Cessna 182 714EZ EP EPPVad det nu är för tillverkare... Släpades hem från Eckerö igår.
Har fixat lite (fenan va lös, ena höjdrodret va löst, sidoroderservot va slut, motorn hängde, motorn hade fått sig en dorv så klockan satt ej fast, osv osv).
Motorvinkeln är nu ca 2 grader ner och 2 grader höger. Balanserad. 3S 2200 passade bra. Flygklar! =) Det är nånting med nånting, för när man ger fullgas så gasar den fullt några sekunder, sen varvar den ner en hel del och så drar man ner gasspaken lite och då är det fullt ös igen. Varken motor eller ESC blir varma. Har vart med om att en ESC förut inte arbetar inom -100...+100% på throttle utan mellan -140 nånstans till -101...+100. Det gick inte att starta motorn för den hade inte ändläget, så jag satte -140...+140 och det är väl därför den har spunk. Har en 40A ESC till övers så den åker i om det inte funkar flyga med nuvarande. Flygtur nästa gång det är OK lite vind. Funkar den bra så har jag en EPP-kärra för slit och släng. Den väger 530 gram utan ack. Flyget saknat noskåpa sedan tidigare. Lär väl sälja bort flyget för att minska hangaren...
Attachment:
IMG_0099.JPG [ 67.35 KiB | Viewed 5975 times ]
Attachment:
IMG_0100.JPG [ 67.89 KiB | Viewed 5975 times ]