Senaste nyttPå kommande
31 julFilmeckerölinjen rallysprint
22 julResultatRallysprinten 2017
23 julResultatEckerölinjen Rallysprint 2016
Hem | Kalender | Evenemang | Klubbar | Forum | Galleri | Filmer | Länkar | Resultat | Arkiv | Kontakt | Torg | Om
It is currently Fri 29 Mar 2024, 00:14

All times are UTC + 2 hours




Post new topic Reply to topic  [ 46 posts ]  Go to page 1, 2, 3  Next
Author Message
 Post subject: liberaler
PostPosted: Thu 20 Sep 2007, 20:52 
Offline
Besökare
User avatar

Joined: Sun 16 May 2004, 19:30
Posts: 41
En röst på en liberal är en röst mot motorbana enligt Katrin Sjögren i radiodebatten i kväll .Loffe :evil: [/i] :twisted:


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: liberaler
PostPosted: Thu 20 Sep 2007, 21:51 
Offline
Motorportalare

Joined: Sun 14 Jan 2007, 22:55
Posts: 744
jloffe wrote:
En röst på en liberal är en röst mot motorbana enligt Katrin Sjögren i radiodebatten i kväll .Loffe :evil: [/i] :twisted:


Hmm det där är nog en sak som jag inte riktigt tror på eftersom den liberal jag känner arbetar för motorsporten i fråga.
Hennes åsikt med de övriga liberalarna är de av samma?

_________________
Har ni som skriver ut vad som helst på nätet funderat på de här?
Man skriver ut elaka kommentarer om en person.
En sak du skriver på internet blir sedd av många.
Du blir anmäld. Du blir fälld.
Och du har just givit den personen en massa pengar :-)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 21 Sep 2007, 06:14 
Offline
Motorportalare
User avatar

Joined: Sun 25 Sep 2005, 20:27
Posts: 607
Location: Saltvik
Det är hennes personliga åsikt, INTE partiets åsikt. Det är dock synd ändå. Jag är liberal och absolut för en motorbana. Jag har haft upp frågan till styrelsen, men då skulle den inte ännu tas upp som valfråga, men det var inte ett nej inom partiet. Hon uttrycker alltså sin egen åsikt, i en debatt som ska spegla partiet, vilket jag tycker är synd för det ger ingen rättvis bild.

_________________
Idrott luktar svett - Sport luktar bensin


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 21 Sep 2007, 09:07 
Offline
mp.net beroende
User avatar

Joined: Mon 17 May 2004, 08:06
Posts: 1974
Location: Hammarland
Jag tror att det finns i alla partier personer som är för o i mot. Men majoriteten är nog för en motorbana skulle jag tro... Det hoppas jag iaf!!

Jag pratade med en person tidigare som jobbar för miljöbyrån o denna person röstar för en bana men i mot för själva placeringen. Snacka om att vara kluven :wink:

_________________
Sjöbloms Taxi 37990.
To fight the bug, we must understand the bug.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 21 Sep 2007, 11:34 
Offline
mp.net beroende
User avatar

Joined: Wed 02 Mar 2005, 22:05
Posts: 1629
Location: Mariehamn
Kör: Bil
Fabben wrote:
Det är hennes personliga åsikt, INTE partiets åsikt. Det är dock synd ändå. Jag är liberal och absolut för en motorbana. Jag har haft upp frågan till styrelsen, men då skulle den inte ännu tas upp som valfråga, men det var inte ett nej inom partiet. Hon uttrycker alltså sin egen åsikt, i en debatt som ska spegla partiet, vilket jag tycker är synd för det ger ingen rättvis bild.

Hmm, konflikt inom partiet, låter lovande och tryggt.

_________________
///M3-Power

Åk före du så väntar jag på dig där.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 21 Sep 2007, 15:00 
Offline
Motorportalare

Joined: Sun 14 Jan 2007, 22:55
Posts: 744
Cambudgie wrote:
Hmm, konflikt inom partiet, låter lovande och tryggt.


Kanske Loffe vill ha röster till sitt parti därav denna rubrik.
Jag tror inte det finns ett parti där ALLA är eniga för alla saker de tar upp.
Säg mig vilket och jag ska rita ett kors i taket.

_________________
Har ni som skriver ut vad som helst på nätet funderat på de här?
Man skriver ut elaka kommentarer om en person.
En sak du skriver på internet blir sedd av många.
Du blir anmäld. Du blir fälld.
Och du har just givit den personen en massa pengar :-)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 21 Sep 2007, 15:10 
Offline
Motorportalare
User avatar

Joined: Sun 25 Sep 2005, 20:27
Posts: 607
Location: Saltvik
Det finns kluvna åsikter i alla partier. Se på centern som splittrades upp i Ålands Framtid och Centern.

Nu råkar det vara så att Loffe tillhör Centern, och även ställer upp till val för dom om jag förstått rätt. Så därför är det ju av intresse att plocka tänkbara röster från andra partier. Känner inte Loffe som person och kan därför inte döma honom, men det låter ju troligt att det ligger till på det här viset.

Finns även centerpartister som är mot en motorbana. Tänker dock inte nämna namn på ett offentligt forum.

Summa summarum: Det finns alltid folk som är mot nånting, det enda som gäller är att om man vill ha något gjort får man kämpa tillsammans, vilket jag inte tycker att denna tråd kontribuerar till. Den skapar endast splittring. Jag tycker den kan låsas och glömmas bort. Starta en ny tråd om ni vill diskutera Åländsk politik, jag kommer gärna med.

_________________
Idrott luktar svett - Sport luktar bensin


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 21 Sep 2007, 16:05 
Offline
mp.net beroende
User avatar

Joined: Mon 17 May 2004, 08:06
Posts: 1974
Location: Hammarland
Summa summarum: Det finns alltid folk som är mot nånting, det enda som gäller är att om man vill ha något gjort får man kämpa tillsammans, vilket jag inte tycker att denna tråd kontribuerar till. Den skapar endast splittring. Jag tycker den kan låsas och glömmas bort. Starta en ny tråd om ni vill diskutera Åländsk politik, jag kommer gärna med.

Stöder föregående talare :)

_________________
Sjöbloms Taxi 37990.
To fight the bug, we must understand the bug.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 21 Sep 2007, 16:38 
Offline
Motorportalare
User avatar

Joined: Sun 25 Sep 2005, 20:27
Posts: 607
Location: Saltvik
Uppföljning:

Ringde runt och pratade med partipresidiet lite. Liberalerna har faktiskt fört frågan i lagtinget, och stött utredningar mm. Gick även igenom lite papper och där står det att partiet stöder bygget av en motorbana. Så Katrins utspel i radion var helt hennes egen åsikt. Liberalerna stöder en motorbana på Åland, vilket också alltid varit min linje.

Slut på uppföljning.

_________________
Idrott luktar svett - Sport luktar bensin


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 21 Sep 2007, 16:54 
Offline
Motorportalare

Joined: Sun 14 Jan 2007, 22:55
Posts: 744
Fabben wrote:
Uppföljning:

Ringde runt och pratade med partipresidiet lite. Liberalerna har faktiskt fört frågan i lagtinget, och stött utredningar mm. Gick även igenom lite papper och där står det att partiet stöder bygget av en motorbana. Så Katrins utspel i radion var helt hennes egen åsikt. Liberalerna stöder en motorbana på Åland, vilket också alltid varit min linje.

Slut på uppföljning.


Perfekt vad har Loffe nu att komma med?
Intressant skulle det vara med ett partisnack här där motorintressetade kunde få svar av partierna direkt och höra DERAS åsikter ang motorsporten och VAD de vill göra för att förbättra dem.

_________________
Har ni som skriver ut vad som helst på nätet funderat på de här?
Man skriver ut elaka kommentarer om en person.
En sak du skriver på internet blir sedd av många.
Du blir anmäld. Du blir fälld.
Och du har just givit den personen en massa pengar :-)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 21 Sep 2007, 17:56 
Offline
Veteran
User avatar

Joined: Mon 17 May 2004, 22:08
Posts: 2104
Location: Stockholm & Åland
Vi låser inte tråden nu, men håll gärna debatten saklig framöver.

Fabben: Starta gärna en ny tråd om du känner att denna är fel att diskutera Åländsk motorpolitik i.

_________________
//Matts Häggblom
BMW 325 - Till Salu


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 21 Sep 2007, 18:35 
Offline
Motorportalare
User avatar

Joined: Sun 25 Sep 2005, 20:27
Posts: 607
Location: Saltvik
Garage änkan wrote:

Perfekt vad har Loffe nu att komma med?
Intressant skulle det vara med ett partisnack här där motorintressetade kunde få svar av partierna direkt och höra DERAS åsikter ang motorsporten och VAD de vill göra för att förbättra dem.


Jag ser helst inte personliga påhopp, någon gång. Det visar på att argumenten tagit slut. Och om ni vill ha en debatt, ordna själva. Man kan inte alltid lita på att andra gör det.

BlaaBMW: Jag tycker inte att rubriken är passande eftersom tråden är startat för att klanka ner på ett specifikt parti/ specifik politiker. Det ser jag som något negativt, oavsett vem/vilka det träffar. Så ändra gärna rubriken.

_________________
Idrott luktar svett - Sport luktar bensin


Top
 Profile  
 
 Post subject: intressant, motorbana kontra partier.
PostPosted: Sat 22 Sep 2007, 20:40 
Offline
Besökare
User avatar

Joined: Sun 16 May 2004, 19:30
Posts: 41
du frågar vad jag har att komma med, ställer man upp för ett parti i en debatt i radion så är det väl så att man framför partets åsikt, har man en personlig åsikt i frågan så säger man väl detta är min personliga åsikt, och inom mitt parti finns det andra åsikter, jag är mycket väl medveten om att det finns olika åsikter inom alla partier vad det gäller satsningen på en motorbana , därför tycker jag det är dags att innan valet är över kräva det som någon skrev vi vill veta hur du ställer dej till anläggandet av en motorbana på Åland, det är väl dags att ta reda på svaret av varje kandidat, då vet vi vem vi lägger vår röst på oberoende av parti, för i den här frågan är väl alla eniga eller hur? ps. det är väl dags att vi går ut i gemensam front för alla vi vill väl ha en motorbana?


Top
 Profile  
 
 Post subject: partitillhörighet,kontra motorbana.
PostPosted: Sat 22 Sep 2007, 21:02 
Offline
Besökare
User avatar

Joined: Sun 16 May 2004, 19:30
Posts: 41
en sak är klar jag har inte inlett den här debatten för att röstfiska, men däremot pekat på ett visst partis uttalande i en radiodebatt jag har heller inte angett det parti jag tillhör , däremot är det flera som angett sin partitillhörighet helt ok för min del, och vissa frågetecken har blivit klarlagda. men en sak är klar lag er och rösta för en bana på Åland!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Ni kan vara lugna
PostPosted: Sun 23 Sep 2007, 06:39 
Offline
Medlem
User avatar

Joined: Tue 26 Jul 2005, 10:49
Posts: 97
Location: Söderby Lemland Åland
Kör: volvo v40 T4
det finns ju ett parti som inte hymlar med sitt stöd för motorbanan, nämligen obunden samling som har det på valprogrammet klart och tydligt. Det är däremot bra att det finns politiker i alla partier som driver frågan. Från Åland Ring AB:s sida har vi träffat och informerat partierna om planerna och alla har varit positiva tack vare dessa intresserade personer som drivit frågan i sitt parti. Det finns alltså ett brett stöd för att stöda anläggningen.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 23 Sep 2007, 11:57 
Offline
Motorportalare
User avatar

Joined: Sun 25 Sep 2005, 20:27
Posts: 607
Location: Saltvik
Röstfiske/smyreklam Danne?

Loffe: Jag ser gärna att alla som vill ha motorbana går ut gemensamt. Då visar vi att vi är många som vill ha något till stånd. Svårigheten på Åland är oftast att folk vägrar samarbeta över partigränser, men det tycker jag att vi kan ändra på, eller hur?

Loffe: Jag har inget emot dig. Men jag uppfattade tråden som ett direkt angrepp mot ett politiskt parti, och i förlängningen ett angrepp på mitt engagemang inom det partiet för byggandet av en motorbana. Som jag har sagt tidigare tycker jag det var olyckligt att en person som inte stöder partiets linje uttalade sig i frågan. Men gjort är gjort, så man måste bara göra det bästa av situationen.

_________________
Idrott luktar svett - Sport luktar bensin


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 23 Sep 2007, 18:18 
Offline
mp.net beroende
User avatar

Joined: Mon 17 May 2004, 08:06
Posts: 1974
Location: Hammarland
Finns det nåt som heter samarbete mera.....

_________________
Sjöbloms Taxi 37990.
To fight the bug, we must understand the bug.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 23 Sep 2007, 19:02 
Offline
Inventarie
User avatar

Joined: Sun 16 May 2004, 01:07
Posts: 31436
Location: Mariehamn
Kör: Impreza GT
Partier hit och partier dit... vill motormänniskorna ha en bana och folket
begriper varför, så borde det ju bara vara att bygga en. =) Krångla inte
till det. (nu vet jag inte vad ni skrivit ovan men jag tycker så)

Håller med Todi... det är inte partierna det handlar om utan om vad
som skall åstadkommas. Kanske inte är så, men jah, hur som... =)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 24 Sep 2007, 16:10 
Offline
Rutinerad medlem
User avatar

Joined: Tue 22 Jun 2004, 08:08
Posts: 292
Vi måste utgå från att ALLA politiker omfattas av rätt till arbete, boende, sjukvård, åldringsvård, barnomsorg osv så de frågorna "går bort".
Kvar att strida om är ju ens egna "hjärtesaker", i vårt fall kanske en motorbana? :o

I min enkla värld är det så här.
I "parti A" finns tio politiker. NIO är FÖR motorbana och EN är EMOT.
Absolut majoritet av de elva (11) personer som röstar på parti A vill ha motorbana.

De nio som är för, får en röst vardera men den personen som är emot får två. Hoppsan.

Han/hon blir den enda invalda och motarbetar givet en motorbana.
(- om det nu inte står på förhand att partiets linje är att verka för motorbana.)

Någon för gärna rätta mig om jag har fel men stämmer det så slår det lite snett eller hur?
Därför är det viktigt för mig att partierna och de som ställer upp i valet redovisar vad deras linje är i olika frågor.

----------

Men så finns det en annan sida av det hela och jag funderar på hur viktigt är politik i frågan - egentligen?
I min himmel är det fortfarande så att;
Verksamheten är laglig.
Verksamheten ansöker om tillstånd.
Verksamheten kontrolleras mot lagtexten (som i.o.f stiftas av politiker).
Verksamheten ordnar, till absolut största delen, själv sin finansiering.

Är allt enligt gällande lagstiftning borde inte politiker, som är emot projektet, kunna stoppa densamma utan en lagändring.
Det är ganska stort steg att vara emot en laglig verksamhet (worldwide) av "egen övertygelse" jmf med att göra den "olaglig" nästa dag.
(Ovanstående motsägs i.o.f av byggandet av vindkraftverken ute på båtskär som fördröjdes flera år av tyckande "politiker" jag vill ändå tro att det är enligt ovan).

Efter mitt inlägg hoppas jag Ni fortfarande är förvirrade men på en högre nivå.

Notera. Detta var min högst personliga åsikt.
Är INTE politiker eller medlem i politiskt parti !

Mvh A.Mansén


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 24 Sep 2007, 19:14 
Offline
Veteran
User avatar

Joined: Fri 20 Apr 2007, 15:29
Posts: 2462
Location: Eckerö
Undrar verkligen om libberna håller detta en liten kluring efter sista uttalet
men lovar ingen bana en röst


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 46 posts ]  Go to page 1, 2, 3  Next

All times are UTC + 2 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group