Senaste nyttPå kommande
31 julFilmeckerölinjen rallysprint
22 julResultatRallysprinten 2017
23 julResultatEckerölinjen Rallysprint 2016
Hem | Kalender | Evenemang | Klubbar | Forum | Galleri | Filmer | Länkar | Resultat | Arkiv | Kontakt | Torg | Om
It is currently Thu 26 Dec 2024, 19:02

All times are UTC + 2 hours




Post new topic Reply to topic  [ 23 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Author Message
 Post subject: Chris Craft 27-fot projekt
PostPosted: Sun 06 Aug 2006, 01:15 
Offline
Rutinerad medlem
User avatar

Joined: Sat 29 May 2004, 11:49
Posts: 267
jahapp, då blev de båtprojekt, en 27 fots Chris Craft

vid hemkomst planen är att byta motor/drev i höst/vinter då dessa inte är nått att hänga i julgran

nån som har några bra motor/drevalternativ tillsalu så är de bara att höra av sig!

Chris Craft 27-fot och 3m bred, enda ex. i Sverige/Finland.
Importerad och byggd i Italien på licens från CC - USA.
Toa,dinett,garderob,V-koj och pentry och 3x3m soldäck i aktern.

här kommer några lite äldre bilder.
båten ska slipas ner och lackas om...

Image

Image


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 06 Aug 2006, 12:35 
Offline
Rutinerad medlem
User avatar

Joined: Mon 17 May 2004, 12:11
Posts: 236
Location: Norge
Kör: Går förtillfället ^^
Nice båt! Vet du vilken färg du ska lacka om den i ?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 06 Aug 2006, 12:47 
Offline
Rutinerad medlem
User avatar

Joined: Sat 29 May 2004, 11:49
Posts: 267
tackar! inte bestämt ännu


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 06 Aug 2006, 13:13 
Offline
Inventarie
User avatar

Joined: Sun 16 May 2004, 01:07
Posts: 31612
Location: Mariehamn
Kör: Impreza GT
Trevlig båt! :D

Mål den helvit du.. och tona rutor och lägg svarta ränder som följer
rutorna så som de moderna båtarn har. Det ökar årsmodellen lite. :)
Och sen någon eller några smala linjer i nån snygg färg. Nautralt och
cleant.

Bilder inifrån?

Varför är den så ovanlig för?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 06 Aug 2006, 13:17 
Offline
Rutinerad medlem
User avatar

Joined: Sat 29 May 2004, 11:49
Posts: 267
funderar på de jo, de ovanliga är = Importerad och byggd i Italien på licens från CC - USA


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 06 Aug 2006, 13:35 
Offline
Inventarie
User avatar

Joined: Sun 16 May 2004, 01:07
Posts: 31612
Location: Mariehamn
Kör: Impreza GT
Jag menade... varför finns det inte 1000-tals av den ;)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 06 Aug 2006, 15:43 
Offline
Rutinerad medlem
User avatar

Joined: Sat 29 May 2004, 11:49
Posts: 267
finns några till i usa men dom är få


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 07 Aug 2006, 14:10 
Offline
Medlem
User avatar

Joined: Sat 12 Mar 2005, 13:32
Posts: 68
Tycker den ser lite konstig ut jag, och just därför byggd i så få ex?
dvs ovanlig look som inte tilltalar så många? :shock:


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 07 Aug 2006, 14:31 
Offline
Motorportalare
User avatar

Joined: Tue 29 Mar 2005, 15:07
Posts: 974
Schysst båt, verkligen! Vad är det för årsmodell? Glidare eller fartmonster? Motoruppgifter?

_________________
Rikard Järvinen - ÅMK:s självutnämnde konbanegeneral ;)
"When I die, I want to die like my grandfather -who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car" -Okänd


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 07 Aug 2006, 15:29 
Offline
Rutinerad medlem
User avatar

Joined: Sat 29 May 2004, 11:49
Posts: 267
mest åt glidarhållet, lutar åt v8 med kompressor


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 07 Aug 2006, 16:10 
Offline
Medlem
User avatar

Joined: Sat 12 Mar 2005, 13:32
Posts: 68
Med vad för effektuttag och drev?
Hur ser botten ut på båten, jag undrar om det verkligen är värt att lägga något kompressormatat i dendär för att få ut vettig verkningsgrad.

Släng i en 454/365 så får du nog ut mest av båten och motorn.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 07 Aug 2006, 17:13 
Offline
Rutinerad medlem
User avatar

Joined: Sat 29 May 2004, 11:49
Posts: 267
vi får se lite vad de blir, finns många alternativ


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 07 Aug 2006, 17:17 
Offline
Medlem
User avatar

Joined: Sat 12 Mar 2005, 13:32
Posts: 68
Cgale wrote:
vi får se lite vad de blir, finns många alternativ


Japp, det finns det ju, men somsagt så är det nog svårt att få tillrätta all kraft som en kompressormatad maskin skulle ge, i detdär skrovet.

Sådana maskiner gör sig nog endast tillrätta i rena racers/pleasure båtar där man är ute efter en hög toppfart, på såvlä plattvatten som i högsjö där ett brett register behövs.

Det är nog svårt att motivera kostnaderna för; drev/maskin/underhåll på dendär båten. :(


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 07 Aug 2006, 18:30 
Offline
Rutinerad medlem
User avatar

Joined: Sat 29 May 2004, 11:49
Posts: 267
kommer starta den med en 225 hk v8 utan andningshjälp iaf så man ser hur den beter sig i vattnet


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 07 Aug 2006, 18:38 
Offline
Medlem
User avatar

Joined: Sat 12 Mar 2005, 13:32
Posts: 68
Cgale wrote:
kommer starta den med en 225 hk v8 utan andningshjälp iaf så man ser hur den beter sig i vattnet


Vad är det för motor? 305cu, 350?
Och, somsagt, andningshjälp är nog den sista utvägen som gäller, just go for more cubic inches! Det är när du har 700-800hk och dom inte räcker och en slagvolym på 572cu++ som en skruvkompressor kan komma till hjälp om du behöver mera effekt.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 07 Aug 2006, 21:11 
Offline
Inventarie
User avatar

Joined: Sun 16 May 2004, 01:07
Posts: 31612
Location: Mariehamn
Kör: Impreza GT
Jag har inte såå bra koll på båtvärlden... men med för stor snurra
på en vanlig öppen båt så tenderar båten att börja vandra lite
skumt. Typ att snurran vill förbi båten. Och det är inte ett dugg
kul att köra en sån! Am I right?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 07 Aug 2006, 21:31 
Offline
Medlem
User avatar

Joined: Sat 12 Mar 2005, 13:32
Posts: 68
MickeM wrote:
Jag har inte såå bra koll på båtvärlden... men med för stor snurra
på en vanlig öppen båt så tenderar båten att börja vandra lite
skumt. Typ att snurran vill förbi båten. Och det är inte ett dugg
kul att köra en sån! Am I right?

Visst är det så, chinewalking.
Men om du skall få ovanstående båt att göra något sådant skall du nog få ta i. :wink:


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 07 Aug 2006, 21:41 
Offline
Rutinerad medlem
User avatar

Joined: Sat 29 May 2004, 11:49
Posts: 267
Mauritz wrote:
Cgale wrote:
kommer starta den med en 225 hk v8 utan andningshjälp iaf så man ser hur den beter sig i vattnet


Vad är det för motor? 305cu, 350?
Och, somsagt, andningshjälp är nog den sista utvägen som gäller, just go for more cubic inches! Det är när du har 700-800hk och dom inte räcker och en slagvolym på 572cu++ som en skruvkompressor kan komma till hjälp om du behöver mera effekt.


bara för dig att fixa motor + drev åt mig då :wink:


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 11 Dec 2006, 22:37 
Offline
Medlem
User avatar

Joined: Sat 12 Mar 2005, 13:32
Posts: 68
Hur går det här då?
Dags att sälja och köpa en komplett båt, färdigt med motorer och drev?

Har en som du kan få köpa för ett JÄVLIGT bra pris. Snyggare,roligare och trevligare båt dessutom. Pma om du är intresserad, annars lycka till med projektet. :shock: :D


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 12 Dec 2006, 00:06 
Offline
Rutinerad medlem
User avatar

Joined: Sat 19 Jun 2004, 17:54
Posts: 299
Location: Mariehamn
Kör: Bayerische Motoren W
bra båtval ;)

_________________
///M


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 23 posts ]  Go to page 1, 2  Next

All times are UTC + 2 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group