 mAh den som jag hade tidigare var på 4,8 / 1100 mAh

_________________
Rc Åland på facebook - https://www.facebook.com/alandRC/


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 05 Jul 2007, 13:27 
Offline
Inventarie
User avatar

Joined: Sun 16 May 2004, 01:07
Posts: 31436
Location: Mariehamn
Kör: Impreza GT
Mr X wrote:
Min ack (NiMH) är på 6V / 1450 mAh den som jag hade tidigare var på 4,8 / 1100 mAh

Det är nog märkbar skillnad på styrka och snabbhet med 6V... hm...
måste nog skaffa en sån ack. ... men då måste jag skaffa en 6V
ackvarnare också :D


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 02 Sep 2007, 10:25 
Offline
Inventarie
User avatar

Joined: Sun 16 May 2004, 01:07
Posts: 31436
Location: Mariehamn
Kör: Impreza GT
Fast det är en annan Tiger 60 än i början på denna projekttråd
så måste denna också lagas lite efter att den fått lite dålig start
och gled med hängande stjärt ner i höga gräset... det är nu
bevisast att man inte ska koppla skevservot fel... :lol:

Ingen större grej, men den fick en liten toouch underifrån på
stjärten. Kom ej åt att limma så jag måsta "öppna lite till".

Image


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 05 Sep 2007, 23:05 
Offline
Inventarie
User avatar

Joined: Sun 16 May 2004, 01:07
Posts: 31436
Location: Mariehamn
Kör: Impreza GT
Nu är Tiger 60'an laddad, limmad och läkt. 100% Ready for flight.
Ny propeller på 13" istället för 12or och 11or jag använt förr.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 06 Oct 2007, 23:57 
Offline
Inventarie
User avatar

Joined: Sun 16 May 2004, 01:07
Posts: 31436
Location: Mariehamn
Kör: Impreza GT
Nä, nu ger jag upp denna ThunderTiger Tiger Trainer 60. Skitbra
Trainer i 60-klass... och nu har jag provat på den mer lynniga
Trainer 40-klassen (högvingat)... så nu ska jag vidare... denna
skall säljas. Tror det är en Kyosho Calmato Sports 40 som lockar
mest just nu, eller nåt sånt... billig lågvingad trainer i alla fall. :D


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 28 Oct 2007, 14:38 
Offline
Inventarie
User avatar

Joined: Sun 16 May 2004, 01:07
Posts: 31436
Location: Mariehamn
Kör: Impreza GT
Tiger 60-projektet är nu avslutat.

Första flyget vart bara skrot :D
Men det andra jag skaffade så är helt, säljer nu det...
http://www.motorportalen.net/phpbb/viewtopic.php?t=2816

Gillar flyget skarpt, det är stort och stabilt att flyga, ett riktigt glidarflyg.
Men uppgraderingsabstinensen lockar för mycket :D

/MickeM


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 155 posts ]  Go to page Previous  1 ... 4, 5, 6, 7, 8

All times are UTC + 2 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 21 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group