Senaste nyttPå kommande
31 julFilmeckerölinjen rallysprint
22 julResultatRallysprinten 2017
23 julResultatEckerölinjen Rallysprint 2016
Hem | Kalender | Evenemang | Klubbar | Forum | Galleri | Filmer | Länkar | Resultat | Arkiv | Kontakt | Torg | Om
It is currently Tue 16 Apr 2024, 13:58

All times are UTC + 2 hours




Post new topic Reply to topic  [ 65 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4
Author Message
 Post subject: Re: HobbyKing Finnair DC-3 Airliner EPO (OH-LCE)
PostPosted: Sun 11 Sep 2022, 18:42 
Offline
Inventarie
User avatar

Joined: Sun 16 May 2004, 01:07
Posts: 31442
Location: Mariehamn
Kör: Impreza GT
Flyger klart bäst i vindstilla! Flögs idag. Riktigt bra flyg, fast det är HobbyKing. Undras hur länge det ska hålla ihop... Ingen fotar när jag flyger så denna blev på marken igen.

Image


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: HobbyKing Finnair DC-3 Airliner EPO (OH-LCE)
PostPosted: Mon 12 Sep 2022, 11:48 
Offline
mp.net beroende
User avatar

Joined: Tue 11 Nov 2008, 19:57
Posts: 1723
Location: Mariehamn
MickeM wrote:
Flyger klart bäst i vindstilla! Flögs idag. Riktigt bra flyg, fast det är HobbyKing. Undras hur länge det ska hålla ihop... Ingen fotar när jag flyger så denna blev på marken igen.

Image

... jag har en liten (dålig) filmsnutt när du flyger förbi men vet inte hur jag skall få ut den på forumet

_________________
OH 530


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: HobbyKing Finnair DC-3 Airliner EPO (OH-LCE)
PostPosted: Wed 14 Sep 2022, 20:43 
Offline
Inventarie
User avatar

Joined: Sun 16 May 2004, 01:07
Posts: 31442
Location: Mariehamn
Kör: Impreza GT
Atte wrote:
... jag har en liten (dålig) filmsnutt när du flyger förbi men vet inte hur jag skall få ut den på forumet

Är nog en del bök. Du ska få in den i datorn och sen kan du använda tex en egen YouTube-kanal för att lägga upp filmen. Den kanske måste redigeras före den publiceras... Inte behöver du. Jag får se den live varje gång jag flyger, vill nån annan se den så får de larva sig ut till fältet bara? ;-)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: HobbyKing Finnair DC-3 Airliner EPO (OH-LCE)
PostPosted: Mon 10 Jul 2023, 15:12 
Offline
Inventarie
User avatar

Joined: Sun 16 May 2004, 01:07
Posts: 31442
Location: Mariehamn
Kör: Impreza GT
Flugen 2023!

Men före det bytte jag motorfäste. Otroligt att motorn ens satt kvar, när jag lossnade skruvarna så ramlade det ut små svarta plastbitar. Antagligen var den inkilad så den hölls på plats, men när skruvarna lossnade så lossnade alla. Hade en ny i alu hemma med exakt samma mått, otroligt nog. Ut till fältet och flög den enda acken jag hade (4S 4000mAh) eftersom jag givit bort de andra, ska skaffa fler så jag har till andra flygedon också, inte bara denna som flygs med 4S 4000. Hur som helst, flugen och hemma igen hel och fin. Bra få flyga av sig lite så man är van innan nästa DC-3a ska upp inom kort. 8)

Attachment:
IMG_4819.JPG
IMG_4819.JPG [ 198.42 KiB | Viewed 1537 times ]

Attachment:
IMG_4818.JPG
IMG_4818.JPG [ 190.86 KiB | Viewed 1537 times ]

Attachment:
IMG_4823.JPG
IMG_4823.JPG [ 203.84 KiB | Viewed 1537 times ]

Attachment:
IMG_4824.JPG
IMG_4824.JPG [ 381.45 KiB | Viewed 1537 times ]


Sommar-status 2023!
Denna köptes, fixades lite mer lik originalet, flögs och flygs varje år. När tid finns så lär jag väl snygga till den mer och sätta på mer detaljer. Har inga planer på göra mig av med den. Hänger i köket året runt i övrigt. Flyger riktigt bra efter de modifikationer som gjordes. Antar att ett pilotfel eller utmattning av HobbyKing-elektronik kommer få denna i backen nån vacker dag.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: HobbyKing Finnair DC-3 Airliner EPO (OH-LCE)
PostPosted: Mon 30 Oct 2023, 20:31 
Offline
Inventarie
User avatar

Joined: Sun 16 May 2004, 01:07
Posts: 31442
Location: Mariehamn
Kör: Impreza GT
Flög igår!

Den är tung, men ändå flyger den så snällt. Med landställ och flaps uppe så är det rätt bra fart på den, men det räcker med flaps nere steg 1 (start-flaps) så flyger den stabilt och snällt. Men flaps steg 2 blir den lite väl orolig vid snävare svängar, måste gasa på lite mer och hålla större svängar. Kall ack (har bara en numera) så blev bara få varv för att sen konstatera "joh, ja e redo för Dynam DC-3-premiär"! ;-) Vet inte om jag skulle ändra nåt på själva flyget i nuläget, säkert kunde jag fixa mer detaljer. Men det är nog landningsbanan som är värst. Banan måste vältas.

Attachment:
HKDC329okt2023.jpg
HKDC329okt2023.jpg [ 62.81 KiB | Viewed 940 times ]


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 65 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4

All times are UTC + 2 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 12 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group