X-UAV Talon Pro 1350 mmEn testplattform där målet är att testa flyga fort med ArduPilot samt även effektivt. Flyget i sig är rätt lätt som tom modell, förutom lite extra grejer som lägger till vikt som ger smidig montering, ska se hur jag gör med dem. Ska utrustas med lätt elektronik. EPO-materialet är väldigt slätt och blankt jämfört med hur EPO varit senaste åren. Talon har funnits/finns i många storlekar, detta är mini-modellen och Pro-modellen av dem, vad nu Pro innebär, har ej kollat upp. Står att den kan klara upp till 1 kg last, vilket jag inte kommer använda, blir mer i form av Litium-batterier av nån sort. Står också att den kan flyga upp till 3h vilket är väldigt längre, ska bli intressant se vart jag når. Ska försöka mig på 6S eller mer spänning som ska köra i thrust-bänk med ESC och kolfiberpropeller. Cruise speed verkar vara ca 80 km/h och max ca 150 km/h, jag kommer test köra olika hastigheter och se den mest effektiva. Tex med Ninox så hittade jag nån hastighet mellan stall och cruise som var mer effektiv än rekommenderad cruise och då kunde jag flyga 20 minuter mot 15 med rekommenderad cruise. Återkommer med mer specs och komponenter.
Attachment:
IMG_5440.JPG [ 295.51 KiB | Viewed 608 times ]