13 december 2010 - Del 1 av 1 - Lucia!Jag var den enda som hade något kopplat till Lucia, en lurvig tomteluva.

Men som tur är så är ju jag den som fotar också.

Det var rätt blandade sysslor
ikväll. En höll på med dörren, en höll på med instrumentbrädet, en höll på städade
och bar skåp, en snörade klädseln, en höll på med vajrarna, osv. Och jag sprang
runt och vilseledde alla... ?! =) Borde försöka fota lite närbilder nästa gång.
Vad hände ikväll då... Höger dörrs bakre gångjärn görs om helt eftersom dörr-ramen
var felbockad från fabrik så den vart för kort, typ 5cm. Och bygganvisningen visar
gångjärn från tidigare modell av Swift. Och alla delar till "gångjärnen" till denna modell,
dom har vi liksom lite svårigheter att hitta. Delar som försvinner eller använts på fel
ställe är något man nog ska passa sig för, det gäller sortera allt på rätt, väääldigt noga
så att man inte blandar delar och använder en 55mm bult där det ska vara en 50mm
bult, för gör man tvärtom, så blir ena för lång och andra räcker inte till, obviously.
Attachment:
IMG_1536.JPG [ 42.1 KiB | Viewed 7446 times ]
Ett bevis på att en håller på med vajer-blocken etc för höjd och sido samt noshjul och
stop-vajrar för sido. Det vart en del fix där. L-stycket för golvet hade ej satts på plats
än och några bultar var fel väg pga att de bara var temporärt på plats. Här dök fel längd
på bultar upp och ställde till det. Många av bultarna som kommer med är kapade i gängänden,
dvs inte bultar med rätt längder.
Attachment:
IMG_1534.JPG [ 46.8 KiB | Viewed 7446 times ]
Trodde först nån jagade tomtar i hörnet, men det var nya hyllor som byggdes, vilket
behövs, verktyg i en trång kuvös har en tendens att hamna på andra verktyg.
Attachment:
IMG_1535.JPG [ 47.81 KiB | Viewed 7446 times ]
Och en som kan flygets undersida helt och hållet... Det närmar sig dock slutet nu,
med nya snöret som är klart mycket bättre än det som kom med (som för det första
var för kort). En grej som stör lite är att vänster sida är väldigt slät och fin medans
höger sidas nedre del har småjobbiga veck osv, typ som om klädseln var för lång.
Men det som ställer till det, är att den undre läppen mitt under flyget som tätar
skarven, den är kortare, så det har sytts lite tajt från fabrik. Blir bättre sen när
man spänner upp sidorna. Trots den glada minen, så var antalet svordomar flest
från golvet denna kväll!

Attachment:
IMG_1533.JPG [ 51.56 KiB | Viewed 7446 times ]