Senaste nyttPå kommande
31 julFilmeckerölinjen rallysprint
22 julResultatRallysprinten 2017
23 julResultatEckerölinjen Rallysprint 2016
Hem | Kalender | Evenemang | Klubbar | Forum | Galleri | Filmer | Länkar | Resultat | Arkiv | Kontakt | Torg | Om
It is currently Thu 28 Mar 2024, 10:20

All times are UTC + 2 hours




Post new topic Reply to topic  [ 61 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4  Next
Author Message
 Post subject: Re: --- Eftersnack 2011 : RC-Bil
PostPosted: Thu 02 Jun 2011, 20:41 
Offline
Inventarie
User avatar

Joined: Sun 16 May 2004, 01:07
Posts: 31436
Location: Mariehamn
Kör: Impreza GT
Machman wrote:
Bonusbild, Hitta bilen. :lol:
Var tydligen populärt att hoppa in i skogen med bilen idag.

Är det dit ni menar jag kommer att hamna med min Baja när jag kommer dit? :lol:


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: --- Eftersnack 2011 : RC-Bil
PostPosted: Thu 02 Jun 2011, 20:54 
Offline
mp.net beroende
User avatar

Joined: Wed 09 Apr 2008, 19:23
Posts: 1511
Location: Jakobstad
Kör: RC
MickeM wrote:
Är det dit ni menar jag kommer att hamna med min Baja när jag kommer dit? :lol:

Nää, du kommer hamna i den 5-6 m djupa "vattenpölen" strax brevid banan. Det är skyddsnät uppe men med den massa som är bakom när du dundrar rakt in med Bajan så... ja... :)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: --- Eftersnack 2011 : RC-Bil
PostPosted: Thu 02 Jun 2011, 20:55 
Offline
Inventarie
User avatar

Joined: Sun 16 May 2004, 01:07
Posts: 31436
Location: Mariehamn
Kör: Impreza GT
Machman wrote:
MickeM wrote:
Är det dit ni menar jag kommer att hamna med min Baja när jag kommer dit? :lol:

Nää, du kommer hamna i den 5-6 m djupa "vattenpölen" strax brevid banan. Det är skyddsnät uppe men med den massa som är bakom när du dundrar rakt in med Bajan så... ja... :)

Jusjta, det va dit jag skulle... nå.. snaaart. Väntar hem nytt gas-servo. ;-)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: --- Eftersnack 2011 : RC-Bil
PostPosted: Sat 11 Jun 2011, 17:51 
Offline
mp.net beroende
User avatar

Joined: Wed 09 Apr 2008, 19:23
Posts: 1511
Location: Jakobstad
Kör: RC
Var varmt på banan idag, mina fläktar i elbilarna fick jobba! Jag hade kameran med men den kom aldrig fram. MickeM dök upp och filmade istället! Ska bli roligt att se vad han kan koka ihop av filmsnuttarna. :)

Jag körde min Slash 4x4 med ny kaross, nu är den inte lika fin längre... Skyller det på MickeM's körning. :lol: Körde även med min elkonverterade TT EB4 S3, den går riktigt fint och hänger bra med nitrobilar. Markus C körde sin XRAY 808 många tankar, snabb som vanligt! En av bypojkarna (vet inte namnet tyvärr) körde sin Kyosho Inferno US sports men hade lite problem med motorn. Sen tror jag envägslagret gav upp, rätta mig om jag har fel. Stackarn har startlåda men inga ackar. :(

Väntar med spänning på filmen!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: --- Eftersnack 2011 : RC-Bil
PostPosted: Sun 12 Jun 2011, 06:59 
Offline
Inventarie
User avatar

Joined: Sun 16 May 2004, 01:07
Posts: 31436
Location: Mariehamn
Kör: Impreza GT
Machman wrote:
Var varmt på banan idag, mina fläktar i elbilarna fick jobba! Jag hade kameran med men den kom aldrig fram. MickeM dök upp och filmade istället! Ska bli roligt att se vad han kan koka ihop av filmsnuttarna. :)

Jag körde min Slash 4x4 med ny kaross, nu är den inte lika fin längre... Skyller det på MickeM's körning. :lol: Körde även med min elkonverterade TT EB4 S3, den går riktigt fint och hänger bra med nitrobilar. Markus C körde sin XRAY 808 många tankar, snabb som vanligt! En av bypojkarna (vet inte namnet tyvärr) körde sin Kyosho Inferno US sports men hade lite problem med motorn. Sen tror jag envägslagret gav upp, rätta mig om jag har fel. Stackarn har startlåda men inga ackar. :(

Väntar med spänning på filmen!

Filmen!

Första filmen från Bistorp Ring!
http://www.youtube.com/watch?v=PL5MZkxxUBg&hd=1
Jo det var en fin bana! Bra underlag, kul att få provköra. =) Både 4x4 Slash el samt en metanol-XRay. Det var riktigt varmt hela dagen, tur det fanns lite träd där. Blev ingen musikvideo som körningarna på IP, det tar sån sabla tid göra filmer ibland när man ska leta låtar och när man väl hittat nån så godkänner inte YouTube dem o nu ville jag få ut filmen. ;-) Jo, envägslagret i dragstarten hade nog tröttnat på "byssbons" bil. Konstigt att det gett upp så tidigt. Hur som, är jäkligt kul köra på bana med nån, än att köra ensam på sin infart eller annat ställe, som de flesta gör när de skaffat sig en metanolare.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: --- Eftersnack 2011 : RC-Bil
PostPosted: Sun 12 Jun 2011, 08:22 
Offline
Avancerad medlem
User avatar

Joined: Thu 18 Jun 2009, 11:37
Posts: 181
Location: Lemland
Roligt med en film från Bistorp Ring.

_________________
Clemes71@hotmail.com


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: --- Eftersnack 2011 : RC-Bil
PostPosted: Sun 12 Jun 2011, 09:21 
Offline
mp.net beroende
User avatar

Joined: Wed 09 Apr 2008, 19:23
Posts: 1511
Location: Jakobstad
Kör: RC
Fint MickeM!
Skoj med film, så man ser vad man håller på med. Spännande och lång kamp mellan el och nitro där också. :D

Du blev av med suget efter RC-bil igår eller hur blev det MickeM? :lol:


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: --- Eftersnack 2011 : RC-Bil
PostPosted: Sun 12 Jun 2011, 09:31 
Offline
Inventarie
User avatar

Joined: Sun 16 May 2004, 01:07
Posts: 31436
Location: Mariehamn
Kör: Impreza GT
Machman wrote:
Du blev av med suget efter RC-bil igår eller hur blev det MickeM? :lol:

Vi kan säga så här... har RC-båt, RC-bil, RC-flyg och RC-helis. ;-)
Nå, bara jag får igång Bajan så ska den provas först.
Det är egentligen tiden som tar slut hela tiden, annars skulle man väl hålla på med allt. :-D


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: --- Eftersnack 2011 : RC-Bil
PostPosted: Sun 12 Jun 2011, 21:59 
Offline
Avancerad medlem
User avatar

Joined: Thu 18 Jun 2009, 11:37
Posts: 181
Location: Lemland
Oj vilket bra race det blev på Bistorp ring ikväll.
Det var jag Calle, Lucas Markus G men han hade glömt batteri hållaren så det blev inget kört för honom.

_________________
Clemes71@hotmail.com


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: --- Eftersnack 2011 : RC-Bil
PostPosted: Fri 17 Jun 2011, 21:27 
Offline
mp.net beroende
User avatar

Joined: Mon 17 Apr 2006, 01:55
Posts: 1008
Location: Lemland
Kör: VW
MickeM wrote:
Machman wrote:
Var varmt på banan idag, mina fläktar i elbilarna fick jobba! Jag hade kameran med men den kom aldrig fram. MickeM dök upp och filmade istället! Ska bli roligt att se vad han kan koka ihop av filmsnuttarna. :)

Jag körde min Slash 4x4 med ny kaross, nu är den inte lika fin längre... Skyller det på MickeM's körning. :lol: Körde även med min elkonverterade TT EB4 S3, den går riktigt fint och hänger bra med nitrobilar. Markus C körde sin XRAY 808 många tankar, snabb som vanligt! En av bypojkarna (vet inte namnet tyvärr) körde sin Kyosho Inferno US sports men hade lite problem med motorn. Sen tror jag envägslagret gav upp, rätta mig om jag har fel. Stackarn har startlåda men inga ackar. :(

Väntar med spänning på filmen!

Filmen!

Första filmen från Bistorp Ring!
http://www.youtube.com/watch?v=PL5MZkxxUBg&hd=1
Jo det var en fin bana! Bra underlag, kul att få provköra. =) Både 4x4 Slash el samt en metanol-XRay. Det var riktigt varmt hela dagen, tur det fanns lite träd där. Blev ingen musikvideo som körningarna på IP, det tar sån sabla tid göra filmer ibland när man ska leta låtar och när man väl hittat nån så godkänner inte YouTube dem o nu ville jag få ut filmen. ;-) Jo, envägslagret i dragstarten hade nog tröttnat på "byssbons" bil. Konstigt att det gett upp så tidigt. Hur som, är jäkligt kul köra på bana med nån, än att köra ensam på sin infart eller annat ställe, som de flesta gör när de skaffat sig en metanolare.



bra jobbat micke fina filmer :)
men för min del så gillar jag inte filmer med inlagd musik, e väldigt irriterande på alla motorfilmer man ser, vill ju höra bilarna o inte nåt annat tjafs..så lägg ut filmerna innan du lägger på musik också !

_________________
Image


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: --- Eftersnack 2011 : RC-Bil
PostPosted: Sun 26 Jun 2011, 22:19 
Offline
Veteran
User avatar

Joined: Wed 02 Jan 2008, 19:26
Posts: 4130
Location: Mariehamn/Stockholm
Kör: Sjunger ej just nu..
Mycket folk och mycket röj i på Bistorp Ring idag! Undertecknad körde tre ackar Kyosho DBX VE med lika många verkstadsstopp. Det sista stoppet resulterade lite nybeställda reservdelar vid hemkomsten, men kul hade jag i.a.f.!

Fast alla mina grejer var täckta av ett tjockt lager damm. Kan någon förklara det? MickeM, kanske? :roll:

_________________
RC Åland - rcaland.ax
Hangar Flyg: 19 Helikoptrar: 2 | Flotta Båtar: 2 | Garage Elbilar: 2


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: --- Eftersnack 2011 : RC-Bil
PostPosted: Tue 28 Jun 2011, 20:55 
Offline
Inventarie
User avatar

Joined: Sun 16 May 2004, 01:07
Posts: 31436
Location: Mariehamn
Kör: Impreza GT
MarcusG wrote:
Mycket folk och mycket röj i på Bistorp Ring idag! Undertecknad körde tre ackar Kyosho DBX VE med lika många verkstadsstopp. Det sista stoppet resulterade lite nybeställda reservdelar vid hemkomsten, men kul hade jag i.a.f.!

Fast alla mina grejer var täckta av ett tjockt lager damm. Kan någon förklara det? MickeM, kanske? :roll:

Torrt med info om denna bilkörning. =) Jag vet inte vad ni andra hade, men nån vet säkert vad alla hade så man kan få in nån sorts info i filmen...

Jag premiärade i alla fall med min HPI Baja 5B SS. Den bara gick o gick o den lät mer än metanol-bilarna och sen gick ena bakaxeln av. :mrgreen:


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: --- Eftersnack 2011 : RC-Bil
PostPosted: Tue 28 Jun 2011, 21:23 
Offline
mp.net beroende
User avatar

Joined: Wed 09 Apr 2008, 19:23
Posts: 1511
Location: Jakobstad
Kör: RC
Jo, jag har inte hunnit gå igenom bilderna heller.
Jag körde min elkonverterade TT EB4 S3.
Markus C och Mictor XRAY 808.
Marcus G Kyosho DBX VE, de två bysspojkarna Kyosho Inferno US sp samt Kyosho Inferno st.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: --- Eftersnack 2011 : RC-Bil
PostPosted: Thu 30 Jun 2011, 21:16 
Offline
mp.net beroende
User avatar

Joined: Wed 09 Apr 2008, 19:23
Posts: 1511
Location: Jakobstad
Kör: RC
Vilken otroligt sämst "körning" jag hade idag...

Jag såg framemot att testa mina nya däck på bägge bilarna. Tänkte börja med TT EB4 S3, kopplade i elen, stendöd! WTF!?! Det klickar till lite i motorn när man slår på strömmen och två LED-lampor lyser. That's it. Inga fläktar snurrar, inget... Mixtrar en stund utan framgång.

Kopplar i Slashen, den gick som tusan med nya däcken men motorn lät lite skumt. Körde ca 10 min, det sa SPROING i sändaren. Fjädringen åt ena hållet som for! Skitsvårt att köra nu då ratten inte centrerar och du tappar kollen på var mitten är. Kör vidare, motorn börjar yla mer och mer. Stannar, Marcus C kommer förbi på cykeln. Öppnar bilen, jahapp strippade kuggar. BÅDE spur och pinjong... Ena är i metall och andra plast, hur är ens det möjligt...

Måste vara något form av rekord, två bilar och en sändare sönder på en halv ack... :evil:


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: --- Eftersnack 2011 : RC-Bil
PostPosted: Sun 03 Jul 2011, 09:49 
Offline
mp.net beroende
User avatar

Joined: Wed 09 Apr 2008, 19:23
Posts: 1511
Location: Jakobstad
Kör: RC
Bättre sent än aldrig, här kommer bilder från 26.06! Blev inte så många bra denna gång, det var så fruktansvärt dammigt så alla actionbilder är väldigt grådaskiga av någon anledning... ;)
Attachment:
File comment: Premiär för MickeM's 1/5.
1s.JPG
1s.JPG [ 116.14 KiB | Viewed 9773 times ]

Attachment:
File comment: Dammigt! Omöjligt att få någon som helst kontrast i bilderna...
2s.JPG
2s.JPG [ 104.72 KiB | Viewed 9773 times ]

Attachment:
3s.JPG
3s.JPG [ 185.3 KiB | Viewed 9773 times ]

Attachment:
File comment: Mictor körde sin nya XRAY 808
4s.JPG
4s.JPG [ 211.99 KiB | Viewed 9773 times ]

Attachment:
File comment: 1/8 vs 1/5.
5s.JPG
5s.JPG [ 190.39 KiB | Viewed 9773 times ]

Attachment:
File comment: Problem! Kolla bakdäcken. :D
6s.JPG
6s.JPG [ 144.37 KiB | Viewed 9773 times ]


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: --- Eftersnack 2011 : RC-Bil
PostPosted: Fri 08 Jul 2011, 22:25 
Offline
mp.net beroende
User avatar

Joined: Wed 09 Apr 2008, 19:23
Posts: 1511
Location: Jakobstad
Kör: RC
Jag och MarkusG var ut och körde Slashar idag. MarkusG meckade ihop sin på banan i två timmar och körde sen. Den har legat sen förra höstens lerrace. Jag hade nya kuggar i min efter förra fiasko till körning. Testade de nya däcken på riktigt nu, är som en helt annan bil!

Det börjar vara ganska mycket större stenar framme på banan nu. Alltså såna som sitter hårt fast men som sticker upp...


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: --- Eftersnack 2011 : RC-Bil
PostPosted: Fri 08 Jul 2011, 22:36 
Offline
Veteran
User avatar

Joined: Wed 02 Jan 2008, 19:26
Posts: 4130
Location: Mariehamn/Stockholm
Kör: Sjunger ej just nu..
Jepp, en trevlig kväll! Inte nog med att jag fick ihop bilen, den var ju t.o.m. hel inför hemfärden då tre ackar körts. Wohoo! :D

_________________
RC Åland - rcaland.ax
Hangar Flyg: 19 Helikoptrar: 2 | Flotta Båtar: 2 | Garage Elbilar: 2


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: --- Eftersnack 2011 : RC-Bil
PostPosted: Thu 04 Aug 2011, 21:20 
Offline
mp.net beroende
User avatar

Joined: Wed 09 Apr 2008, 19:23
Posts: 1511
Location: Jakobstad
Kör: RC
Jag och Mictor åkte ut och körde idag. Plötsligt dök det upp massor med åskådare, kom inte på att räkna men det var fullt på "läktaren". De hejade, tjoade och verkade underhållna.

Jag körde två ackar men min TT EB4 S3 men ny motor, ESC, däck och krängningshämmare. Nya motorn gick riktigt fint, bra drag och svalt. Körde 25 minuter på ena acken innan LiPo cutoff slog på, som jag har ställt på högsta värde 3,4 V per cell. Körde också en ack men Slashen men den kändes lite tam, studsig och bångstyrig i jämförelse...

Mictor körde sin XRAY i massor med tankar, 6 eller 7 kanske. Lite problem med motorn stundtals men när den gick bra märktes det helt klart att han uppgraderat! Bra fart och drag i den motorn!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: --- Eftersnack 2011 : RC-Bil
PostPosted: Thu 11 Aug 2011, 21:52 
Offline
mp.net beroende
User avatar

Joined: Wed 09 Apr 2008, 19:23
Posts: 1511
Location: Jakobstad
Kör: RC
Blev körning idag. Jag, Markus C, mictor och Calle Valve dammade ner hela Bistorp! Vi hade satt ett till preliminärt hopp före hoppet innan rakan. En skiva för att testa avståndet innan man börjar flytta jord. Var skoj men placeringen behöver kanske jobbas på lite, det skulle kanske vara på sin plats att flytta bägge hoppen närmare "platån".

Ena drivaxeln fram blev snedare på min TT EB4 S3 märkte jag efter första acken. Snedare, den har varit lite sned sen i vintras när jag körde sönder ena bärarmen, men idag fick den för sig att det var dags att ge upp. Nåväl, jag skaffade nya, starkare redan i vintras.

Övrigt inga incidenter vad jag vet om, bilarna surrade ivrigt på när jag åkte.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: --- Eftersnack 2011 : RC-Bil
PostPosted: Sun 04 Sep 2011, 21:16 
Offline
mp.net beroende
User avatar

Joined: Wed 09 Apr 2008, 19:23
Posts: 1511
Location: Jakobstad
Kör: RC
Det blev stenkrattning och bandragning på banan idag! Banan är nu bredare samt går lite annorlunda. Blev riktigt bra. Bilarna hoppar högre samt en till höghastighetskurva (för de som "vågar" hålla gas genom den). Efter krattningen var den riktigt jämn och fin så gick undan idag!

Bilder!
Attachment:
1-small.JPG
1-small.JPG [ 230.48 KiB | Viewed 9649 times ]

Attachment:
2-smal.JPG
2-smal.JPG [ 292.53 KiB | Viewed 9649 times ]

Attachment:
3-small.JPG
3-small.JPG [ 253.79 KiB | Viewed 9649 times ]

Attachment:
4-small.JPG
4-small.JPG [ 228.82 KiB | Viewed 9649 times ]

Attachment:
5-small.JPG
5-small.JPG [ 188.53 KiB | Viewed 9649 times ]

Attachment:
6-small.JPG
6-small.JPG [ 216.51 KiB | Viewed 9649 times ]

Attachment:
8-small.JPG
8-small.JPG [ 162.66 KiB | Viewed 9649 times ]

Attachment:
File comment: Meckande
7-small.JPG
7-small.JPG [ 260.68 KiB | Viewed 9649 times ]


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 61 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4  Next

All times are UTC + 2 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 7 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group