Gängjärnen och "låsen" på plats!
Någon sorts gångjärn för flyg passade utmärkt till motorhuven.
Starka små grejer. Det svåra var att hitta 16 små skruvar.
För att fästa huven snodde jag fästen från en monstertruck
som jag tröttnat på. Byggde lite alu-fästen för det hela.
Allt blev stabilt och bra i alla fall.
Ett problem återstår, hur jag skall lyckas hålla huven öppen
när jag skall starta och stoppa motorn osv. Men, problem är
till för att lösas, så nog kommer jag på nåt.
Jag ska nog inte såga sönder där fram också... ("bagage-
utrymmet") för där är karossen inte lika styv som där bak.
Men måste kolla lite.. skulle vara smidigt att tanka på nåt
sätt också... humm...
Lite bilder:
Här ser man gångjärnen. 16mm breda i vit plast. Och en
röd smal linje som visar var huven är. Inte rakt någonstans.
Här ser man låsen och clipsen samt alu-bitarna. Även ett litet
handtag för att lyfta huven, annars måste man krafsa i kanterna.
Huven öppen. Inte ser man något skoj. Men man kommer åt allt.
------------------------------------------------
Motorhuven blir nog bra. Orsaken till att jag gjorde den är min
erfarenhet med metanolarna är att man aldrig hinner få på karossen
innan bilen stannar eller nåt sånt. Sen kör man runt utan skal istället
och filmar man så ser det bara dumt ut. Så nu ska karossen sitta där.
Fast bensinare är kända för att starta och bara gå så har jag iaf ytterligare
minimerat risken av att behöva ta bort karossen
------------------------------------------
Läget idag är:
- Dekalerna kom ej med karossen så jag väntar på dem innan jag börjar måla så jag inte svartkladdar dit nåt i onödan
- Tror jag fått fel gul färg
- Annars saknar jag fortfarande mottagaren (den troddes vara i bilen men lådan var tom
)
- Väntar på rätt hjul (5-ekrat)
- Och lite till smått
---------------------------------------
Blir nog toning på bilen för att slippa se allt fult på insidan.
Styrservot... Ett Hitec HS-805BB+ Mega 1/4 Scale Dual Ball Bearing
Servo 0.14 sek/60 grader och 24,7kg.cm vid 6 Volt.
Delarna i asken. Där ser man en Y-kabel som skall sitta mellan
min accu och mottagaren. Servot hakas på mitt emellan om jag
förstått rätt, för att inte sno ström genom mottagaren utan direkt
från accun. Am I right?
Så här såg det ut i när bilen kom.
Undersidan har jag glömt bort att titta på sen jag fick bilen. En plåt... wee... hmjo. Jag passade på att
skruva bort servohållaren och lite av grejerna till styrningen.
Slätt!
De här delarna antog jag att skulle användas...
Och här var det monterat. Har ingen aaaaning om jag skruvat
fast staget på rätt ställen på hornet (vita korset). Hur jag än
gjorde så kan servot dra längre än vad styrningen klarar av.
Det kan inte vara bra...?!
Allt på plats. Lite väl krångligt tycker jag, men som tur är så är ju bara ett servo uppåtkull.