J.Barck wrote:
MickeM wrote:
Av erfarenhet av ålänningar så tänker 99% att alla sköter allt så allt är serverat. Så länge inte denna 1% är en riktig eldsjäl / är eldsjälar, så händer inget, och inget funkar. Så är det bara. Det finns många ålänningar som är BMW-ägare, men hur många åländska BMW-ägare vill prata med andra BMW-ägare? Ålänningar med gemensamma intressen är hemskt skeptiska till alla andra enligt min erfarenhet. Skumt men sant. Ordna träffar först och se om ens det funkar. Finns eldsjälarna, eller finns det bara folk med viljor? Viljor har varena ålänning, men det kommer man ingen vart med.
Tyvärr så är det så jo. Folk kanske är rädda för att träffa andra man inte känner? Det ligger säkert ett gäng fördomar i grund och botten också. Jag saknar de gamla ACC träffarna micke
Jo ACC-träffarna blev rätt många. Massa snack och ibland sprätta vi iväg på nån fika nånstans för att synas, gocart o sånt. Det var via dem jag lärde känna flera med samma intressen, givande när man hade frågor. På en träff bytte alla avgassystemet på min bil.
Tog inte länge.
Jag hörde sen att vissa vart griniga över att det fotades, men jag låg ju före min tid så.
Se hur det är nu, bilder som attans på nätet från alla möjliga evenemang. Och så var det en större del folk som tyckte det inte gav nåt, de ville att de som drog i det skulle arrangera en massa för att de skulle anse det värt att komma. Tror inte dom fattade ett jota vad träffarna handlade om. Samt så var det många som körde förbi och såg 7 bilar stå parkerade och tyckte det inte var värt fara dit och ställa sig, tänkte många så, ja då vart det ju inte fler heller. Ålänningar är ålänningar... "give and take".