Renovering - Tiger Moth 1500 mmJag har länge haft planer på skaffa ett Tiger Moth-kit, bygga och flyga det men även ersätta gula Hangar 9 Piper J-3 Cub'en med bushwheels som hänger i taket i vardagsrummet. Alltså ett flyg med mer detaljer. Men nu blev det inte så, jag kom över en gammal färdigbyggd Tiger Moth (ingen aning vad det är för tillverkare, men ARF är det inte) som är långt ifrån hängaivardagsrumstaket-redo. Det enda jag vet är att den är gammal, det borde vara en Tiger Moth, den är 1500 mm (59-60") i vingspann och ful.
Jag ska i alla fall göra det vanliga med den... rengöra, gå igenom, fixa den flygklar och flyga tills jag känner att den funkar som den ska. Sen renovera. Den saknar motor, men den behöver inte mycket så min OS .48 fyrtakt kanske räcker? Det är troligtvis samma som Simons "SE-VGA" (svart och orange) som flyger otroligt fint! Jussi hade denna före mig och flög faktiskt med den. Den slingrade sig i luften men det går att fixa. Färgschema sen? Ingen aning... dålig koll på Mothar. Men blank klädsel är det big no no på!!!
Suddig bild så syns inte skavankerna?
Attachment:
IMG_4716.JPG [ 168.08 KiB | Viewed 5486 times ]