Senaste nyttPå kommande
31 julFilmeckerölinjen rallysprint
22 julResultatRallysprinten 2017
23 julResultatEckerölinjen Rallysprint 2016
Hem | Kalender | Evenemang | Klubbar | Forum | Galleri | Filmer | Länkar | Resultat | Arkiv | Kontakt | Torg | Om
It is currently Thu 28 Mar 2024, 15:35

All times are UTC + 2 hours




Post new topic Reply to topic  [ 78 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4  Next
Author Message
 Post subject: Re: Baja ss
PostPosted: Fri 29 Apr 2011, 16:36 
Offline
mp.net beroende
User avatar

Joined: Wed 09 Apr 2008, 19:23
Posts: 1511
Location: Jakobstad
Kör: RC
MickeM wrote:
Grejer!
Dammskydd för luftfilter
Outerwears Pre-filter

Dammskydd för dragstarten
Outerwears den med.

ShockWears! :D

Skyddet jag har över min Slash 4x4 är också Outerwears pre-filter. Gör det de ska så länge man är noga när man sätter fast det. Kommer endel igenom men det riktigt fina dammen blir man aldrig av med.

Något liknande har ju jag också men mina är "tajta" runt fjädern. Mina anser jag ha varit ett bra köp i varje fall. Helt klart värt ett par euro!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Baja ss
PostPosted: Wed 18 May 2011, 21:30 
Offline
Inventarie
User avatar

Joined: Sun 16 May 2004, 01:07
Posts: 31436
Location: Mariehamn
Kör: Impreza GT
Så där! Efter ett besök hos JS Airbrush så har man fått lära sig enkla airbrush-användning
och jag har nu målat Baja-skal-delarna i två nyanser. Återstår dekaler o sånt. =)
Är rätt impad ändå. Lätt att använda, luktar inget, osv. Gör jag gärna igen! :D


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Baja ss
PostPosted: Sat 28 May 2011, 22:08 
Offline
Inventarie
User avatar

Joined: Sun 16 May 2004, 01:07
Posts: 31436
Location: Mariehamn
Kör: Impreza GT
Lite bilder på grejs jag monterat tidigare.

Skyddet för dragstarten
Attachment:
IMG_2726.JPG
IMG_2726.JPG [ 73.83 KiB | Viewed 8522 times ]


Täckta kopplingsskyddet
Attachment:
IMG_2735.JPG
IMG_2735.JPG [ 85.59 KiB | Viewed 8522 times ]


Monterade servona och fick lite hjälp... :-D
Attachment:
IMG_2736.JPG
IMG_2736.JPG [ 116.8 KiB | Viewed 8522 times ]


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Baja ss
PostPosted: Sat 28 May 2011, 22:16 
Offline
Inventarie
User avatar

Joined: Sun 16 May 2004, 01:07
Posts: 31436
Location: Mariehamn
Kör: Impreza GT
Och så va jag ju som sagt o målade skalet ("skaldelarna") och hade nog före det
monterat skydden för stötdämparna samt vajrarna som skall begränsa utslaget.
Attachment:
IMG_3134.JPG
IMG_3134.JPG [ 69.4 KiB | Viewed 8521 times ]


Och så har jag satt på luftfilterskyddet, alltså detta skydd ska vara där,
dammskydd för att få bort det värsta. Även bränslefilter efter tanken.
Attachment:
IMG_3136.JPG
IMG_3136.JPG [ 59.88 KiB | Viewed 8521 times ]


Bilen är ju ändå inte klar. Gas/Broms-servot funkade ju inte som det skulle, ska
få nytt. Det hoppar stegvis, typ 10-20 grader per gång det rör sig. =(

Hur som helst, målningen:
- Slipade insidan med fint stålull
- Rengjorde insidan
- Stripade dit "tänderna"
- Tejpade över allt som inte ska bli silver
- Rengjorde det som ska målas silver
- Målade silver i flera omgångar, täckte väldigt dåligt
- Fick torka
- Tog bort allt tejp
- Målade vit som täckte riktigt bra!

Satte på dekalstripings och dekaler (tack JS).
Ja och så här ser den ut nu, lite race'ig. :D
Attachment:
IMG_3125.JPG
IMG_3125.JPG [ 98.97 KiB | Viewed 8521 times ]

Attachment:
IMG_3127.JPG
IMG_3127.JPG [ 99.85 KiB | Viewed 8521 times ]

Attachment:
IMG_3128.JPG
IMG_3128.JPG [ 65.83 KiB | Viewed 8521 times ]

Attachment:
IMG_3129.JPG
IMG_3129.JPG [ 119.73 KiB | Viewed 8521 times ]


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Baja ss
PostPosted: Sat 28 May 2011, 23:43 
Offline
mp.net beroende
User avatar

Joined: Wed 09 Apr 2008, 19:23
Posts: 1511
Location: Jakobstad
Kör: RC
Najsigt värre!
Ska du köra den någon gång eller skruvar du bara? :lol:


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Baja ss
PostPosted: Sun 29 May 2011, 00:09 
Offline
Inventarie
User avatar

Joined: Sun 16 May 2004, 01:07
Posts: 31436
Location: Mariehamn
Kör: Impreza GT
Machman wrote:
Najsigt värre!
Ska du köra den någon gång eller skruvar du bara? :lol:

Nå! :D Jag har ju äntligen tagit mig tid att ens skruva på den. ;-)
UL-flyget har ätit upp mina RC-timmar, men om du följer den tråden
så ser du att det är ändring på gång där. ;-)

Klart den ska köras. Det som är kvar är nytt servo, ställa in elektronik
och sändare samt vänta på Killer Bee (nån mer avancerad FailSafe
med fjärrfunktion som dödar motorn). Sen köpa tankinnehåll! =)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Baja ss
PostPosted: Sun 19 Jun 2011, 12:10 
Offline
Inventarie
User avatar

Joined: Sun 16 May 2004, 01:07
Posts: 31436
Location: Mariehamn
Kör: Impreza GT
Fick nytt gas/broms-servo då det första va lite knäppt, det hoppade 10-20 grader när man rörde spaken jämnt. =)
En annan dum sak med Towardpro-servon är att de rör sig åt endera hållet när man sätter ström på mottagaren.
Varför inte vara kvar där de var, eller i alla fall hoppa till neutral-läget, kan man ju undra.

Det enda som återstår nu är att KillerBee V2 FailSafe'n jag köpte inte verkar bry sig om kanal 3. Dvs man skall kunna
stänga av bensinmotorn från fjärrisen. Ett servo fungerar klockrent på denna kanal, allt från -120...+120%.
Denna failsafe skall fungera så att man skall kunna stänga av motorn på följande sätt:
- Knapp på sändaren via kanal 3
- Stänga av sändaren
- Glitchar
- Lobat
- Tappar räckvidden

KillerBeen var ju lite omständig få på plats, plocka bort massa delar och få in den in under elektronik-box, tank och
bakom vänster motorkåpa osv.
Attachment:
IMG_3439b.JPG
IMG_3439b.JPG [ 197.76 KiB | Viewed 8479 times ]


Och som vanligt är alla bilar trånga o jobbiga att arbeta med vad gäller elektronik.
Attachment:
IMG_3441.JPG
IMG_3441.JPG [ 132.28 KiB | Viewed 8479 times ]


Men det gick till slut! =)
Attachment:
IMG_3442.JPG
IMG_3442.JPG [ 92.73 KiB | Viewed 8479 times ]


Föresten... bilen är KÖRKLAR!!! :D
Förutom att jag borde gå över Camber, Toe-In, Toe-Out, Caster, osv.
Attachment:
IMG_3443.JPG
IMG_3443.JPG [ 93.73 KiB | Viewed 8479 times ]


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Baja ss
PostPosted: Sun 19 Jun 2011, 12:34 
Offline
mp.net beroende
User avatar

Joined: Wed 09 Apr 2008, 19:23
Posts: 1511
Location: Jakobstad
Kör: RC
MickeM wrote:
Föresten... bilen är KÖRKLAR!!! :D
Förutom att jag borde gå över Camber, Toe-In, Toe-Out, Caster, osv.

Inte en dag för tidigt! :P
Det är helt klart dags att smutsa ner den. Lera, damm, bränslestänk, barr, gräs och allt annat som fastnar vid användning lyser med sin frånvaro! :D


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: HPI Baja 5B SS
PostPosted: Sun 19 Jun 2011, 12:47 
Offline
Inventarie
User avatar

Joined: Sun 16 May 2004, 01:07
Posts: 31436
Location: Mariehamn
Kör: Impreza GT
Hjulinställningar!

Hjulinställningar är ju en rätt viktig grej och det är väl lika bra
fixa det också innan man ger sig ut o bashar. =)


Camber Angle
Hur hjulens ovankant lutar inåt / utåt.
Man bör alltid ha negativ Camber, dvs att hjulen skall luta inåt.
När det lutar inåt är det - (negativ) och när det lutar utåt är det + (positiv).

Mer Camber ger mindre kontaktyta som gör att bilen känns slirig,
än om man har tex noll Camber då bilen blir att kännas mer stabil.
Men det gäller ju bara framåt det, bilen ska ju kunna svänga också.
Så man måste hitta lagom rätt Camber.

Mer negativ Camber fram = Segare styrning
Mindre negativ Camber fram = Kvickare styrning
Mer negativ Camber bak = Sämre fäste vid acceleration och i kurvor
Mindre negativ Camber bak = Bättre fäste vid acceleration och i kurvor


Caster Angle
Om man ser från sidan så lutar framhjulens styrningsled bakåt, ni vet
äldre traktorer där ena hjulet lutar märkligt mycket när man svänger fullt.

Negativ är rakare vinkel och positiv är ännu mer Caster.

Mer Caster ger mindre styrning utan gas in i kurvor och mer styrning med gas ut ur kurvor.
Mindre Caster ger mer styrning utan gas in i kurvor och mindre styrning med gas ut ur kurvor.


Främre Toe Angle
Toe-in = framhjulen lutar inåt emot varann i framkant
Toe-out = framhjulen lutar utåt ifrån varann i framkant

Mer Toe-in ger bättre stabilitet rakt fram men sämre styr-respons
Mer Toe-out ger sämre stabilitet rakt fram med bättre styr-respons


Bakre Toe Angle
Toe-in = bakhjulen lutar inåt emot varann i framkant
Toe-out = bakhjulen lutar utåt ifrån varann i framkant

Mer Toe-in ger bättre stabilitet vid inbromsning och bättre stabilitet när man skall gasa ut ur kurvor
Mer Toe-out ger mer styrning men mindre stablitet när man gasar på ut ur kurvor.


Stötdämpare & fjädrar
Sen återstår ju hur bilen påverkas fram och bak med körning och fäste om man ändrar på:
- oljan i stötdämparna beroende på viskositet
- hur mycket man spänner fjädrarna
- hur hårda fjädrar man använder


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Baja ss
PostPosted: Sun 19 Jun 2011, 12:49 
Offline
Inventarie
User avatar

Joined: Sun 16 May 2004, 01:07
Posts: 31436
Location: Mariehamn
Kör: Impreza GT
Machman wrote:
MickeM wrote:
Föresten... bilen är KÖRKLAR!!! :D
Förutom att jag borde gå över Camber, Toe-In, Toe-Out, Caster, osv.

Inte en dag för tidigt! :P
Det är helt klart dags att smutsa ner den. Lera, damm, bränslestänk, barr, gräs och allt annat som fastnar vid användning lyser med sin frånvaro! :D

Yes! Ska bli kul se hur besten beter sig. =) Måste testa en massa, bland annat Failsafe och räckvidd som viktigaste.
Bränslestänk, nu förstår jag inte... Bensinen sätter man ju i tanken och avgaserna pyr ju ut längst bak på bilen. ;-) Eller menar du att metanol-bilarna fastnar på min bil o geggar ner den? :mrgreen:


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: HPI Baja 5B SS
PostPosted: Sun 19 Jun 2011, 13:02 
Offline
Inventarie
User avatar

Joined: Sun 16 May 2004, 01:07
Posts: 31436
Location: Mariehamn
Kör: Impreza GT
Justja, bilen väger 10,6 kg utan bränsle. Tror det går 0,7 liter i tanken?!
I så fall är det ca 0,5 kg till, så drygt 11 kg väger bilen.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: HPI Baja 5B SS
PostPosted: Sun 19 Jun 2011, 13:38 
Offline
mp.net beroende
User avatar

Joined: Wed 09 Apr 2008, 19:23
Posts: 1511
Location: Jakobstad
Kör: RC
Ska bli intressant att se hur den beter sig!
Vad jag förstått så är 2wd det svåraste att köra. 2wd offroad lär vara den "gren" där det mest hänger på föraren samt hur väl föraren lyckats ställa in bilen. Ju mera kraft desto svårare är de att köra dessutom... :D


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: HPI Baja 5B SS
PostPosted: Sun 19 Jun 2011, 14:05 
Offline
Inventarie
User avatar

Joined: Sun 16 May 2004, 01:07
Posts: 31436
Location: Mariehamn
Kör: Impreza GT
Machman wrote:
Ska bli intressant att se hur den beter sig!
Vad jag förstått så är 2wd det svåraste att köra. 2wd offroad lär vara den "gren" där det mest hänger på föraren samt hur väl föraren lyckats ställa in bilen. Ju mera kraft desto svårare är de att köra dessutom... :D

Jämfört med andra 1:6- (FG) och 1:5-bilar så verkar denna Baja faktiskt va rätt
välkonstruerad just för att ha väghållning, fast än det bara är med bakhjulsdrift.
Nu har jag ju inte ställt in Camber, Toe's och Caster på denna än, men nog ska
det väl gå att hålla den på vägen? ;-) Den väger ju en del, tror det hjälper till
rätt bra. Men visst, 4wd ger ju lite mer kontrollerade bilar. :D
http://www.youtube.com/watch?v=xmi2IOFz ... r_embedded
http://www.youtube.com/watch?v=tyN421tYdcU
http://www.youtube.com/watch?v=Bna-8acGcNM


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: HPI Baja 5B SS
PostPosted: Sun 03 Jul 2011, 10:18 
Offline
Inventarie
User avatar

Joined: Sun 16 May 2004, 01:07
Posts: 31436
Location: Mariehamn
Kör: Impreza GT
Lite bilder från körningen som Machman fotat. :D
viewtopic.php?p=104958#p104958

Och så här såg ena bakaxeln ut efter det, hrm...
Attachment:
axelav.jpg
axelav.jpg [ 60.44 KiB | Viewed 8434 times ]


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: HPI Baja 5B SS
PostPosted: Sun 03 Jul 2011, 11:58 
Offline
mp.net beroende
User avatar

Joined: Wed 09 Apr 2008, 19:23
Posts: 1511
Location: Jakobstad
Kör: RC
MickeM wrote:
Och så här såg ena bakaxeln ut efter det, hrm...

Har den någon form av slirkoppling eller är det kraft rakt ut på drivningen?
Vissa bilar har slirkoppling som ska skona drev, axlar och motor. Alltså så att kopplingen slirar istället för tvinga ut kraften, om den är för hårt spänd så brukar det resultera i att man sliter ut delarna ofta.

En annan sak som kan ha haft inverkan är ifall du höll gas när du landade i hoppen, det sliter också på bilen. När bilen är luften varvar den upp snabbt och när den sedan tar mark blir det stort motstånd.

Eller så är det bara en svag punkt i den bilen. :)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: HPI Baja 5B SS
PostPosted: Sun 03 Jul 2011, 12:33 
Offline
Inventarie
User avatar

Joined: Sun 16 May 2004, 01:07
Posts: 31436
Location: Mariehamn
Kör: Impreza GT
Machman wrote:
MickeM wrote:
Och så här såg ena bakaxeln ut efter det, hrm...

Har den någon form av slirkoppling eller är det kraft rakt ut på drivningen?
Vissa bilar har slirkoppling som ska skona drev, axlar och motor. Alltså så att kopplingen slirar istället för tvinga ut kraften, om den är för hårt spänd så brukar det resultera i att man sliter ut delarna ofta.

En annan sak som kan ha haft inverkan är ifall du höll gas när du landade i hoppen, det sliter också på bilen. När bilen är luften varvar den upp snabbt och när den sedan tar mark blir det stort motstånd.

Eller så är det bara en svag punkt i den bilen. :)

Bilen har centrifugalkoppling, så den slirar ju lite grann där ett tag ;-)
Det finns en snällare koppling som tar tidigare, men då blir bilen slö att köra sägs det.

Jag hade gasen lite hur som helst i olika hopp, säkert hade man gasen på när bakhjulen tog i mark nån gång.

Den är lite knepig hoppa med tycker jag... antingen nosen upp eller nosen ner, har inte lyckats en gång med nåt snyggt hopp tror jag. Den är ju inte så platt den där bilen.

Och jo, dessa axlar är kända att vara svaga. Men om de är billiga så är det ju smart tänkt, svagaste länken skall ju vara billig o lättbytt. ;-)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: HPI Baja 5B SS
PostPosted: Tue 12 Jul 2011, 22:01 
Offline
Inventarie
User avatar

Joined: Sun 16 May 2004, 01:07
Posts: 31436
Location: Mariehamn
Kör: Impreza GT
Har fått lite förslag på olika axlar. Det finns värstingar med livstidsgaranti för 1500kr+ och det finns även andra varianter som kräver att det byts ut en hel del. Så det blev ett par nya original-axlar. :) Och jag kör bättre nu så jag ska väl inte kvadda så mycket nu... *host*...


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: HPI Baja 5B SS
PostPosted: Wed 20 Jul 2011, 12:17 
Offline
Inventarie
User avatar

Joined: Sun 16 May 2004, 01:07
Posts: 31436
Location: Mariehamn
Kör: Impreza GT
Nya axlar, undras hur länge dom håller...
Attachment:
IMG_3735.JPG
IMG_3735.JPG [ 64.35 KiB | Viewed 8359 times ]


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: HPI Baja 5B SS
PostPosted: Fri 11 May 2012, 19:01 
Offline
Inventarie
User avatar

Joined: Sun 16 May 2004, 01:07
Posts: 31436
Location: Mariehamn
Kör: Impreza GT
Den va ju så ren och fin förut... :help:

Jag lagar vartefter problem dyker upp.
En stötdämpare verkar ha skruvat upp sig o börjat läka (se bild, lite fukt).
Och så borde jag ändra så man får mer styrning.
Och definitivt gå över hjulinställningarna, har ej rört dem och bilen är ett as att köra!!!
Har ju sett filmer, de KAN köra myyyycket bättre. :-D

Men den är fantastiskt mycket renare nu än före senaste körningen, det ligger inte grushögar på golvet nu när man rör den. ;-)

Attachment:
IMG_4565.JPG
IMG_4565.JPG [ 92.45 KiB | Viewed 8066 times ]


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: HPI Baja 5B SS
PostPosted: Thu 17 May 2012, 13:14 
Offline
Inventarie
User avatar

Joined: Sun 16 May 2004, 01:07
Posts: 31436
Location: Mariehamn
Kör: Impreza GT
Lite service-dags på Bajan! =)


LÄKANDE STÖTDÄMPAREN
Stötdämparens delar va ju hela, men läkt ut ca hälften av oljan. Är väl nån O-ring
som måste bytas antar jag. Har ej såna!!! Kan det vara så att O-ringarna nog håller
tätt, bara det att en rejäl volt har slagt till stöten så hårt att den pressat ut olja?
Alltså bara att skruva ihop (är rengjord) och fylla på o köra?


STYRA MER

Mekaniskt går det inte att ställa mer.

EPA - Bilen styr lite mer till vänster än till höger fast allt mekaniskt ser ut att vara
helt symmetriskt och det i sändaren är symmetriskt. Hm?! Går att ställa med EPA.
Hur är det på 1:8-buggys? Jag ökade från 95 till 105% EPA på bägge sidor för att
110...115 verkar vara närmare botten och det vill man inte ha.

EXPO - Hur ska man ställa expo på styrningen på en RC-bil? Hur många procent och
var? Jag har -30 nu för bättre noggrannhet runt center. Kanske man inte vill ha så
mycket?

STEERING SPEED - Steering Speed har jag till 100% åt bägge håll, dvs hastighet styra
ut och tillbaks.

Så i det stora hela så kanske det handlar om att ställa in hjulinställningarna för att
styra bättre, eller är det så enkelt att bilen inte är gjord för Bistorp ring? ;-)


HJULINSTÄLLNINGARNA!

Skrev om det i ett inlägg längre upp, men nu ska jag plita ner de inställningar jag har
och försöka ändra utifrån dem så man får bättre väghållning, för det behövs!

Tittar man i manualen fattar man inte vad dom menar, för det står plus när det är
negativ camber och vice versa. Samma med lite annat också. Litar man på texten
så verkar det stämma bättre. Så jag skippar det med plus och minus när jag gör detta.
Antingen lutar det inåt/utåt osv. Nedan lite utgående från tolkning från bygganvisningen.

Jag har gått igenom vilka lägen det finns och vilka som är standard enligt bygganvisningen
samt också kollat vad jag har. Sen kommer det svåra, tolka hur bilen är att köra (några
av er har ju provat) och försöka förbättra. Väghållning vill man ju ha till Bistorp Ring,
resten är ju bara bashing så då spelar det ingen roll. ;-)

Obs, denna bil är bakhjulsdriven, inte fyrhjulsdriven.


Camber FRAM

Camber ska alltid luta inåt (hjulens ovankant) på Bajan.
Ju mer det lutar, desto mindre kontakt med marken.
(Ju mindre det lutar, desto mer kontakt med marken, dvs mer fäste.)
Gäller alltså att få rätt här så man har lagom.

Finns fyra lägen på Bajan.
0 (mest Camber)
2
4 <------------ Standard <---- Har jag!
6 (minst camber)



Camber BAK

Camber ska alltid luta inåt (hjulens ovankant) på Bajan.
Ju mer det lutar, desto mindre kontakt med marken.
(Ju mindre det lutar, desto mer kontakt med marken, dvs mer fäste.)
Gäller alltså att få rätt här så man har lagom.

Finns 4mm att justera på Bajan, 10-14mm på ett stag och antar att ett varv = 1mm, eller 2mm)
10mm (mest camber)
11mm
12mm <---------- Standard <------ Har jag!
13mm
14mm (minst camber)



Toe FRAM

Tänk dina egna fötter, Toe-in = hjulen (tårna) pekar in, Toe-out = hjulen (tårna) pekar ut.
Mer Toe-in ger bättre stabilitet rakt fram men sämre styr-respons.
Mer Toe-out ger sämre stabilitet rakt fram med bättre styr-respons.

Ställs med ett stags längd.
Kortare (mer toe-out)
58mm <---------- Standard! <----- Har jag!
Längre (mer toe-in)



Toe BAK

Tänk dina egna fötter, Toe-in = hjulen (tårna) pekar in, Toe-out = hjulen (tårna) pekar ut.
Bajan har bara toe-in.
Mer Toe-in ger bättre stabilitet vid inbromsning och bättre stabilitet när man skall gasa ut ur kurvor
Mindre Toe-in ger mer styrning men mindre stablitet när man gasar på ut ur kurvor.

Finns tre lägen på Bajan:
2 grader (mindre toe-in)
3 grader
4 grader (mer toe-in) <-------- Standard! <--------- Har jag!



Caster

Dvs hur mycket svängaxeln lutar bakåt.
Ju mer Caster, desto mer lutning bakåt.
Mer Caster ger mindre styrning utan gas in i kurvor och mer styrning med gas ut ur kurvor.
Mindre Caster ger mer styrning utan gas in i kurvor och mindre styrning med gas ut ur kurvor.

Finns tre lägen på Bajan.
1 (lutar mer bakåt)
2 <----------- Standard! <----- Har jag!
3 (lutar mindre bakåt)



STÖTDÄMPARINSTÄLLNINGAR

Sen va det ju det där med stötarna.
Oljan: Hög eller låg viskositet ger vad för egenskaper?
Fjäder: Hård eller mjuk fjäder ger vad för egenskaper?
Spänning på fjäder: Mycket eller lite ger vad för egenskaper?


KOPPLINGEN

Dessutom en sak till... race-kopplingen på bilen hugger på rätt högt varvtal (6000rpm)
och det gör ju bilen ännu mer svårkörd. Kopplingen är original på denna SS-bil, men
det finns en lamare koppling som inte är att rekommmendera, för lite ork på lägre varv
och den kopplingen kopplar in just på lägre varv.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 78 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4  Next

All times are UTC + 2 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group