Senaste nyttPå kommande
31 julFilmeckerölinjen rallysprint
22 julResultatRallysprinten 2017
23 julResultatEckerölinjen Rallysprint 2016
Hem | Kalender | Evenemang | Klubbar | Forum | Galleri | Filmer | Länkar | Resultat | Arkiv | Kontakt | Torg | Om
It is currently Fri 29 Mar 2024, 01:24

All times are UTC + 2 hours




Post new topic Reply to topic  [ 65 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4  Next
Author Message
 Post subject: Kawasaki ZX9-R Fighterbygge!
PostPosted: Tue 08 Jan 2008, 19:18 
Offline
Avancerad medlem
User avatar

Joined: Sat 06 Jan 2007, 15:04
Posts: 103
Location: Jomala
Okej. Tummen ur!
Orkade inte påbörja en tråd direkt vid inköpet av cykeln, dels för att det fortfarande var säsong och dels för att jag visste att jag inte skulle orka genomföra projektet helt så det fick vara.

Men nu är det dags! :D
Kan ju börja med att slänga upp lite bilder på originalskick så att vi vet var jag börjar.

Image
Detta var det enda som syntes av hojen på väg från sin förra hemort till sitt nya hem. Skoja inte om att killen ville bli av med grejerna! T.o.m. en liter bromsvätska och en dunk V-Power ingick i köpet! :P
Note: Tur/retur till borås med 1,9L Diesel utan den extra lilla snurran... händer inte fler gånger iaf!

Image
Äntligen hemma! Efter lite plockande med diverse kåpor och stag och annat så fick vi den att nästan likna något som kan röra sig i horisontell riktning! (tog till dagen efter innan jag hittade staget till tanken samt sadlar bland all röra!)

Image
Den nummerplåten skulle väl vara ganska najjs att ha? =P (photoshop)

Image
Bedöm av antalet lådor i bakgrunden att det var en del som följde med!

/Os.

_________________
Datsun King Cab -84
Suzuki Gsxr 600LB -02
Husaberg 650FE -04


Last edited by osoderlund on Wed 09 Jan 2008, 17:16, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 08 Jan 2008, 19:32 
Offline
Avancerad medlem
User avatar

Joined: Sat 06 Jan 2007, 15:04
Posts: 103
Location: Jomala
När jag provkörde hojen i borås på en öde stackars parkeringsplats bakom nån firma som killen jobbade på så gick den inte direkt bra... Funderade många gånger av och an om jag skulle köpa eller inte, men kom nog ändå ganska snabbt fram till att jag inte tvingat med Sebbe långt åt skogen för att provköra en ful stackars ojämntgående hoj.

Så...
Steg 1:
Att få hojen att gå!
Var inte direkt nå svårt problem insåg vi ganska snabbt, den gick väl på 1½cylinder. Ibland.
så nya tändstift och så gick den som en... jaa... påtrampad klocka ivf. Men det räckte för att köra säsongen till slut!

Så det var in med skiten i garaget och pula lite för att kunna köra!
Image
Image
Såg ju ut som en påse odefinierbart med hälften av originalkåporna på så bestämde mig för att det skulle bli fighter!

_________________
Datsun King Cab -84
Suzuki Gsxr 600LB -02
Husaberg 650FE -04


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 08 Jan 2008, 20:19 
Offline
Rutinerad medlem
User avatar

Joined: Mon 24 Sep 2007, 14:01
Posts: 272
Location: Säkert e ja välkommen någonstans
Härligt me fighters... Det här ska följas...

EDIT: Hålen i framskärmen... Är dom där original???

EDIT2: Om du har kört den som fighter så antar jag att du har bestyckat om den??? Har förstått att hojar me ram air går s*** om du tar bort kåporna...


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Kawasaki ZX9-R Fighterbygge!
PostPosted: Tue 08 Jan 2008, 22:32 
Offline
Rutinerad medlem
User avatar

Joined: Mon 31 Jul 2006, 22:03
Posts: 305
Location: Mariehamn
osoderlund wrote:
Note: Tur/retur till borås med 1,9L Diesel utan den extra lilla snurran... händer inte fler gånger iaf![/i]


Nå int va sådär nu ;)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 09 Jan 2008, 14:55 
Offline
Avancerad medlem
User avatar

Joined: Sat 06 Jan 2007, 15:04
Posts: 103
Location: Jomala
eXter wrote:
Härligt me fighters... Det här ska följas...

EDIT: Hålen i framskärmen... Är dom där original???

EDIT2: Om du har kört den som fighter så antar jag att du har bestyckat om den??? Har förstått att hojar me ram air går s*** om du tar bort kåporna...


1. Hålen är verkligen inte original! Nått som förra ägaren borrat dit själv, och på samma gång lyckades han spräcka framskärmen! :P
Kunde dock ha varit snyggt om det skulle varit bra gjort, men det var lite snett och osymmetriskt.

2. Jag har kört den som fighter ja, men har inte själv gjort bestyckningen. Slängde den bara i någorlunda skick och drog ut den på vägen. Dock gick den ju som ett as så antagligen är jag tvungen att se över det i vinter. Men ventilerna var väl ungefär helt åt skogen så kan ju bero på det också.
Måste forska lite djupare :)



Hade en gång någon sorts plan på hur jag skulle göra denna skapelse till något som jag med nöje skulle framföra lite här och var men i detta läge hamnade jag på nått sidospår av någon outgrundlig anledning.


Image
En massa petitesser skulle mitt i allt rättas till! vad hade den gamla växelpellen för fel eg?


Image
Och mitt i allt hade man ett helt bord som skulle gå igenom autosol-behandling o.d.! Men det blev ju aldrig av, lat som man var och kortet som närmade sig. Det där bananskalet hade jag stora planer för! :wink:

Här nånstans kommer väl
Steg 2:
Som handlar om att sätta hojen i sånt skicka att man iaf vågar köra med den.

Image
Sedan har nån av de förra ägarna tyckt att ramen skulle målas svart, och någon efter har tyckt att lite av det svarta skulle slipas bort, men inte allt! Detta kunde jag däremot inte leva med!

Image
På vissa ställen var det lite trångt att komma åt så jag tyckte att vi skulle slita bort motor och rengöra lite kring den också.

Image
Det som var löst gick ju att tvätta bort men blocket hade en del missfärgningar som jag skulle velat ha bort. Konstaterade däremot att det var blästring som var enda alternativet här, men det räckte inte tiden till.

Image
Ramen var dock riktigt ful på sina ställen så den slipades lite för att få en bättre yta! (OBS! Fokus på en del bilder ligger sådär lite smått...hrmm... på sidan av, skitkamera!)

/Os.

_________________
Datsun King Cab -84
Suzuki Gsxr 600LB -02
Husaberg 650FE -04


Last edited by osoderlund on Wed 09 Jan 2008, 17:16, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 09 Jan 2008, 16:19 
Offline
Rutinerad medlem
User avatar

Joined: Mon 24 Sep 2007, 14:01
Posts: 272
Location: Säkert e ja välkommen någonstans
Ahaha, sjysst växel pelle :)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 09 Jan 2008, 16:54 
Offline
Avancerad medlem
User avatar

Joined: Sat 06 Jan 2007, 15:04
Posts: 103
Location: Jomala
eXter wrote:
Ahaha, sjysst växel pelle :)

Menar det! Inga som helst fel! :P

Efter lite slipande och mindre justeringar var det ju dags att slänga ihop allt till en hög igen.

Image
Sebbe (Peabe) och Tobbe (_Tobias_) hjälpte mig med att slänga ihop allt, tog ca. 4h :) from scratch.
Fatpipe styre, risers och annan instrumentering monterades. Är ju smidigare att ha sjöbevakarnas radartorn monterat på styret än det som Kawasaki tillverkar original!

Image
Fick bort det mesta av den svarta färgen kring styrkrona. Men det skall göras bättre framöver och mera enhetligt över hela ramen.

Image
Visst är bromsslangarna snyggt dragna? :D
Det var nog det enda som jag inte fick med vid köpet, längre stålomspunna bromssangar. Men det är ordnat vid det här laget :wink: .

Image
Som prov på att den skulle duga även nästa sommar så drog vi en rövare och tog oss över pölen västerut för ett besök på Lelles :D .
Ajaj, vad visa-kortet fick lida... :cry:
Image
Funderade två gånger om jag skulle slänga upp denna bild men kom fram till att det var ett ordentligt projekt att få med sig allt vidare!
Min lista:
-Jacka
-Byxor
-Stövlar
-Bålskydd
-Bälte
-Backspegel
Vi tänkte ju att det var lättast att slänga på sig så mycket som möjligt... såå ni kan ju fundera på om vi hade varmt när vi kom till sthlm...näääe! :P
Niklas kanske kan fylla på med sina grejer när han kommit hem från sydost. :)

På motorvägen märktes det nog vem som hade 300cc extra under tanken :) . Dock märktes det ännu bättre i städerna (Uppsala, Sthlm) vem som körde skrothög och vem som körde fighter...

Image
Så såg hon ut innan hon ställdes in när halkan kom. Även om jag bytt bort bandäcken till ett par andra med lite mönster i, så var det inte lätt att hitta fäste i de där gamla bakelit-sulorna!
Om ni noterar något som liknar en svetsfog på höger fotpinne som inte var där från början så kan jag lugna er med att det inte var p.g.a. den mindre blessyren från marieburn. Det kommer från en mindre incident hemma i garaget där det var något som gick lite snett... ett främre depåstöd åkte en sväng till skogs då!
Men till våren blir det kanske ett par cnc-pinnar dit :)

/Os.

_________________
Datsun King Cab -84
Suzuki Gsxr 600LB -02
Husaberg 650FE -04


Top
 Profile  
 
 Post subject: Nystart på uppfräschningen!
PostPosted: Wed 09 Jan 2008, 18:34 
Offline
Avancerad medlem
User avatar

Joined: Sat 06 Jan 2007, 15:04
Posts: 103
Location: Jomala
Nu när säsongen är över är det då dags att lägga ned lite mer tid på hojen!
Vi börjar med en ventiljustering för att få fjärde stiftet att sluta dränkas! Kan ju vara problem med ram-air men det får vi undersöka lite senare!

Image
Första steget i denna fas var då att slita bort allt s*** som sitter norr om ventilkåpan, dvs. den enorma luftboxen, föggar, avgasrening etc. (den ryker för övrigt i soporna! tar ju bara upp plats :P ). Då kommer man småningom att mötas av denna vackra åsyn. 16prydligt uppstaplade ventiler som otåligt väntar på att bli av med den där stenen i skon som gör att dom antingen är öppna lite för länge eller aldeles för kort tid.
Något som inte syns på denna bild är de fyra rör som går från ventilkåpan där avgasreningen skall fästas ned i toppen. Dessa sitter endast nedtryckta i toppen med dubbla oringar. Men jag har aldrig varit med om något så litet som endast varit fäst med hjälp av tryckförändring som skulle sitta så in i H-E! Funderade nog två gånger om jag skulle lyckas lyfta hojen med en tång eller om något skulle brista först, men till sist lossnade dem nog! :) Om ni har liknande mekanismer på era cyklar så var inte rädda för att ta i ordentligt, de måste bort!

Image
Nästa steg är att införskaffa ett lite mer noggrannt bladmått än det 0,05-1,00mm som låg i lådan (använder ett som är 0,03-0,10mm) och börja mäta ventilspel, som skall vara:
Exhaust 0,21-0,26mm
Intake 0,18-0,23mm

Tog ca. 3mån innan jag fick tag på den faktan, verkar som om jag skulle vara den enda med hoj av detta slag i norden. Nåja, fick ju tag i vad jag behövde iaf!

Image
Efter att man med en fin lite neodymmagnet tagit bort ett shims så ser det ut enligt följande.
Note: Täpp igen alla möjliga hål som ett shims kan falla ner i, exempelvis insug, oljekanaler till ventilerna, golvsil etc. Gör du så kan du vara säker på att du inte ens kommer att vara i närheten av att tappa ett shims! Men om du inte gör det så kan du vara säker på att det kommer klinga lite lätt i nått av ovannämnda.

Image
7,5mm i diameter och tjocklek enligt önskan.
Pappret i bakgrunden är en skiss över ventilerna i förhållande till cylindrarna, mycket bra att använda, eller rättare sagt oumbärligt! Finns på: http://www.calamarichris.com/images/valveform.pdf. Efter att man mätt alla spel med bladmått och alla shims med mikrometer ett efter ett så är det då dags att lista ut vilka man kan omplacera och hur många man måste köpa nya. Går ni i skola så lämna formuläret till er mattelärare som säkert kan göra en deriveringsformel av det hela. (Annars funkar det även bra med penna, rutigt papper och lite tålamod :wink:)

_________________
Datsun King Cab -84
Suzuki Gsxr 600LB -02
Husaberg 650FE -04


Last edited by osoderlund on Mon 31 Mar 2008, 22:32, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 11 Jan 2008, 00:13 
Offline
Veteran
User avatar

Joined: Thu 11 Jan 2007, 09:21
Posts: 2718
Location: Emkarby
Kör: Helst Kawasaki
fint oskar! =)

btw!
har ni matte i skolan? :D

_________________
David Boman
Crossektionen, 040 76 75 808


Kawasaki KXF 250


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 11 Jan 2008, 12:52 
Offline
Avancerad medlem
User avatar

Joined: Sat 06 Jan 2007, 15:04
Posts: 103
Location: Jomala
BuuMi wrote:
fint oskar! =)

btw!
har ni matte i skolan? :D


Njaanå, vet inte hur mycket matte man skall gå för att det skall räknas... Men jag har gått 11kurser á 6 veckor :P

_________________
Datsun King Cab -84
Suzuki Gsxr 600LB -02
Husaberg 650FE -04


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 11 Jan 2008, 13:16 
Offline
Veteran
User avatar

Joined: Thu 11 Jan 2007, 09:21
Posts: 2718
Location: Emkarby
Kör: Helst Kawasaki
osoderlund wrote:
BuuMi wrote:
fint oskar! =)

btw!
har ni matte i skolan? :D


Njaanå, vet inte hur mycket matte man skall gå för att det skall räknas... Men jag har gått 11kurser á 6 veckor :P


oj herregud!
låter jobbigt det :lol:


i övrigt ser det ju lovande ut det här projektet! :)

blir det att lacka om den också eller kör du på samma färg?

_________________
David Boman
Crossektionen, 040 76 75 808


Kawasaki KXF 250


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 11 Jan 2008, 13:24 
Offline
Avancerad medlem
User avatar

Joined: Sat 06 Jan 2007, 15:04
Posts: 103
Location: Jomala
BuuMi wrote:

oj herregud!
låter jobbigt det :lol:


i övrigt ser det ju lovande ut det här projektet! :)

blir det att lacka om den också eller kör du på samma färg?


Så jääla skönt att man haft sista kursen nu med trä-björn! Torr som han är...

Blir nog att lacka om den ordentligt! Funderar på en blandning av mattsvart och lava-röd. Eller är rättare sagt ganska säker på att det blir det. Vet bara inte vad det blir för mönster, nån sorts stripes och kanske lite text i form av MINJA istf. NINJA :D

Får grunna lite till!

/Os.

_________________
Datsun King Cab -84
Suzuki Gsxr 600LB -02
Husaberg 650FE -04


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 12 Jan 2008, 15:53 
Offline
Rutinerad medlem
User avatar

Joined: Mon 01 Nov 2004, 20:49
Posts: 375
Quote:
Image
Funderade två gånger om jag skulle slänga upp denna bild men kom fram till att det var ett ordentligt projekt att få med sig allt vidare!
Min lista:
-Jacka
-Byxor
-Stövlar
-Bålskydd
-Bälte
-Backspegel
Vi tänkte ju att det var lättast att slänga på sig så mycket som möjligt... såå ni kan ju fundera på om vi hade varmt när vi kom till sthlm...näääe! :P
Niklas kanske kan fylla på med sina grejer när han kommit hem från sydost. :)


Snyggt oskar! Bra att du lägger upp denna projekttråd! :)
Nu är jag föresten hemma från Thailand igen, men jag vill inte tänka på alla tusenlappar som flög iväg den dagen på Lelles. :D
Däremot måste jag lägga upp en av mina bilder från den dagen. Oskars min beskrver ganska bra problematiken med att få med alla grejer på hojarna från Uppsala till Gröna Lund och tillbaka till Kobben igen. :D

Image


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 12 Jan 2008, 18:22 
Offline
Rutinerad medlem
User avatar

Joined: Mon 31 Jul 2006, 22:03
Posts: 305
Location: Mariehamn
Oj va de va rolig resa! :D Det måste vi göra om! Men då ska ja ha egen hoj!! :D


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 14 Jan 2008, 15:35 
Offline
Avancerad medlem
User avatar

Joined: Sat 06 Jan 2007, 15:04
Posts: 103
Location: Jomala
Peabe wrote:
Oj va de va rolig resa! :D Det måste vi göra om! Men då ska ja ha egen hoj!! :D

Det måste vi verkligen göra men då ska ingen åka snålskjuts! :P (3hojar=3personer :wink: )

Dags för fortsättningen på projektet då!
Det var egentligen dags att justera förgasarna vid detta tillfälle men, Sebbe råkade passligt nog fråga mig hur jag skulle göra för att höja bakramen. Då blev det lite snabbt spånande och ännu snabbare agerande som slutade såhär:
Image
Den röda markeringen visar på en liten metallbit som var det enda som behövdes för att få upp bakdelen 7cm!

Det tyckte vi att blev ganska lagom, då jag inte är så mycket för det tyska stuket:
Image
Enkelsving och resten är nog riktigt snyggt men lite väl hög vinkel på bakdelen!
Ny idé: stålomspunna kylarslangar...hmm

Det ena ledde till det andra och så hade vi glömt föggarna!
Fortsättningen var att bromsoken synades.
Image?Image
Original, ser ju lite fjuniga ut eller hur?

Då har vi bara ett problem! Avståndet mellan fästöglorna är olika på de olika oken. Detta medför att vi måste ha olika avstånd mellan fästöglorna på gaffeländarna också (duuh?).
Vilken tur att jag fick med två par olika gafflar då så att jag kan använda de bättre oken!

Image
Men jag vet inte om det är jag som har fel... Men om vi tittar på fightern ovan så är innerbenen raka. Varför är inte mitt vänstra innerben rakt då... :?:
Jo för att nått spån som tidigare varit ägare har lagt omkull hojen... tack!

Nåja, gaffelben brukar ju ibland vara gängade och limmade i nedre ändan, kanske det går att slita lös ena gaffeländan från det paret som är helt och slänga på den ända som har längre avstånd mellan öglorna(samt byta till samma par fjädrar för att förhindra obalans!)? You Wish! Loc Tite och fin gänga = fast! Ska försöka lite till iaf!
Annars! Någon som har ett innerben till salu? Eller att byta mot nått skoj? har mycket hojskrot i skjulet!

Image
Eller nån som skulle vilja vara hjälpsam och försöka sig på att slita isär det där?
Hmm... ser väldigt likt ut något annat som man brukar ha i hemmet...hmm damsugarmustycket kanske?...det borde ju gå!
Måste spåna lite till och börjar med lite annat emellan...

Tänkte först använda bakdel från en Yamaha R1 04-07 men insåg vid lyftet av bakramen att jag inte vill vara som alla andra som ska ha retta kåpa på fightern! Så det blir original bakdel med lite egenhändiga modifieringar!

Image
Som ni säkert noterat i princip varje gång ni sett en zx9-r 94-97 så har de väldigt långa och grova bakkåpor. Detta ser ju inte riktigt så bra ut så det blev till att slänga vinkelkapen på dem för att snida till en lite snärtigare look! Nu syns ju inte det på denna bild men efter att man kapat bort ca. 7-8cm på längden så försvinner fästet för lampan. Funderade hur jag skulle lösa det och gick och letade lite bland skrotet i skjulet då jag hittade original frontkåpan som ser allmänt insekt-attackerad ut. På denna satt det monterat ett smoke-kåpglas från MRA som var lite skadat. Av nån anledning fick jag för mig att det skulle kunna bli en frän baklykta med original ljuskälla på insidan som lyser genom toningen. Det verkade som en bra idé så jag skred till verket passligt när Tobbe och Sebbe dök upp för att ge en hjälpande hand med lite limmande och hållande. En del blev själva "lyktglaset" som ni ser nedan och resten av sopbitarna blev utfyllnad till de kapade kåporna.

Image
Måste säga att även om det nu står MRA felsvängt mitt i lyktan så blev det ganska bra! :)

Image
Sedan var man ju tvungen att slänga på lite spackel för att få resten att se någorlunda vettigt ut och ja..en tub superspackel som låg hemma och skräpade var ju som piss i östersjön! Biltema nästa!
OBS! Lovar att inte slänga upp bilder med passande motiv till texten "...jag har spacklat lite..." av förekommen anledning! Nästa bild kommer nog att vara en färdiglackad kåpa om det nu inte hänt något riktigt radikalt på vägen!

/Os.

_________________
Datsun King Cab -84
Suzuki Gsxr 600LB -02
Husaberg 650FE -04


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 14 Jan 2008, 15:54 
Offline
Veteran
User avatar

Joined: Thu 11 Jan 2007, 09:21
Posts: 2718
Location: Emkarby
Kör: Helst Kawasaki
Quote:
OBS! Lovar att inte slänga upp bilder med passande motiv till texten "...jag har spacklat lite..." av förekommen anledning! Nästa bild kommer nog att vara en färdiglackad kåpa om det nu inte hänt något riktigt radikalt på vägen!


HEEEEEEEH! :D:lol:

_________________
David Boman
Crossektionen, 040 76 75 808


Kawasaki KXF 250


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 14 Jan 2008, 18:26 
Offline
Rutinerad medlem
User avatar

Joined: Mon 24 Sep 2007, 14:01
Posts: 272
Location: Säkert e ja välkommen någonstans
Det finns ju överdrag till slangarna som får dom å se stålomspunna ut...
Ifall du inga visste de...


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 14 Jan 2008, 20:05 
Offline
Ny

Joined: Mon 14 Jan 2008, 11:05
Posts: 8
Har en massa olika färger hemma om du vill köpa ti hojen. eller så kan jag lacka upp den åt dig:p snyggt bygge annars


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 15 Jan 2008, 19:10 
Offline
Avancerad medlem
User avatar

Joined: Sat 06 Jan 2007, 15:04
Posts: 103
Location: Jomala
eXter wrote:
Det finns ju överdrag till slangarna som får dom å se stålomspunna ut...
Ifall du inga visste de...

Ne, det visste jag faktiskt inte! Ska ta och kolla upp hur de ligger i pris, blir ju riktigt cleant! :) tack för tipset!


Feffe wrote:
Har en massa olika färger hemma om du vill köpa ti hojen. eller så kan jag lacka upp den åt dig:p snyggt bygge annars

Härligt! Tack för erbjudandet men jag skulle gärna måla den själv. Dock är jag inte på något sätt bra på det så om jag skulle kunna få köpa lite färg av dig och kanske få lite tips på köpet så skulle det vara super! :D

/Os.

_________________
Datsun King Cab -84
Suzuki Gsxr 600LB -02
Husaberg 650FE -04


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 24 Jan 2008, 16:05 
Offline
Avancerad medlem
User avatar

Joined: Sat 06 Jan 2007, 15:04
Posts: 103
Location: Jomala
Lite update på vad som hänt sen sist då.

Eftersom jag försöker jobba så mycket som möjligt på fritiden så blir det att välja antingen jobba mycket och projektera lite eller inget dera. Så tar lite tid men det närmar sig sakta men säkert!

Gaffelbenet som jag skrev om tidigare lånade jag ut till en mycket uppfinningsrik polare vid namn Michael Mattsson som skulle kika på saken. Dagen efter i skolan kommer han gående med ett rör och en stump i högsta hugg. Förklaringen var "det krävdes två gubbar och ett hjärnspett för att få loss skiten...". :D

Det var raka spåret till Holmbergs för att köpa lite Loctite och sedan hem och skruva bort framgaffeln för att sedan mickla lite med den.
Allt gick som smort ända tills jag hade applicerat Loctite på gängorna och dragit ihop grejerna allt vad jag orkade med en 20mm Biltema nyckel och ett ytterben á la KYC. När nyckeln böjde sig tyckte jag det satt tillräckligt. :)
Då upptäcker jag till min fasa att innerbenen är olika långa, ca. 7mm...hmm...

Nåja enligt mina kalkylationer så borde inte det ha någon sexuell betydelse så jag började helt kallt slå i lagren. Men såklart fanns det ju problem att hämta där också då packboxarna som jag inhandlat inte passa... blir till att skaffa nya och prova på nytt.

Sen ska 6orna på som bromsok! :D


/Os.

_________________
Datsun King Cab -84
Suzuki Gsxr 600LB -02
Husaberg 650FE -04


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 65 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4  Next

All times are UTC + 2 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group