motorportalen.net http://forum.motorportalen.net/ |
|
spridare 1600 cc + http://forum.motorportalen.net/viewtopic.php?f=4&t=12135 |
Page 1 of 1 |
Author: | Edvard M [ Mon 22 Jul 2013, 21:18 ] |
Post subject: | spridare 1600 cc + |
Hej tänkte höra om nån har 1600 cc spridare eller större låg eller hög ohm spelar inte nån roll men det ska va Standard Bosch EV1 Minitimer kontakt och helst av std bosch model på spridare. Jag bottnar nu mina 1260 cc som inte har gått mycket max 1000 km så kan även tänkas byta eller sälja dessa. 4st MVH Edvard |
Author: | T-racing [ Sat 27 Jul 2013, 13:20 ] |
Post subject: | Re: spridare 1600 cc + |
Har 4st nya liggandes ![]() |
Author: | Edvard M [ Sun 28 Jul 2013, 19:21 ] |
Post subject: | Re: spridare 1600 cc + |
Vad är det för några då märke model och vad levererar dom? |
Author: | björsby tuning [ Mon 29 Jul 2013, 00:24 ] |
Post subject: | Re: spridare 1600 cc + |
har 6st precision 1000cc låg ohm om D är intressant? ![]() |
Author: | Kadettmicke [ Mon 29 Jul 2013, 05:49 ] |
Post subject: | Re: spridare 1600 cc + |
Edvard M wrote: Vad är det för några då märke model och vad levererar dom? De e bosch 1680cc spridare han har ![]() Men bottnat 1200cc spridare, vad kör du på för bränsle? Soppatryck, och vad för pump? Kör du på bensin lär du ju ha 7-800hk då.. |
Author: | Edvard M [ Mon 29 Jul 2013, 22:10 ] |
Post subject: | Re: spridare 1600 cc + |
Ja ska jag va helt ärlig vet jag nog att det inte är spridarna som är bottnade men det ända jag vet är att dom går 100 procent duty redan vid 1,7 bar (Gt37) och tänkte nog ladda mera så lika bra att gradera sig. Men tipps vore bra på vad som kan vara bottnat i annat fall? Jag har bensin e5. 044 pump 1st. Original fuel rail (pinsamt). 6mm inerdiameter fram till rail (ännu mera pinsamt) MVH Edvard |
Author: | Kadettmicke [ Mon 29 Jul 2013, 22:24 ] |
Post subject: | Re: spridare 1600 cc + |
Edvard M wrote: Ja ska jag va helt ärlig vet jag nog att det inte är spridarna som är bottnade men det ända jag vet är att dom går 100 procent duty redan vid 1,7 bar (Gt37) och tänkte nog ladda mera så lika bra att gradera sig. Men tipps vore bra på vad som kan vara bottnat i annat fall? Jag har bensin e5. 044 pump 1st. Original fuel rail (pinsamt). 6mm inerdiameter fram till rail (ännu mera pinsamt) MVH Edvard Du kan nog börja med att mäta att du har ordentligt bränsletryck, 3bar grundtryck är väl en bra början, mät utan vaccum på regulatorn och på tomgång. vad har du för regulator? Det måste vara en 1:1 linjär så bränsletrycket följer med laddtrycket, annars om du har 3bar grundtryck å sen laddar 1.7bar så har du bara 1.3bar grundtryck över spridarn för att laddtrycket håller emot bränsletrycket. Pumpen skall räcka till 550hk på 3bar, och spridarna räcker minst lika långt på samma tryck, samt turbon du har orkar pumpa luft för 480-500hk kanske innan den är maxad, så jag tror du kan börja leta fel nån annan stans än på spridarna. Men brorsan säljer gärna sina om du vill ha dom ![]() |
Author: | Edvard M [ Tue 30 Jul 2013, 18:10 ] |
Post subject: | Re: spridare 1600 cc + |
Jag har 3,2 bar bränsletryck utan vakum 4,9 bars bränsletryck vid 1,7 bars ladd, teoretskt över spridarn 3,2 bar. och en linjär 1:1 regulator. Progresiv är för snik ![]() MVH Edvard |
Author: | Kadettmicke [ Tue 30 Jul 2013, 22:03 ] |
Post subject: | Re: spridare 1600 cc + |
Det tycker jag låter som en bra ide ![]() |
Page 1 of 1 | All times are UTC + 2 hours |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |