Sista dusterna före klädning!Fick hem Medium CA och kunde fortsätta limma.
Fick även hem tunnare servon, men jag hade redan andra bättre hemma, bara jag hade kikat i 800-lådan...
Men dessas mått var mindre på alla vis så jag fick modda servohållarna.
Attachment:
IMG_3997.JPG [ 256.11 KiB | Viewed 7492 times ]
Attachment:
IMG_4004.JPG [ 258.59 KiB | Viewed 7492 times ]
Funderade på spinner- och propeller-combon.
Jag vill ha folding prop, annars lär man väl knäcka något vid landning om proppen tar i marken.
Har två alternativ.
Den till höger är den som är klart bäst kvalitet. Stopparen är inte med på bild, den måste jag tillverka själv.
Den med APC (vänstra) med "kolfibermålad" spinner till vänster så är aningen lättare, måste dock ha flera av delarna till höger för att passa på motorn och dessutom en stoppare.
När jag vägde så var det 20 grams skillnad mellan de olika alternativen, så det fick bli den tyngre (väger 70 gram med allt!!!).
Jag måste sen balansera med ack och se hur jag gör med CG, kanske det blir vanlig spinner med rak icke-folding prop ändå.
Har en vit spinner också.
Attachment:
IMG_3998.JPG [ 316.92 KiB | Viewed 7492 times ]
Använder plastgångjärn (de kom med ett DB Sports & Scale-kit för en metanol-kärra).
Attachment:
IMG_4001.JPG [ 256.2 KiB | Viewed 7492 times ]
Gjort klart fena, sidoroder, stabilisator, höjdroder, triangel-lister för fena samt bägge skevroder.
Samtliga framkanter på de fyra rodrena är slipade i V-form.
Framkant på stabilisator och fena är avrundade.
Delarna har även fått en yta av tunn CA som sugits in i balsat medans jag hade dem i press för att få dem plana, funka bra det.
Har även fixat alla slitsar i vinge, stabilisator, fena och samtliga roder så gångjärnen passar.
Attachment:
IMG_4000.JPG [ 240.47 KiB | Viewed 7492 times ]
Och så limmade jag på triangellisterna på fenan samt har slipat och fixat alla trädelar klart inför klädsel.
Woah! Milstolpe i ett bygge!
Attachment:
IMG_4003.JPG [ 388.62 KiB | Viewed 7492 times ]