Edvard M wrote:
Ja ska jag va helt ärlig vet jag nog att det inte är spridarna som är bottnade men det ända jag vet är att dom går 100 procent duty redan vid 1,7 bar (Gt37) och tänkte nog ladda mera så lika bra att gradera sig. Men tipps vore bra på vad som kan vara bottnat i annat fall?
Jag har bensin e5. 044 pump 1st. Original fuel rail (pinsamt). 6mm inerdiameter fram till rail (ännu mera pinsamt)
MVH Edvard
Du kan nog börja med att mäta att du har ordentligt bränsletryck, 3bar grundtryck är väl en bra början, mät utan vaccum på regulatorn och på tomgång.
vad har du för regulator? Det måste vara en 1:1 linjär så bränsletrycket följer med laddtrycket, annars om du har 3bar grundtryck å sen laddar 1.7bar så har du bara 1.3bar grundtryck över spridarn för att laddtrycket håller emot bränsletrycket.
Pumpen skall räcka till 550hk på 3bar, och spridarna räcker minst lika långt på samma tryck, samt turbon du har orkar pumpa luft för 480-500hk kanske innan den är maxad, så jag tror du kan börja leta fel nån annan stans än på spridarna.
Men brorsan säljer gärna sina om du vill ha dom
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)