Senaste nyttPå kommande
31 julFilmeckerölinjen rallysprint
22 julResultatRallysprinten 2017
23 julResultatEckerölinjen Rallysprint 2016
Hem | Kalender | Evenemang | Klubbar | Forum | Galleri | Filmer | Länkar | Resultat | Arkiv | Kontakt | Torg | Om
It is currently Sun 28 Apr 2024, 13:14

All times are UTC + 2 hours




Post new topic Reply to topic  [ 103 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
Author Message
 Post subject: Re: Henkespappa's åsikter
PostPosted: Tue 24 Aug 2010, 21:42 
Offline
mp.net beroende
User avatar

Joined: Wed 02 Mar 2005, 22:05
Posts: 1629
Location: Mariehamn
Kör: Bil
Bernt wrote:
Sådant s*** prat svarar man inte på, tycker att dom som har hand om forumet skall ta bort sådana inlägg.
alla måste få ha åsikter. tänkte att jag inte skulle säga nått, men visst har det hörts vissa negativa saker om Danne både av
firmor o privat personer, men som politiker så får man ta det. Men jag är inte negativ till M-banan utan platsen som är
illa vald. Men verkar inte som att vissa är från Eckerö, så gärna ta skiten till er kommun
:eat: :eat:

Alltså är problemet banans placering Bernt? Varför då staka sig fram på andra (irrelevanta) argument som inte ens är i närheten av ditt kunnande/vetande?
..och sen att avsluta dina flesta inlägg med:
"...nä hörni pojkar, det där blir ingenting det"
"...glöm det där, det går aldrig igenom"
"...det kommer att gå lång upp i EU innan banan är där"
Så totalt onödigt.

Banan skulle gärna få läggas i Hammarland oxå, det skulle bara gynna min egen kommuns ekonomi.
Men nu är det så att den mest optimala platsen visat sig vara dess nuvarande placering efter omfattande utredningar.
Och vad är inte bättre än det med tanke på att Eckerös största skatteinkomstkälla flaggat svenskt för inte så länge sedan.


Vad gäller dig "henkespappa" så tror/misstänker jag att dina intressen är densamma som Bernts med tanke på att ni ligger på samma nivå i argumenteringen.
Har du möjligtvis också mark i närheten, kanske stuga eller nåt sånt?

_________________
///M3-Power

Åk före du så väntar jag på dig där.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Henkespappa's åsikter
PostPosted: Wed 25 Aug 2010, 08:12 
Offline
Veteran
User avatar

Joined: Fri 20 Apr 2007, 15:29
Posts: 2462
Location: Eckerö
Cambudgie wrote:
Bernt wrote:
Sådant s*** prat svarar man inte på, tycker att dom som har hand om forumet skall ta bort sådana inlägg.
alla måste få ha åsikter. tänkte att jag inte skulle säga nått, men visst har det hörts vissa negativa saker om Danne både av
firmor o privat personer, men som politiker så får man ta det. Men jag är inte negativ till M-banan utan platsen som är
illa vald. Men verkar inte som att vissa är från Eckerö, så gärna ta skiten till er kommun
:eat: :eat:

Alltså är problemet banans placering Bernt? Varför då staka sig fram på andra (irrelevanta) argument som inte ens är i närheten av ditt kunnande/vetande?
..och sen att avsluta dina flesta inlägg med:
"...nä hörni pojkar, det där blir ingenting det"
"...glöm det där, det går aldrig igenom"
"...det kommer att gå lång upp i EU innan banan är där"
Så totalt onödigt.

Banan skulle gärna få läggas i Hammarland oxå, det skulle bara gynna min egen kommuns ekonomi.
Men nu är det så att den mest optimala platsen visat sig vara dess nuvarande placering efter omfattande utredningar.
Och vad är inte bättre än det med tanke på att Eckerös största skatteinkomstkälla flaggat svenskt för inte så länge sedan.


Vad gäller dig "henkespappa" så tror/misstänker jag att dina intressen är densamma som Bernts med tanke på att ni ligger på samma nivå i argumenteringen.
Har du möjligtvis också mark i närheten, kanske stuga eller nåt sånt?


Det må vara så att man kanske skriver dåligt, ( Till mitt försvar inom data världen, glad att man får ned något på skärmen och kan protistera. )
Vet ej vem som har stuga nära mig men jag har i närheten ja, men fast jag inte skulle ha något där så skulle jag vara emot placeringen av banan, sedan hur jag avslutar mina meningar va då tror ej på detta projekt. Det finns så mycket som är emot detta projekt så mina kunskaper räcker ej till att skriva om detta.Men att prata om det skulle gå bra. Ännu en ny avslutning :lol: :lol:


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Henkespappa's åsikter
PostPosted: Wed 25 Aug 2010, 12:55 
Offline
Inventarie
User avatar

Joined: Sun 16 May 2004, 01:07
Posts: 31442
Location: Mariehamn
Kör: Impreza GT
Bernt wrote:
Det finns så mycket som är emot detta projekt så mina kunskaper räcker ej till att skriva om detta.

Är nog fler som är intresserade av vad det kan vara.
Skriv hit det så folk får veta. Fakta äger.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Henkespappa's åsikter
PostPosted: Wed 25 Aug 2010, 14:11 
Offline
Besökare

Joined: Thu 10 Jun 2010, 16:23
Posts: 31
Ducatisti! Bli inte så arg, vi för bara en diskussion kring en ev motorbana. Alla kan inte tycka likadant! Här är svar på vad du skrev tidigare:

"Senast i raden är att placeringen av Enköpingsbanan är mycket bättre utan vidare förklaring"

Citatet nedan är taget från införande i Ålandstidningen tidigare och förklarar ganska bra varför både jag och troligtvis även Bernt ogillar placeringen på Skag.

"Om ni jämför med den bana några vill bygga i Enköping, så ligger den inte i ett turistområde (då avser jag hela Eckerö eftersom störande ljud kommer nå cirka 10 km), ej bredvid en insjö (ljudstörningar sprider sig långt), dessutom så är närmsta grannar en skjutbana, en bergtäckt, en avfallsanläggning och ett militärt övningsområde. Förutom dessa redan befintliga ljudstörningar så ligger den intill E18 som ger bra kommunikationer till och från banan."

Jag är inte anonym, jag är Henkespappa! Rykten ang Danne var inte tänkt som något negativt utan jag ville bara utröna om det låg något bakom det. Som jag tidigare skrev så är rykten ibland falska och ibland innehåller de mycket sanning! Ryktet som jag har hört är bara att alla motorintresserade på Åland ej ställer sig bakom Danne vid alla tillfällen! För mig är det inget konstigt utan alla får väl ha sina åsikter och tyckande. Gör nu inte det här större än det är!

Jag tror också att Motorbanan skulle behöva fler inflytelserika människor bakom sig på Åland, T ex Anders Wiklöf m fl.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Henkespappa's åsikter
PostPosted: Wed 25 Aug 2010, 16:40 
Offline
Veteran
User avatar

Joined: Fri 20 Apr 2007, 15:29
Posts: 2462
Location: Eckerö
Henkespappa wrote:
Ducatisti! Bli inte så arg, vi för bara en diskussion kring en ev motorbana. Alla kan inte tycka likadant! Här är svar på vad du skrev tidigare:

"Senast i raden är att placeringen av Enköpingsbanan är mycket bättre utan vidare förklaring"

Citatet nedan är taget från införande i Ålandstidningen tidigare och förklarar ganska bra varför både jag och troligtvis även Bernt ogillar placeringen på Skag.

"Om ni jämför med den bana några vill bygga i Enköping, så ligger den inte i ett turistområde (då avser jag hela Eckerö eftersom störande ljud kommer nå cirka 10 km), ej bredvid en insjö (ljudstörningar sprider sig långt), dessutom så är närmsta grannar en skjutbana, en bergtäckt, en avfallsanläggning och ett militärt övningsområde. Förutom dessa redan befintliga ljudstörningar så ligger den intill E18 som ger bra kommunikationer till och från banan."

Jag är inte anonym, jag är Henkespappa! Rykten ang Danne var inte tänkt som något negativt utan jag ville bara utröna om det låg något bakom det. Som jag tidigare skrev så är rykten ibland falska och ibland innehåller de mycket sanning! Ryktet som jag har hört är bara att alla motorintresserade på Åland ej ställer sig bakom Danne vid alla tillfällen! För mig är det inget konstigt utan alla får väl ha sina åsikter och tyckande. Gör nu inte det här större än det är!

Jag tror också att Motorbanan skulle behöva fler inflytelserika människor bakom sig på Åland, T ex Anders Wiklöf m fl.


Jo dom kan ju höra med honom så får dom svar på tal hur mycket han tänker satsa på detta projekt,han har ju näsa för affärer och pengar.
Skriv ut sedan och berätta vad ni fick.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Henkespappa's åsikter
PostPosted: Wed 25 Aug 2010, 17:14 
Offline
Rutinerad medlem
User avatar

Joined: Tue 25 Mar 2008, 17:20
Posts: 335
Location: Jomala/ Hammarland
Bernt wrote:
Jag tror också att Motorbanan skulle behöva fler inflytelserika människor bakom sig på Åland, T ex Anders Wiklöf m fl.



Han vill bara fixa upp fotbolls planer, tror inte han är intresserad av motorsport. Men om man pratar med han om projektet så tror jag inte att de är omöjligt att han köper några aktier. Jag har hört att han iaf sponsrar minst en person inom motorsporten. Så de är bara att höra, tror faktiskt inte att de skulle vara omöjligt

_________________
Opel Kadett C Turbo Projekt

Bmw E30 Pendlarbil


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Henkespappa's åsikter
PostPosted: Wed 25 Aug 2010, 20:43 
Offline
Inventarie
User avatar

Joined: Sun 16 May 2004, 01:07
Posts: 31442
Location: Mariehamn
Kör: Impreza GT
Henkespappa wrote:
Förutom dessa redan befintliga ljudstörningar så ligger den intill E18 som ger bra kommunikationer till och från banan."

Åland ligger för jösse namn inte vid E18. Det är bokningar, planeringar, färjor, kostnader osv om ett motorburet gäng skall ta sig till Sverige eller Finland för att öva. Medans ni i Sverige bara sätter er i bilen och kör till nån bana i närheten. Motorburna ålänningar vill ha en landsväg i skogen dom med, är väl därför det planeras en motorbana på Åland. Åland är litet och ska ha allt, vi bor ju ute på lite öar i havet. Hur många byar i Sverige på 27.000 pers har allt som lilla Åland har? Det handlar ju inte om jättestora kostnader heller, om man jämför med vad ett hus i staden kostar idag, tex Alandica...


Henkespappa wrote:
Jag är inte anonym, jag är Henkespappa!

Ingen vet vem "Henkespappa" är så du är nästan så anonym det bara går.
Vem som helst kan regga sig som vad som helst och häva ur sig en massa saker.
Det blir diskussion, men frågan är hur trovärdig den blir...


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Henkespappa's åsikter
PostPosted: Thu 26 Aug 2010, 15:26 
Offline
Besökare

Joined: Thu 10 Jun 2010, 16:23
Posts: 31
"Åland ligger för jösse namn inte vid E18. Det är bokningar, planeringar, färjor, kostnader osv om ett motorburet gäng skall ta sig till Sverige eller Finland för att öva. Medans ni i Sverige bara sätter er i bilen och kör till nån bana i närheten. Motorburna ålänningar vill ha en landsväg i skogen dom med, är väl därför det planeras en motorbana på Åland. Åland är litet och ska ha allt, vi bor ju ute på lite öar i havet. Hur många byar i Sverige på 27.000 pers har allt som lilla Åland har? Det handlar ju inte om jättestora kostnader heller, om man jämför med vad ett hus i staden kostar idag, tex Alandica..."

Precis, Åland består av öar och har inte plats för allt. En del saker passar bättre att placera i fastlandet i Sverige eller i Finland. Där finns det mycket större ytor och bättre lämpade platser för motorbana, t ex där det redan finns ljudstörningar eller vid stora motorvägar.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Henkespappa's åsikter
PostPosted: Thu 26 Aug 2010, 18:47 
Offline
Veteran
User avatar

Joined: Fri 20 Apr 2007, 15:29
Posts: 2462
Location: Eckerö
Måste argumentera litet om motorbanan,vad jag tycker det vet redan att den är på fel plats. Men alla transporter först hur skall alla
människor komma till banan,först med färjan? Den är full nästan varje resa med passagerare,även om dom kör en extra tur så får dom
bara med 1500 pass och man räknar med mellan 8000 till 10000 per hur går den ekvationen ihop, även om man tar viking till hjälp
så fungerar det inte samma med bilarna.Sedan skall dom hem :lol: Men sedan har vi transporten från Eckerö hamnen med bussar till
motorbanan, ser man på när det är fest på Anders udde vilket problem med bussar nästan alla bussar som finns på Åland hyrs upp och
då är det bara ca 1000 till 1500 personer och då är det på kvällen då alla ordinarie bussar är lediga, men en helg då det finns ordinarie
turer så finns det ingen möjlighet att få dit o därifrån dem. Samt alla privat bilar till oj oj vilken soppa.Det finns så mycket negativa
saker om denna bana så skulle jag skriva alla så skulle jag få skriva en hel vecka med min hastighet. Sedan har vi ordnings makten med
sina 4 st poliser hur skall dom klara av ordningen på plats,då blir övriga Åland utan oj vilket liv det skulle bli, sedan har vi ambulanserna
hur skall dom klare av detta ? När dom har fullt med andra körningar över helgen vet med säkerhet att det blir katastrof för det måste
finnas en ambulans närvarande hela tiden. :cry: :cry:


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Henkespappa's åsikter
PostPosted: Thu 26 Aug 2010, 20:45 
Offline
Rutinerad medlem
User avatar

Joined: Tue 25 Mar 2008, 17:20
Posts: 335
Location: Jomala/ Hammarland
Bernt wrote:
Måste argumentera litet om motorbanan,vad jag tycker det vet redan att den är på fel plats. Men alla transporter först hur skall alla
människor komma till banan,först med färjan? Den är full nästan varje resa med passagerare,även om dom kör en extra tur så får dom
bara med 1500 pass och man räknar med mellan 8000 till 10000 per hur går den ekvationen ihop, även om man tar viking till hjälp
så fungerar det inte samma med bilarna.Sedan skall dom hem :lol: Men sedan har vi transporten från Eckerö hamnen med bussar till
motorbanan, ser man på när det är fest på Anders udde vilket problem med bussar nästan alla bussar som finns på Åland hyrs upp och
då är det bara ca 1000 till 1500 personer och då är det på kvällen då alla ordinarie bussar är lediga, men en helg då det finns ordinarie
turer så finns det ingen möjlighet att få dit o därifrån dem. Samt alla privat bilar till oj oj vilken soppa.Det finns så mycket negativa
saker om denna bana så skulle jag skriva alla så skulle jag få skriva en hel vecka med min hastighet. Sedan har vi ordnings makten med
sina 4 st poliser hur skall dom klara av ordningen på plats,då blir övriga Åland utan oj vilket liv det skulle bli, sedan har vi ambulanserna
hur skall dom klare av detta ? När dom har fullt med andra körningar över helgen vet med säkerhet att det blir katastrof för det måste
finnas en ambulans närvarande hela tiden. :cry: :cry:


De finns en till båt som kallas Viking Line. Den är inte "Full varje tur". Ambulans och brandbil finns på varje streetrace så de blir nog inget problem de heller. Du hade helt enkelt ingen sandlåda när du va liten.

_________________
Opel Kadett C Turbo Projekt

Bmw E30 Pendlarbil


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Henkespappa's åsikter
PostPosted: Thu 26 Aug 2010, 23:28 
Offline
Rutinerad medlem
User avatar

Joined: Tue 22 Jun 2004, 08:08
Posts: 292
Kul att Bernt oroar sig för att det ska bli fullsatt på båtarna. I absolut värsta fall måste Eckerö Linjen sätta in ytterliggare ett fartyg (igen) och Viking Linjen öka sin kapacitet, vi får hoppas det inte går så långt.

Visst problem kan uppstå, korven tar slut i butiken och glassen på kaféet men vi alla får försöka ha överseende med detta.

Nu är det så att;

* Alla kommer inte med samma tur, en del tidigare en del senare
* Många finns redan på Åland, tex minisemester. Gott om parkering.
* Avstånden är korta, några bussar hinner gott och väl med flera turer hamn/bana.
* Större tävlingar pågår fredag t.o.m söndag, några åker enbart för lördag, andra söndag osv.
* Många kommer med buss (ombord) från Sverige/Finland osv.
* Några kommer med fritidsbåtar
* Större tävlingar ligger utanför högsäsong.
* osv, osv.

Jag har varit på flera finaler i STCC på Mantorp, sett 4 poliser övervaka +25.000 besökare utan problem.
De två poliser jag såg satt själva och kikade på racet, det är familjär festivalstämning på dessa race!
BMW nördar delade filt och bänk med Volvo fantaster, inget konstigt alls!
Under våra tävlingar upp till nordisk nivå hjälper teamen varandra med delar och att skruva vid behov.
Detta kan nog flera på motorportalen intyga.

När det gäller ambulanser har banorna oftast egna sådana, annars är det inhyrda eller på plats.
Det är sällan ambulanser behöver åka in med tävlande..... speciellt inte i dragracing.

mvh AM

_________________
Road av racing? Roadracing!
Personbästa, de dyraste och smärtsammaste tiondelarna i ditt liv. Men ack så sköna.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Henkespappa's åsikter
PostPosted: Thu 26 Aug 2010, 23:40 
Offline
Inventarie
User avatar

Joined: Fri 12 Nov 2004, 15:27
Posts: 16613
Location: Solkusten
Ducatisti wrote:
...sett 4 poliser övervaka +25.000 besökare utan problem.
mvh AM

Du har haft tur som sett fyra poliser för själv brukar jag aldrig se en polis på street racing :lol:

_________________
Rc Åland på facebook - https://www.facebook.com/alandRC/


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Henkespappa's åsikter
PostPosted: Fri 27 Aug 2010, 00:44 
Offline
Rutinerad medlem
User avatar

Joined: Mon 17 Dec 2007, 16:28
Posts: 331
Location: Mariehamn
Kör: Hoj & F150
Mr X wrote:
Ducatisti wrote:
...sett 4 poliser övervaka +25.000 besökare utan problem.
mvh AM

Du har haft tur som sett fyra poliser för själv brukar jag aldrig se en polis på street racing :lol:

Otur måste det väl ändå vara?! :?

_________________
//Stefan P

0405420967


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Henkespappa's åsikter
PostPosted: Fri 27 Aug 2010, 09:13 
Offline
Rutinerad medlem
User avatar

Joined: Tue 25 Mar 2008, 17:20
Posts: 335
Location: Jomala/ Hammarland
Steiff wrote:
Mr X wrote:
Ducatisti wrote:
...sett 4 poliser övervaka +25.000 besökare utan problem.
mvh AM

Du har haft tur som sett fyra poliser för själv brukar jag aldrig se en polis på street racing :lol:

Otur måste det väl ändå vara?! :?



Polisen är varje år på Veidec festivalen på mantorp o där är de mycket folk

_________________
Opel Kadett C Turbo Projekt

Bmw E30 Pendlarbil


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Henkespappa's åsikter
PostPosted: Fri 27 Aug 2010, 09:14 
Offline
mp.net beroende
User avatar

Joined: Wed 02 Mar 2005, 22:05
Posts: 1629
Location: Mariehamn
Kör: Bil
Bernt wrote:
...massa patetiska argument.. mera dumma argument... konstiga uttalanden...

Haha, Bernt du är underbar. Måste erkänna att jag verkligen skrattade när jag läste ditt inlägg :D :D
Det är så otroligt underhållande att läsa hur du anstränger dig för att skapa problem ur enorma möjligheter.

* Bussarna får mera körningar
* Färjorna blir fullsatta
* elände, elände bara...

Fortsätt gärna skriva ner dina argument (som du enligt dig själv verkar ha gott om) för dom gjorde faktiskt min morgon :)

Men du har nog rätt, vi lägger ner verksamheter som skapar mervärde för Åland.
Det kommer bli vår undergång, helt klart.

:lame:

_________________
///M3-Power

Åk före du så väntar jag på dig där.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Henkespappa's åsikter
PostPosted: Fri 27 Aug 2010, 10:03 
Offline
Besökare

Joined: Thu 10 Jun 2010, 16:23
Posts: 31
Cambudgie! Jag håller helt med Bernt! Ni är lite för naiva. Det som många på Åland oroar sig för är just sådana frågor som Bernt tar upp. Mycket av de praktiska frågorna vill gärna Danne hoppa över och få det till att "det löser sig".

Ja, fixa bussar för totalt 10000 personer och ordna parkeringsplatser för ca 2000 bilar. Vägen till skag kommer att bli Ålands största väg om det skall fungera! Ja, det finns massor av praktiska problem som ännu inte är lösta.

Iallafall har vi som diskuterar här lite tidsfördriv, någon motorbana lär vi aldrig få se. Överklaganden kommer att komma om miljökonsekvensutredning mot förmodan skulle gå igenom.

Holmen är för liten för allt, acceptera att vissa saker får man åka iväg för att göra.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Henkespappa's åsikter
PostPosted: Fri 27 Aug 2010, 11:21 
Offline
Rutinerad medlem
User avatar

Joined: Tue 22 Jun 2004, 08:08
Posts: 292
"För mycket turister" är som sagt ett angenämt problem som jag tror redare och politiker gärna vill vara först med att lösa.

En variant är att höja biljettpriserna/banhyran tills det är "lagom".
Dvs då efterfrågan och utbudet möts.

För att överklagande ska fungera måste du väl påvisa att något gått fel i hanteringen annars tror jag det blir svårt att överklaga "bara för att jag kan".

//AM

_________________
Road av racing? Roadracing!
Personbästa, de dyraste och smärtsammaste tiondelarna i ditt liv. Men ack så sköna.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Henkespappa's åsikter
PostPosted: Fri 27 Aug 2010, 14:49 
Offline
Motorportalare
User avatar

Joined: Thu 07 Sep 2006, 23:21
Posts: 954
Location: Eckerö
Kör: BMW E30 328 TOURING
Sorry för lite ot! Men ''Bernt'' och ''Henkespappa'' ni är då allt för tok sköna :lol: Varje inlägg ni sätter in får man ett gott skratt!! Tack för att ni ger mig ett gott skratt varje dag :D

_________________
My cars :

--> BMW E30 TOURING 328,24v - 90
--> Datsun 720 KingCab 4WD Turbo - 85

--> Tel : 0403618259


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Henkespappa's åsikter
PostPosted: Fri 27 Aug 2010, 14:52 
Offline
mp.net beroende
User avatar

Joined: Wed 02 Mar 2005, 22:05
Posts: 1629
Location: Mariehamn
Kör: Bil
Henkespappa wrote:
Cambudgie! Jag håller helt med Bernt! Ni är lite för naiva. Det som många på Åland oroar sig för är just sådana frågor som Bernt tar upp. Mycket av de praktiska frågorna vill gärna Danne hoppa över och få det till att "det löser sig".
Det är inte Dannes uppgift att lösa dom "problemen" + att han har rätt, ålänningar är företagssamma "problemen" kommer att "lösa" sig själva.


Henkespappa wrote:
Ja, fixa bussar för totalt 10000 personer och ordna parkeringsplatser för ca 2000 bilar.
Ja, det är ju tydligt att ni inte har den minsta aning om vad ni snackar om iaf. 8)


...se möjligheterna...

_________________
///M3-Power

Åk före du så väntar jag på dig där.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Henkespappa's åsikter
PostPosted: Fri 27 Aug 2010, 15:05 
Offline
Besökare

Joined: Thu 10 Jun 2010, 16:23
Posts: 31
Halleluja! Det är härligt att föra diskussion med er i sekten! Tron kan försätta berg! Hoppas det räcker till för er, så ni får en bana nån gång! Lycka till!

Jag skall inte tråka ut er med mina inlägg något mer! Jag följer debatten på avstånd istället.
Jag kan förresten berätta att jag inte har kommit så långt i livet, jag kör fortfarande yamaha Aerox och Piaggio Ciao, men de kanske blir "mopperace" någon gång på banan.

/Henkespappa


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 103 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next

All times are UTC + 2 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 23 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group