Senaste nyttPå kommande
31 julFilmeckerölinjen rallysprint
22 julResultatRallysprinten 2017
23 julResultatEckerölinjen Rallysprint 2016
Hem | Kalender | Evenemang | Klubbar | Forum | Galleri | Filmer | Länkar | Resultat | Arkiv | Kontakt | Torg | Om
It is currently Thu 28 Mar 2024, 13:36

All times are UTC + 2 hours




Post new topic Reply to topic  [ 103 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
Author Message
 Post subject: Henkespappa's åsikter
PostPosted: Mon 12 Jul 2010, 17:04 
Offline
Besökare

Joined: Thu 10 Jun 2010, 16:23
Posts: 31
Känns inte speciellt bra just nu! Har inte fått några bra vippar när jag har frågat bland personer med mycket inflytande på Åland! Intresset är lågt och nästan inga tror att det blir någon motorbana. Tror tyvärr att det är dödsdömt att få till en bana på Skag. Synd, för det vore roligt att köra lite rally i skogen. Kanske blir det någon annan form av bana på annan plats på Åland i framtiden. Tills dess får jag väl fortsätta att åka till Sverige på motortävlingar.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: FAQ. Nu har DU chansen att bli delägare i motorbana....
PostPosted: Mon 12 Jul 2010, 21:34 
Offline
Rutinerad medlem
User avatar

Joined: Tue 22 Jun 2004, 08:08
Posts: 292
Återigen, var vänlig och respektera att detta är en FAQ. "Tyckande" kan man göra i de övriga trådarna!
För att det ska bli lite ordning så gör jag om "tyckandet" till en konkret fråga.

Q; HenkesPappa; Varför får jag inte positiv respons hos de företag och de inflytelserika personer jag tillfrågar om projektet?

A: Det är snudd på omöjligt att gå i polemik på detta då jag inte har en aning om vilka "inflytelserika" personer du varit i kontakt med eller ens hur du lagt fram texten med så vaga antydningar. Vi har uppenbarligen inte pratat med samma personer och/eller på samma sätt!

Det är i.a.f just nu många i 'periferin' som utger sig för att vara språkrör för kapitalet och makten och säger sig veta hur just de resonerar! Problemet är i grund och botten att du/Ni går händelserna alldeles för långt i förväg. Som man ropar, får man svar. Det är givetvis snudd på omöjligt att få en större investering gjord utan någon som helst affärsplan, ingen hemlighet! Affärsplan är omöjligt/oansvarigt att upprätta utan miljötillstånd. Där är vi idag. Jag är inte förvånad över den respons du fått, tvärs om!

Sedan när du har markområde, FIA-, miljötillstånd, detalj-, affärsplan i ryggen.
Då kan du kontakta näringslivet.

Vi har försökt vara tydliga på den punkten att i detta skede är det upp till oss, många entusiaster, om det ska bli någon fortsättning på projektet. Läs prospektet! Återkom gärna med fler konkreta frågor.

mvh Anders Mansén

_________________
Road av racing? Roadracing!
Personbästa, de dyraste och smärtsammaste tiondelarna i ditt liv. Men ack så sköna.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: FAQ. Nu har DU chansen att bli delägare i motorbana....
PostPosted: Mon 12 Jul 2010, 22:09 
Offline
mp.net beroende
User avatar

Joined: Mon 17 Apr 2006, 01:55
Posts: 1008
Location: Lemland
Kör: VW
Henkespappa wrote:
Känns inte speciellt bra just nu! Har inte fått några bra vippar när jag har frågat bland personer med mycket inflytande på Åland! Intresset är lågt och nästan inga tror att det blir någon motorbana. Tror tyvärr att det är dödsdömt att få till en bana på Skag. Synd, för det vore roligt att köra lite rally i skogen. Kanske blir det någon annan form av bana på annan plats på Åland i framtiden. Tills dess får jag väl fortsätta att åka till Sverige på motortävlingar.


sluta gnäll o köp aktier istället för mina "vippar" säger att du inte gjort det.. :)
kom igen nu 250 e ju inget för en som har en motorintresserad Henke
personer med mycket inflytande på Åland har nog inget intresse i en motorbana för det är inte guld o gröna skogar o driva/äga en sån



sorry ducatisti för ot igen.

_________________
Image


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: FAQ. Nu har DU chansen att bli delägare i motorbana....
PostPosted: Tue 13 Jul 2010, 11:09 
Offline
Besökare

Joined: Thu 10 Jun 2010, 16:23
Posts: 31
vwrob! Du har rätt, jag har inte köpt aktier och kommer inte heller göra det. Trots att jag är motorintresserad så anser jag att projektet med motorbana på Skag är för osäkert. Jag har fått alldeles för dålig respons från de jag har frågat, även om jag förstår innebörden av avsaknad affärsplan.

Jag kan tyvärr inte avslöja vilka personer jag har pratat med, men så mycket kan jag säja att det är snubbar med mycket inflytande och pengar!

Projektet är alldeles för stort, driftskostnaden kommer bli alldeles för stor i förhållande till möjliga intäkter. Jag vill liksom de flesta motorintresserade ha en egen bana på Åland, men jag anser med den information jag har kunnat läsa mig till från prospektet, kommer inte banan att går runt ekonomiskt. Självklart är det min egen uppfattning och den baserar sig på mitt egna sunda förnuft. Men jag önskar er lycka till, alla aktieägare! Jag fortsätter och åker till banor i Sverige istället.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: FAQ. Nu har DU chansen att bli delägare i motorbana....
PostPosted: Wed 14 Jul 2010, 12:42 
Offline
Rutinerad medlem
User avatar

Joined: Wed 29 Aug 2007, 14:12
Posts: 408
Henkespappa wrote:
vwrob! Du har rätt, jag har inte köpt aktier och kommer inte heller göra det. Trots att jag är motorintresserad så anser jag att projektet med motorbana på Skag är för osäkert. Jag har fått alldeles för dålig respons från de jag har frågat, även om jag förstår innebörden av avsaknad affärsplan.

Jag kan tyvärr inte avslöja vilka personer jag har pratat med, men så mycket kan jag säja att det är snubbar med mycket inflytande och pengar!

Projektet är alldeles för stort, driftskostnaden kommer bli alldeles för stor i förhållande till möjliga intäkter. Jag vill liksom de flesta motorintresserade ha en egen bana på Åland, men jag anser med den information jag har kunnat läsa mig till från prospektet, kommer inte banan att går runt ekonomiskt. Självklart är det min egen uppfattning och den baserar sig på mitt egna sunda förnuft. Men jag önskar er lycka till, alla aktieägare! Jag fortsätter och åker till banor i Sverige istället.



Ursäkta men är inte detta en FAQ tråd ? = ( (Frequently Asked Question(s) = en samling ofta ställda frågor och deras svar).
Tänkte bara påminna så att det inte spårar ur :!: :wink:

_________________
Kawasaki kxf 250 -05 a.k.a. lerbetty
Full gas lerkalas (^o^)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Henkespappa's åsikter
PostPosted: Thu 22 Jul 2010, 12:44 
Offline
Medlem

Joined: Mon 11 Jun 2007, 17:52
Posts: 58
Location: Gottby
Om ingen vågar satsa blir det inget.
Jag tycker att om man brinner för motorsport och vill ha en bana är det helt ok att ta en liten risk.


Top
 Profile  
 
 Post subject: FAQ. Nu har DU chansen att bli delägare i motorbana....
PostPosted: Wed 18 Aug 2010, 11:48 
Offline
Rutinerad medlem
User avatar

Joined: Wed 12 Apr 2006, 07:34
Posts: 416
Location: JOMALA
alltså hur många aktier är det som är sålda då?? för jag och även fler andra vill veta om de över huvudtaget är någon idé å köpa aktier eller om d int finns en chans att d hinner säljas tillräckligt många...... för är det int ens hälften sålda så tänker jag inte kasta mina pengar till sjössss.....

_________________
kör:v t4


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: FAQ. Nu har DU chansen att bli delägare i motorbana....
PostPosted: Wed 18 Aug 2010, 12:00 
Offline
Inventarie
User avatar

Joined: Sun 16 May 2004, 01:07
Posts: 31436
Location: Mariehamn
Kör: Impreza GT
Kizen wrote:
alltså hur många aktier är det som är sålda då?? för jag och även fler andra vill veta om de över huvudtaget är någon idé å köpa aktier eller om d int finns en chans att d hinner säljas tillräckligt många...... för är det int ens hälften sålda så tänker jag inte kasta mina pengar till sjössss.....

Sitter alla och tänker så... ja då händer ju ingenting.

Då kan folk tänka: "Jaså har så många köpts, då behöver inte jag"
Eller "Jaså har folk inte köpt fler, då vill inte jag heller..."
Eller "Jaså så många har köpt, då vill jag med ha!"
Bäst? "JAG tror på detta och stöder det hela genom att köpa aktier."
:D


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: FAQ. Nu har DU chansen att bli delägare i motorbana....
PostPosted: Wed 18 Aug 2010, 13:06 
Offline
Besökare

Joined: Thu 10 Jun 2010, 16:23
Posts: 31
Tänk på att marknadsvärdet för marken som klubben vill köpa, är ung hälften mot vad klubben nu får betala till Nils-Olov. Dvs, det är väldigt stor risk att klubben står med en skogstomt som över en natt är värd ung hälften mot vad de har betalat för. Vem skulle dessutom vilja köpa den, trots att man halverar priset?? Dessutom skall kostnader som admkostnader, juridiska kostnader mm) dras ifrån denna summa, så det som blir kvar är nog inte mycket. Nej, det här projektet känns som att det tyvärr är kört. Förhoppningsvis stannar projektet av pga att intresset har varit för dåligt och markköpet går tillbaka till Nils-Olov!

Jag har också hört rykten om att det hos oss motorintresserade finns ett motstånd mot det Danne gör, dvs att inte alla ställer sig bakom Danne som ledare för detta projektet! Då finns det ju inte en chans att det går att få ihop tillräckligt med pengar!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: FAQ. Nu har DU chansen att bli delägare i motorbana....
PostPosted: Wed 18 Aug 2010, 13:31 
Offline
Rutinerad medlem
User avatar

Joined: Wed 12 Apr 2006, 07:34
Posts: 416
Location: JOMALA
ja d där inlägget gjorde ju en mycket mer taggad å handla iaf.......................

_________________
kör:v t4


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: FAQ. Nu har DU chansen att bli delägare i motorbana....
PostPosted: Wed 18 Aug 2010, 15:38 
Offline
Inventarie
User avatar

Joined: Sun 16 May 2004, 01:07
Posts: 31436
Location: Mariehamn
Kör: Impreza GT
Kizen wrote:
ja d där inlägget gjorde ju en mycket mer taggad å handla iaf.......................

Det kan lika gärna vara tomma ord från någon anonym som är emot projektet.
Är väl bäst att var och en bildar sin egen uppfattning om det hela genom att
tala med folk man känner än att haka upp sig på vad en hemlig motståndare
tycker och tänker... OM man själv är för ett dylikt projekt. Vad är det som
säger att anonyma personer i ett forum ens talar ett endaste uns sanning?


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: FAQ. Nu har DU chansen att bli delägare i motorbana....
PostPosted: Wed 18 Aug 2010, 16:27 
Offline
Rutinerad medlem
User avatar

Joined: Wed 12 Apr 2006, 07:34
Posts: 416
Location: JOMALA
men för såna som mig som inte har massa pengar att kasta hit å dit så kollar man nog på all kritik god som ond... personligen tycker jag allting verkar vara så osäkert å ingen ordning på nånting... sku va s*** kul att ha en bana här å ja vill försöka göra allt ja kan göra för å få hit en oxå men eftersom att ja int lyfter en sky hög lön så kan ja int bara så lägga pengarna på nånting som ingen har en aning om att de kommer att förvekligas eller ej OCH om man kommer få tillbaka nå pengar ifall d skiter sig.......

_________________
kör:v t4


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: FAQ. Nu har DU chansen att bli delägare i motorbana....
PostPosted: Wed 18 Aug 2010, 18:34 
Offline
Veteran
User avatar

Joined: Fri 20 Apr 2007, 15:29
Posts: 2462
Location: Eckerö
Nej grabbar ni gör bästa affären att låta pengarna vara kvar i plånboken för det blir ingen motorbana det sade jag från början,
och om det skulle lyckas så är vägen lång med protester ända till EU så glöm projektet. Bana finns i Sverige snart inom räckhåll
för er. Hört med de grabbar som har pengar o dom skulle ej satsa på detta projekt, som sades, man vill ju ha igen pengarna någon gång :idea: :idea:


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: FAQ. Nu har DU chansen att bli delägare i motorbana....
PostPosted: Wed 18 Aug 2010, 21:45 
Offline
Avancerad medlem
User avatar

Joined: Sun 30 Jan 2005, 19:26
Posts: 134
Location: Mariehamn
Bernt wrote:
Nej grabbar ni gör bästa affären att låta pengarna vara kvar i plånboken för det blir ingen motorbana det sade jag från början,
och om det skulle lyckas så är vägen lång med protester ända till EU så glöm projektet. Bana finns i Sverige snart inom räckhåll
för er. Hört med de grabbar som har pengar o dom skulle ej satsa på detta projekt, som sades, man vill ju ha igen pengarna någon gång :idea: :idea:



Va är det med folk idag. Börjar lika Korvgöran snacket. "jag har hört på stan om mutor".


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: FAQ. Nu har DU chansen att bli delägare i motorbana....
PostPosted: Wed 18 Aug 2010, 23:09 
Offline
Rutinerad medlem
User avatar

Joined: Tue 22 Jun 2004, 08:08
Posts: 292
HenkesPappa och Bernt, skärpning!
Trots upprepade gånger respekterar Ni inte att denna tråd är en FAQ och inget "tyckande", Ni har en egen tråd för detta.

"Marknadsvärdet för marken som klubben vill köpa, är ung hälften mot vad klubben nu får betala till Nils-Olov."

Svar: Du svamlar, blanda inte in "klubben" (underförstått ÅMK). Priset är satt till 71 cent per m2, har HenkesPappa siffror (fakta!) på marköverlåtelser i Eckerö senaste åren som visar på annat? Dvs motsvarande markområden i Eckerö som sålts för, i ditt tycke, 30 cent/m2? Överlåtelse mellan släktingar räknas inte! Var och en får själv fortsätta bilda och debattera sin uppfattning vad som är dyrt eller inte men i annan tråd. Beakta också att MKB visar på att området är mer eller mindre perfekt för motorbana, sådant påverkar givetvis prisbilden! Folk i bl.a. Stockholm, Göteborg och Örebro har haft ett annat synsätt när de köpt sina aktier....

"Nej, det här projektet känns som att det tyvärr är kört. Förhoppningsvis stannar projektet av pga att intresset har varit för dåligt och markköpet går tillbaka till Nils-Olov!"...."Jag har också hört rykten om att det hos oss motorintresserade finns ett motstånd mot det Danne gör, dvs att inte alla ställer sig bakom Danne som ledare för detta projektet! Då finns det ju inte en chans att det går att få ihop tillräckligt med pengar!"

Svar: Äntligen bekänner "HenkesPappa" färg och meddelar rakt ut att han är emot projektet och/eller Danne Sundman som person. Fortfarande anonymt. För er kan jag passa på och meddela goda nyheter, Danne Sundman (eller undertecknad) sitter inte stadigare än ett samtal från Loffe/ÅMK's styrelse, dvs bolagets nuvarande ägare!

Problemet kommer kanske när vi (Ni?) ska hitta ersättare, folk står inte i kö direkt för att jobba gratis för andra. Plikten är angenäm först när den är fullbordad. Det är också så att när miljötillståndet erhållits och vi går till nästa fas, då är det återigen upp till de nya ägarna att tillsammans med ÅMK (!) avgöra nuvarande styrelsemedlemmarnas öde.

För inte kan det väl vara så att Ni "oroar" er för att detta projekt ska bli lyckat sådant, för hela Åland..?

mvh A.Mansén

_________________
Road av racing? Roadracing!
Personbästa, de dyraste och smärtsammaste tiondelarna i ditt liv. Men ack så sköna.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Henkespappa's åsikter
PostPosted: Thu 19 Aug 2010, 12:44 
Offline
Besökare

Joined: Thu 10 Jun 2010, 16:23
Posts: 31
Mansén! Jag hoppas du tycker att kritik kan vara positivt! Jag har saknat en vettig debatt kring motorbanans för- och nackdelar! Självklart tycker jag att det är av intresse att diskutera vad som händer om markköpet blir av. Alla inser nog att det lilla jobbet är att få in pengarna för marken, det svåra blir att få ihop resten. Marknadsvärdet på en skogstomt bör också vara av intresse för de som satsar pengar i projektet och jag anser fortfarande att marken blir svårsåld. Jag tycker att Danne är allt för otydlig om de ekonomiska riskerna i detta projekt.

Jag tycker att Åland borde ha en motorbana, men jag tycker att storleken på detta projekt är allt för stort och dyrt, dessutom gillar jag inte att man lägger en bana i ett naturområde. Jag anser att man skall koncentrera en sådan anläggning till ett redan bullerstört område. Mer som de gör i Enköping, där det finns skjutbana, militärområde, motorväg mm i närområdet.

Jag vill inte heller att Eckerö skall ha en ödslig motorbana i framtiden, som ej bär sig ekonomiskt. Det räcker med Eckeröhallen!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Henkespappa's åsikter
PostPosted: Fri 20 Aug 2010, 00:12 
Offline
Rutinerad medlem
User avatar

Joined: Tue 22 Jun 2004, 08:08
Posts: 292
Mitt svar är att; "HenkesPappa" dyker upp som "gubben i lådan" 10 juni 2010 och lägger ut kryptisk text där syftet uppenbart är att skrämma bort presumtiva aktieägare genom att sprida ut antydningar och genom att medvetet och upprepade gånger saboterar en renodlad FAQ, det är i min mening ganska oschysst.

Visst jag är mer än gärna med på en debatt, men för att det ska bli konstruktivt och leda någon vart måste vi försöka hålla oss till fakta. Att kasta ur sig "markområdet är för dyrt" utan att backa upp med fakta fungerar inte på mig. Tyckte mig sett en annons över ett 90 hektar stor område som är till salu i Eckerö, ska givetvis bli intressant och se vad slutpriset blir men det hjälper inte oss, här och nu, och är ändå inte applicerbart rakt av dessvärre... Om vi ska kosta på oss och skoja till det i denna tråd så måste det vara ödets ironi att boende i Eckerö som tidigare oroade sig för sjunkande markpriser nu påpekar Ålandring betalar ett för högt markpris? 8)

HenkesPappa saknar en "vettig debatt om för och nackdelar", börja då och skriv i FAQ men inte "tyckande" utan krassa frågor så svarar vi efter bästa förmåga! I denna tråd får du tycka vad du vill.

När det gäller åsikten att projektet är "för stort och för dyrt" så vill jag påminna att inget är spikat utan den nuvarande planen/MKB ska ses som vad vi (Ålandring) VILL göra. Stor skillnad! Vad som faktiskt kommer att hända avgörs av de framtida investerarna och/eller miljötillståndet, inget annat. De kan välja att starta i liten skala med enbart asfalt och bullervallar, som med råge faller inom ramarna för ev. miljötillstånd, och sedan varsamt expandera och då är det, i min värld, bra om MKB'n redan nu är "så omfattande som möjligt" att man inte behöver "börja om" varje gång man vill ändra verksamheten!?!

När det gäller troende om "lönsamhet" har vi granskat kringliggande motorbanor / eventbolag och konstaterat att det ser bra ut. Tips, dessa ekonomiska uppgifter är ingen hemlighet utan finns på nätet.... Anderstorp satsade flera miljoner på att uppgradera banan 2009, för att det var "kul" och bränna pengar? Knappast.

Kör på!

mvh AM

_________________
Road av racing? Roadracing!
Personbästa, de dyraste och smärtsammaste tiondelarna i ditt liv. Men ack så sköna.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Henkespappa's åsikter
PostPosted: Fri 20 Aug 2010, 09:15 
Offline
Veteran
User avatar

Joined: Fri 20 Apr 2007, 15:29
Posts: 2462
Location: Eckerö
Ducatisti wrote:
Mitt svar är att; "HenkesPappa" dyker upp som "gubben i lådan" 10 juni 2010 och lägger ut kryptisk text där syftet uppenbart är att skrämma bort presumtiva aktieägare genom att sprida ut antydningar och genom att medvetet och upprepade gånger saboterar en renodlad FAQ, det är i min mening ganska oschysst.

Visst jag är mer än gärna med på en debatt, men för att det ska bli konstruktivt och leda någon vart måste vi försöka hålla oss till fakta. Att kasta ur sig "markområdet är för dyrt" utan att backa upp med fakta fungerar inte på mig. Tyckte mig sett en annons över ett 90 hektar stor område som är till salu i Eckerö, ska givetvis bli intressant och se vad slutpriset blir men det hjälper inte oss, här och nu, och är ändå inte applicerbart rakt av dessvärre... Om vi ska kosta på oss och skoja till det i denna tråd så måste det vara ödets ironi att boende i Eckerö som tidigare oroade sig för sjunkande markpriser nu påpekar Ålandring betalar ett för högt markpris? 8)

HenkesPappa saknar en "vettig debatt om för och nackdelar", börja då och skriv i FAQ men inte "tyckande" utan krassa frågor så svarar vi efter bästa förmåga! I denna tråd får du tycka vad du vill.

När det gäller åsikten att projektet är "för stort och för dyrt" så vill jag påminna att inget är spikat utan den nuvarande planen/MKB ska ses som vad vi (Ålandring) VILL göra. Stor skillnad! Vad som faktiskt kommer att hända avgörs av de framtida investerarna och/eller miljötillståndet, inget annat. De kan välja att starta i liten skala med enbart asfalt och bullervallar, som med råge faller inom ramarna för ev. miljötillstånd, och sedan varsamt expandera och då är det, i min värld, bra om MKB'n redan nu är "så omfattande som möjligt" att man inte behöver "börja om" varje gång man vill ändra verksamheten!?!

När det gäller troende om "lönsamhet" har vi granskat kringliggande motorbanor / eventbolag och konstaterat att det ser bra ut. Tips, dessa ekonomiska uppgifter är ingen hemlighet utan finns på nätet.... Anderstorp satsade flera miljoner på att uppgradera banan 2009, för att det var "kul" och bränna pengar? Knappast.

Kör på!

mvh AM



Vill bara nämna Gottland, har den gått med vinst, har hört något annat? :lol: :lol:


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Henkespappa's åsikter
PostPosted: Fri 20 Aug 2010, 12:30 
Offline
Rutinerad medlem
User avatar

Joined: Tue 22 Jun 2004, 08:08
Posts: 292
Hej Bernt!

Intressant, din källa är...?
(Folk spår väder i fenorna på aborren också, så jag måste fråga...)

Min källa (inte aborren) säger att Gotlandring planerar att utöka slingan till det dubbla och blir då norra Europas längsta bana.

mvh AM

_________________
Road av racing? Roadracing!
Personbästa, de dyraste och smärtsammaste tiondelarna i ditt liv. Men ack så sköna.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Henkespappa's åsikter
PostPosted: Fri 20 Aug 2010, 13:20 
Offline
mp.net beroende
User avatar

Joined: Wed 02 Mar 2005, 22:05
Posts: 1629
Location: Mariehamn
Kör: Bil
Jag tycker det är så intressant att läsa folks argument i diskussionen som baserar sig på "hört på stan", han sa, den sa, tagna från luften, egna påhitt o.s.v.... o.s.v...

Det dom inte förstår är att argument utan tillförlitlig källa (som även ska kunna nämnas)
blir mycket mindre trovärdig samt att man som person blir mindre trovärdig.

Sen ännu värre är folk som lyssnar på dessa nissar som har dom här "extremt pålitliga" källorna :)

Personligen är jag en sån som lyssnar på alla, tar reda på fakta på egen han och bildar mig en EGEN uppfattning än att bildar mig en uppfattning om vad andra tycker/tänker.

Att tänka logiskt brukar också fungera väldigt bra har jag märkt.
- Tror ni verkligen att dessa herrar skulle lägga ner så otroligt mycket tid/pengar på projektet om det inte skulle fungera?


Kom med konkreta argument med källa så blir det en diskussion/argumentation på vuxen nivå.
Det finns för- och nackdelar med allt.

_________________
///M3-Power

Åk före du så väntar jag på dig där.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 103 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5, 6  Next

All times are UTC + 2 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group