Micke S wrote:
MickeM wrote:
Hej, välkommen och kul att du hittade till forumet.
Kyosho-delar... finns många webshops i Sverige som säljer Kyosho-delar. Men just äldre delar kan vara knepigare få tag på. Men många shops har iofs massa gammalt kvar. Är säkert nån till på detta forum som har nåt bra att komma med. Jag kör ej själv längre och har ingen bil mer.
Tack för hjälpen!
Jag har hittat lite delar på Ebay som jag beställer efter nu på en gång. Hur länge håller bränslet till dessa RC-motorer? Antar att det inte är lika hållbart som miljöbensin som kan hålla upp till 5 år
Såg någonstans här på forumet att macken i Godby säljer det också?
Stämmer bra att Godby säljer. Nog håller det rätt länge bara det förvaras mörkt o svalt. Det är nitrometanet som tappar stinget i första hand. Viktigt att korken är fast. Jag har nog kört på 10 år gamla bränslen i bil förut, inte går dom 100%, men funkade gjorde det. Vissa motorer och setup är känsligare, men då vet man. Man ska ha rätt oljemängd för bästa smörjning också. När man byter bränsle kan det ta nån tank innan motorn går bra. Vet inte vad en motorn ska ha.. 16% nitro och 15-20% olja (ricin kanske inte är ett måste, syntet borde räcka helt och hållet). Lycka till! Är ju bara att fråga här... finns en bunt RC-bilkunniga, men kanske inte är inloggade så ofta.