Senaste nyttPå kommande
31 julFilmeckerölinjen rallysprint
22 julResultatRallysprinten 2017
23 julResultatEckerölinjen Rallysprint 2016
Hem | Kalender | Evenemang | Klubbar | Forum | Galleri | Filmer | Länkar | Resultat | Arkiv | Kontakt | Torg | Om
It is currently Sun 28 Apr 2024, 02:57

All times are UTC + 2 hours




Post new topic Reply to topic  [ 33 posts ]  Go to page Previous  1, 2
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Tue 06 Jun 2006, 09:54 
Offline
Inventarie
User avatar

Joined: Fri 12 Nov 2004, 15:27
Posts: 16613
Location: Solkusten
<!--QuoteBegin-TantGron+6 Jun 2006, 09:03 --></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (TantGron @ 6 Jun 2006, 09:03 )</td></tr><tr><td id='QUOTE'><!--QuoteEBegin--> Sorry, jag insåg nu att jag blandat på personer, ber om ursäkt! :D [/quote]
No Problemas :D

_________________
Rc Åland på facebook - https://www.facebook.com/alandRC/


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 06 Jun 2006, 11:02 
Offline
Avancerad medlem
User avatar

Joined: Tue 08 Mar 2005, 21:38
Posts: 192
Kör: Hårt i kurvorna.
Mina "ursäkter" till att jag inte anmält intresse är att:

1. Jag tycker det är för dyrt
2. Kan inte vara säker på att jag är ledig från jobbet den dagen
3. Vet inte om jag överhuvudtaget har en bil att köra med då

OT. TantGron, har du kört om några vita tvåhjulingar på sista tiden :beer:

_________________
Z3TOR - Love it or leave it


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 06 Jun 2006, 11:45 
Offline
Motorportalare
User avatar

Joined: Tue 29 Mar 2005, 15:07
Posts: 974
Det börjar ljusna vid horisonten, det verkar som om hojkillarna kommer med vilket gör att vi är mer än 10 säkra personer som vill gasa på Alastaro. Jag skickade just en första förfrågan till Alastaro Curcuit, men jag bokar inte innan jag har pengar på mitt konto som täcker större delen av ersättningen som kommer att bli på 1100 €.

Ersättningen kommer att bli 90 € för de 12 första, och betalningen blir per person och inte per fordon som tidigare föreslagits. När det blir fler som betalar så kommer alla att få tillbaka pengar utöver det som ska täcka kostnaderna. För att underlätta kontakter med bankkonton osv så skulle det vara bra om alla som sagt att dom ska med kunde skriva ett mail till rikard (at) aland.net med "Alastaro Bankörning" i ämensraden och fullständigt namn och mobilnummer i mailet. Skicka mailet så snart som möjligt.

_________________
Rikard Järvinen - ÅMK:s självutnämnde konbanegeneral ;)
"When I die, I want to die like my grandfather -who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car" -Okänd


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 06 Jun 2006, 12:17 
Offline
Rutinerad medlem
User avatar

Joined: Wed 28 Jul 2004, 14:03
Posts: 378
Har inte skrivit så mycket i denna tråd och jag kan tyvärr inte komma med o köra då jag inte har någon bil. Ev kommer jag med o fotar fall tid finnes! :) Tycker det är jäkla kul att Tanten lägger ner massa tid på detta och han förtjänar beröm för det! TantGrön borde få något för att han orkar fixa, t.ex. borde han få köra gratis IMHO! Det ska på något sätt löna sig att angagera sig och fixa, annars kommer det till slut inte finnas någon som orkar bry sig!

Jag kommer hem från Nurburgring (med 99% säkerhet) på torsdag morgon så jag hoppas jag orkar komma med på helgen!

//Edvard

_________________
Flickr: http://www.flickr.com/photos/edvardwendelin/


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 06 Jun 2006, 12:34 
Offline
Inventarie
User avatar

Joined: Fri 12 Nov 2004, 15:27
Posts: 16613
Location: Solkusten
TantGrön borde få något för att han orkar fixa, IMHO!

En runda med MC-killarna skulle nog pigga upp :D

_________________
Rc Åland på facebook - https://www.facebook.com/alandRC/


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 06 Jun 2006, 16:21 
Offline
Motorportalare
User avatar

Joined: Tue 29 Mar 2005, 15:07
Posts: 974
Jonä, jag föredrar 4 hjul under och mig själv som chaufför, men tack ändå! :D

_________________
Rikard Järvinen - ÅMK:s självutnämnde konbanegeneral ;)
"When I die, I want to die like my grandfather -who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car" -Okänd


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 06 Jun 2006, 21:15 
Offline
Motorportalare
User avatar

Joined: Tue 29 Mar 2005, 15:07
Posts: 974
Vilken s***ns tabbe, jag trodde "VARATTU" betydde "ledig" men det gör det uppenbarligen inte. Att ingen med liiite mera finskakunskaper kunde ha kikat på sidan innan jag började nojsa med alla. :rolleyes: Hädanefter blir det att kolla med lexin innan man ger sig på finskan igen. Tack Tommy G...

Ok, vi kan ju lätt glömma att få en åländsk körning denna sommar, iaf på Alastaro, om vi inte vill boka i slutet på oktober.

Kanske jag ska döpa om tråden till "bankörning Alastaro 2007" istället, så är vi ute i tid för en gångs skull? Förslag på datum? Eller ska vi döpa om tråden till "Sagan om Ringen" och fara till Tyskland och mosa lite? :lol:

Inte undra på att snubben jag mailade på Alastaro C kvittrade något om "Janary-February" på trasig engelska till mig... Det är väl då det börjar bli fullbokat. :P

_________________
Rikard Järvinen - ÅMK:s självutnämnde konbanegeneral ;)
"When I die, I want to die like my grandfather -who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car" -Okänd


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 06 Jun 2006, 21:28 
Offline
Rutinerad medlem
User avatar

Joined: Wed 28 Jul 2004, 14:03
Posts: 378
LOL! :stupid: Jag kan nog kanske komma med i oktober o köra dock :) hehe. Vem har sagt att det är en dålig månad! Nya tag nu bara :) Hehe! Månne jag inte ska kunna få med någon från svenska sidan då också!

//Edvard

_________________
Flickr: http://www.flickr.com/photos/edvardwendelin/


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 06 Jun 2006, 21:34 
Offline
Motorportalare
User avatar

Joined: Tue 29 Mar 2005, 15:07
Posts: 974
<!--QuoteBegin-edvard+6 Jun 2006, 21:28 --></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (edvard @ 6 Jun 2006, 21:28 )</td></tr><tr><td id='QUOTE'><!--QuoteEBegin--> LOL!  :stupid: Jag kan nog kanske komma med i oktober o köra dock :) hehe. Vem har sagt att det är en dålig månad! Nya tag nu bara :) Hehe! Månne jag inte ska kunna få med någon från svenska sidan då också!

//Edvard [/quote]
s***n vad fånig, det var någon som sa åt mig att dom kikat i listan att 17-18 var lediga, inte ifrågasatte ju jag vad "varatu" kunde betyda...

Äh s*** samma, vill man fara och köra så finns det många klubbar som har öppna träffar, både i Sverige och Finland. men så skulle det var kul att fara mer till Nürnburg också... :rolleyes:

Och visst kan man fara i oktober och köra! men då måste alla enas om ett datum igen... Åsikter?

_________________
Rikard Järvinen - ÅMK:s självutnämnde konbanegeneral ;)
"When I die, I want to die like my grandfather -who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car" -Okänd


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 06 Jun 2006, 21:43 
Offline
Rutinerad medlem
User avatar

Joined: Wed 28 Jul 2004, 14:03
Posts: 378
<!--QuoteBegin-TantGron+6 Jun 2006, 21:34 --></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (TantGron @ 6 Jun 2006, 21:34 )</td></tr><tr><td id='QUOTE'><!--QuoteEBegin--> <!--QuoteBegin-edvard+6 Jun 2006, 21:28 --></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (edvard @ 6 Jun 2006, 21:28 )</td></tr><tr><td id='QUOTE'><!--QuoteEBegin--> LOL!  :stupid: Jag kan nog kanske komma med i oktober o köra dock :) hehe. Vem har sagt att det är en dålig månad! Nya tag nu bara :) Hehe! Månne jag inte ska kunna få med någon från svenska sidan då också!

//Edvard [/quote]
s***n vad fånig, det var någon som sa åt mig att dom kikat i listan att 17-18 var lediga, inte ifrågasatte ju jag vad "varatu" kunde betyda...

Äh s*** samma, vill man fara och köra så finns det många klubbar som har öppna träffar, både i Sverige och Finland. men så skulle det var kul att fara mer till Nürnburg också... :rolleyes:

Och visst kan man fara i oktober och köra! men då måste alla enas om ett datum igen... Åsikter? [/quote]
Jao! Nurburgring skall bli kul som fan! :) Siktar på att köra något varv o så får jag iaf åka med folk som kan banan o håller fint tempo! :) Boende har jag lyckats lösa billigt också. Är inte så långt till ringen trots allt. 1420 km från sthlm! Hotell bor vi på i tyskland på vägen ner o upp. 25 e per skalle ink frukost! Boendet där nere löser vi för en billig peng då vi hyr ett helt hus! Sen får man köpa åka-kort på ringen bara! VLN tävling är det på lördagen då vi kommer! Ska bli kul att se!

Som sagt det finns banträffar i sverige! Lönar sig att hålla koll i rejsas forum! Där finns det mesta! Men som sagt! Finland i Oktober låter inte dumt! Jag kommer iaf med o kollar! Måst hitta någon bil att hasa runt med bara! Vi har ju en 528 i delar på åland :D Kanske det är dags att få igång den :P Tror dock bakvagnen lossnar på den.. rostig är förnamnet.

Nä nya tag! Hitta ett datum i oktober så tar jag fram kalendern!

//Edvard

_________________
Flickr: http://www.flickr.com/photos/edvardwendelin/


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 06 Jun 2006, 21:44 
Offline
Rutinerad medlem
User avatar

Joined: Wed 28 Jul 2004, 14:03
Posts: 378
Btw. Tanten gå online på typ MSN.

//Edvard

Edit: Jag använde denna tråd då jag misstänker att PM inte fungerar? stämmer det?

_________________
Flickr: http://www.flickr.com/photos/edvardwendelin/


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 06 Jun 2006, 21:58 
Offline
Motorportalare
User avatar

Joined: Tue 29 Mar 2005, 15:07
Posts: 974
Är du på väg dit ner?? Med vem och vilket datum?

Nya tag! :D Söndagen den 22 Oktober bjudet!

_________________
Rikard Järvinen - ÅMK:s självutnämnde konbanegeneral ;)
"When I die, I want to die like my grandfather -who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car" -Okänd


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 06 Jun 2006, 22:09 
Offline
Rutinerad medlem
User avatar

Joined: Wed 28 Jul 2004, 14:03
Posts: 378
<!--QuoteBegin-TantGron+6 Jun 2006, 21:58 --></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (TantGron @ 6 Jun 2006, 21:58 )</td></tr><tr><td id='QUOTE'><!--QuoteEBegin--> Är du på väg dit ner?? Med vem och vilket datum?

Nya tag! :D Söndagen den 22 Oktober bjudet! [/quote]
Vi kan ta ringen detaljer över IM så skräpar vi inte ner denna tråd :)

22 oktober är taget! Nu är det i min kalender iaf! :) Ska kika fall jag inte kan komma med någon bil! Nu kommer jag iaf att fota!

//edvard

_________________
Flickr: http://www.flickr.com/photos/edvardwendelin/


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 33 posts ]  Go to page Previous  1, 2

All times are UTC + 2 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 61 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group