Senaste nyttPå kommande
31 julFilmeckerölinjen rallysprint
22 julResultatRallysprinten 2017
23 julResultatEckerölinjen Rallysprint 2016
Hem | Kalender | Evenemang | Klubbar | Forum | Galleri | Filmer | Länkar | Resultat | Arkiv | Kontakt | Torg | Om
It is currently Fri 29 Mar 2024, 14:01

All times are UTC + 2 hours




Post new topic Reply to topic  [ 8 posts ] 
Author Message
 Post subject: Viking motorpark
PostPosted: Wed 02 May 2007, 10:03 
Offline
mp.net beroende
User avatar

Joined: Mon 17 May 2004, 08:06
Posts: 1974
Location: Hammarland
Tror ni det är kört får Åland Ring nu när det kommer en värsting anläggning till motorbana alldeles intill Åland. Alla från sthlm o närliggande områden kommer ju att välja den pga det korta avståndet.... Kan säga att skulle jag vara svensk så inte skulle jag komma till Åland då inte om det fanns en banan på närmare håll. Åland Ring skall nog marknadsföra sig nåt otroligt bra om det skall lyckas nu!

Åland Ring kommer ju inte att gå runt på oss stackars Ålänningar inte! Det är nog företag o turister den kommer att leva på.

http://www.nyan.ax/nyheter/index.pbs?news_id=22876

Ps. Oj, såg inte att det redan fanns en tråd om detta. Ber om ursäkt. Ds

_________________
Sjöbloms Taxi 37990.
To fight the bug, we must understand the bug.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Lilla vän...
PostPosted: Wed 02 May 2007, 18:42 
Varför bor du själv på Åland? Varför tror du att folk far till Gotland ring? Varför kommer det turister överhuvudtaget till Åland? Kanske man vill ha lite mer än bara körningen ibland också. Åland har mycket att erbjuda, speciellt sommartid då de flesta också vill köra på banan. Med sådan negativ inställning som du överlag har till Åland ring och dess styrelse så kommer man inte långt. Självklart måste man marknadsföra banan, det måste även rederier för att det ska komma turister hit. Det borde väl du veta om någon, eller hur? Hoppas att jag bara har misstolkat din negativa inställning, isåfall ber jag om ursäkt för mitt "skälla-ut-inlägg"!

Allt mitt stöd till styrelsen för Åland Ring och alla andra som jobbar för att det ska bli en bana på Åland, samt till alla som pratar gott om banan så att det blir många som har en positiv attityd till projektet!

"Brister i miljöplan för Viking Motor Park
Länsstyrelsen i Uppsala län tycker att både planbeskrivningen och miljökonsekvensbeskrivningen till det planerade bygget av motorbanan Viking Motor Park i Enköping är bristfälliga.

Till exempel så är länsstyrelsen kritisk till att det saknas en grundlig våtmarksinventering.

Naturskyddsföreningen i Enköping är skarpare i sina formuleringar. Föreningen avråder kommunen från att ”befatta sig med denna synnerligen grundlösa samhällssatsning

Det framgår av de synpunkter som kommit in till kommunen angående planerna av Viking Motor Park, skriver Enköpings-Posten.".


http://www.sr.se/cgi-bin/uppland/nyhete ... el=1266456
Vill bara säga att detta projekt är långt ifrån i mål ännu... Dessutom, ca 1 MILJARD SVENSKA KRONOR, det är väääldigt mycket pengar!


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 02 May 2007, 21:26 
Offline
mp.net beroende
User avatar

Joined: Mon 17 May 2004, 08:06
Posts: 1974
Location: Hammarland
För det först så skulle det vara underbart om du namngav dig själv så man vet vem man pratar med!

Jag är inte alls negativ till Åland Ring o dess styrelse! All heders till dom som kämpar på för oss som har länge nog väntat på en bana till Åland. Jag kommer att inhandla ett årskort direkt dom släpps sen när banan är klar. Kommer tillochmed köpa aktier för att visa mitt stöd.

Jag är mera nervös över om Viking Motorpark blir till att dom skall sno alla stor företag o tävlingar som Åland Ring kanske skulle ha fått. För jag hålla fast vid att Åland Ring kommer inte att gå runt med intäkter som en Ålänning spenderar på banan med att få köra några varv i mån. Utan det är som du säger att det skall marknadsföras så turisterna o företagarna hittar till Åland o får del av den underbara naturen o vänligheten som finns här.

_________________
Sjöbloms Taxi 37990.
To fight the bug, we must understand the bug.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Lilla vän...
PostPosted: Wed 02 May 2007, 23:57 
Offline
Rutinerad medlem
User avatar

Joined: Wed 28 Jul 2004, 14:03
Posts: 378
ingen STACKARS ÅLÄNNING wrote:
Varför bor du själv på Åland? Varför tror du att folk far till Gotland ring? Varför kommer det turister överhuvudtaget till Åland? Kanske man vill ha lite mer än bara körningen ibland också. Åland har mycket att erbjuda, speciellt sommartid då de flesta också vill köra på banan. Med sådan negativ inställning som du överlag har till Åland ring och dess styrelse så kommer man inte långt. Självklart måste man marknadsföra banan, det måste även rederier för att det ska komma turister hit. Det borde väl du veta om någon, eller hur? Hoppas att jag bara har misstolkat din negativa inställning, isåfall ber jag om ursäkt för mitt "skälla-ut-inlägg"!


Vet inte vem det var som hade negativ inställning här? :roll:

Anonyma inlägg med påhopp tycker jag vi kan ta i ett annat forum!

mvh,
Edvard


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 03 May 2007, 10:09 
Offline
Inventarie
User avatar

Joined: Sun 16 May 2004, 01:07
Posts: 31436
Location: Mariehamn
Kör: Impreza GT
Gäst-funktionen aktiverades för att folk skulle få skriva i Rob Gustavssons tråd. En tråd kunde inte vara öppen utan hela
forumdelen Åland Ring måste öppnas.

Men med sådana inlägg så lade vi ner Gäst-funktionen tvärt.

Done och gjort!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 05 May 2007, 19:21 
Offline
Besökare
User avatar

Joined: Mon 06 Jun 2005, 15:37
Posts: 21
Med Viking Motorpark igång i Mälarområdet nära Stockholm så kommer troligtvis motorsporten i hela området att få ett rejält uppsving. Och högst antagligen i hela Sverige med tanke på hur fullbokade alla "tråkiga" gamla 60-tals banor är.

Och du om någon Todi borde väl veta att en rundbaneåkare oberoende om det är bil eller MC gärna flänger runt och testar så många banor man har möjlighet hela tiden. Tiderna ska kapas på alla banor hela tiden helst! Varför har du annars kört på tex. A1-ring, Nurburgring, Ring Knutstorp, Anderstorp, Gotland Ring, Mo I Rana, Alastaro (säkert missat nån) när det skulle räckt med bara Alastaro.

Däremot kanske det skulle vara bra om Åland Ring skulle komma igång nåt eller några år före, så att många motorintresserade i Mälar-/Stockholmsområdet redan blivit "vana" med en årlig-Ålandsresa-med-gänget innan Viking Motorpark också är igång och lyfter hela branschen ännu ett snäpp!!

Kanske har jag fel...


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 05 May 2007, 19:33 
Offline
mp.net beroende
User avatar

Joined: Mon 17 May 2004, 08:06
Posts: 1974
Location: Hammarland
Får verkligen äta upp vad jag sade i första tråden nu :D

Håller helt med dig att man besöker o vill testa andra banor. Men just nu är det Ålands Rings ekonomi jag tänker på. Om man tar som exempel Gotland Ring, där får dom ju knappt in några intäkter eller stöd alls så dom kan bygga klar banan.

Men jag tror o vet att Åland Ring med Danne o company i spetsen gör ett bättre jobb än Alec o deras gäng!

_________________
Sjöbloms Taxi 37990.
To fight the bug, we must understand the bug.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 06 May 2007, 08:48 
Offline
Besökare
User avatar

Joined: Mon 06 Jun 2005, 15:37
Posts: 21
Det är väl egentligen så att Alec inte vill ha in några pengar utifrån eftersom han då också tappar en del av kontrollen i banan. Han bygger hellre långsamt men med full kontroll, på så sätt så har han snart en helt egen bana att styra och ställa som han vill med. Skulle banan vara klar och besiktad skulle också intäkterna komma men för att det ska ske så måste Alec släppa kontrollen.

Orsaken till att han blev ansökt i konkurs av någon som lånat honom pengar var ju helt säkert för att dom ville komma åt hela eller delar av styrningen av banan. För så mycket pengar handlade det ju inte om egentligen.

Bra att han avpolleterades från det Åländska projektet!


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 8 posts ] 

All times are UTC + 2 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group