Senaste nyttPå kommande
31 julFilmeckerölinjen rallysprint
22 julResultatRallysprinten 2017
23 julResultatEckerölinjen Rallysprint 2016
Hem | Kalender | Evenemang | Klubbar | Forum | Galleri | Filmer | Länkar | Resultat | Arkiv | Kontakt | Torg | Om
It is currently Sun 28 Apr 2024, 01:29

All times are UTC + 2 hours




Post new topic Reply to topic  [ 12 posts ] 
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Mon 24 Apr 2006, 13:47 
Offline
Motorportalare
User avatar

Joined: Tue 29 Mar 2005, 15:07
Posts: 974
Startar på eget bevåg en ny tråd för eftersnack om Gotland Ring-resan.

Jättebra arrangemang, trevliga människor med och en s***ns bra bana! Jag tror att alla skulle må bra av att rasta bilen på bana en sväng på vären innan man börjar ge sig ut med sommartossorna.

Benny är en klippa på att fixa, det var i stort sett bara att haka på så skötte resten sig automatiskt. Det ända jag var missnöjd med var frukosten; var fanns de pocherade äggen och det nybakta brödet? :D ;)

Gänget var suveränt, de enda gliringarna som jag uppfattade var de om att man körde åt sidan för tidigt och släppa förbi istället för att ligga kvar och agera hare! :D

Området runt banan lämnar en hel del attt önska, men banan i sig är enormt rolig. Tror inte det var något varv som jag träffade rätt i varenda kurva, och då snurrade man på bra många varv. Gav helt klart mersmak! Därtill väder som verkligen aviserade att våren är här, lite mindre vind bara så skulle man kunna solat buken också! ;)

Vill igen tacka Ålands Bil & Plåt för extraarbetet som ni gjorde för att få bilen klar tills jag skulle fara, verkligen uppskattat. Även Mange och Kent ska ha stort lack för lackeringen som var ypperlig, tyvärr fick jag några mindre stenskott redan på vägen upp från Ålfen till Norrtälje, och knappast lär väl de vara de ända för den här sommaren. :(

Alastaro next?

_________________
Rikard Järvinen - ÅMK:s självutnämnde konbanegeneral ;)
"When I die, I want to die like my grandfather -who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car" -Okänd


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 27 Apr 2006, 09:00 
Offline
Rutinerad medlem
User avatar

Joined: Sat 19 Feb 2005, 18:05
Posts: 372
Här är en liten film från Gotland Ring (dock ej med ålänningar)
<a href='http://video.google.com/videoplay?docid=6544238092200426792&q=gotland+ring&pl=true' target='_blank'>Gotland Ring</a>

Shit vad sugen man blev att köra banracing idag efter att ha sett den filmen :)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 28 Apr 2006, 09:36 
Offline
Rutinerad medlem
User avatar

Joined: Sat 19 Feb 2005, 18:05
Posts: 372
TantGron, hur många bilar var det med och körde på banan? :)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 28 Apr 2006, 12:53 
Offline
Motorportalare
User avatar

Joined: Tue 29 Mar 2005, 15:07
Posts: 974
Vi var sju bilar:
Två BMW, två golfar, en Impreza, en Ford Kombi med ST220 på bakluckan och lilla jag med min Civic. Jag var bussigt impad av golfarna, surrade på som två ilskna bin på sockerkick!! :lol: Skulle jag ha haft tid så skulle jag tiggt till men en åktur i den röda av dom, men det kommer förhoppningsvis fler chanser.

Det var bussigt roligt, och en riktigt svår och utmanande bana att köra! Jag var ut i gruset och snusade på gruset redan under första stinten, och hade flera gånger den där "nej nu jävlar skiter det sig!!"-känslan, men lyckades reda upp det till sist (oftast). :D

_________________
Rikard Järvinen - ÅMK:s självutnämnde konbanegeneral ;)
"When I die, I want to die like my grandfather -who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car" -Okänd


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 28 Apr 2006, 16:16 
Offline
mp.net beroende
User avatar

Joined: Wed 02 Mar 2005, 22:05
Posts: 1629
Location: Mariehamn
Kör: Bil
Hahaha den där "nej nu jävlar skiter det sig!!"-känslan är inte hälsosam tror jag, inte för många gånger om man är rädd om bilen :D

_________________
///M3-Power

Åk före du så väntar jag på dig där.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 29 Apr 2006, 08:43 
Offline
Motorportalare
User avatar

Joined: Tue 29 Mar 2005, 15:07
Posts: 974
Men 99% av gångerna så fixar det ju sig! :D Och kicken man får när bakvagnen lägger upp sig i ett bredställ för att sen lugnt räta upp sig är obeskrivlig! :lol:

Jag har iofs bara varit med två bankörningar, men det ska nog ganska mycket till innan man kör sönder något som inte är förbrukningsartiklar (läs: däck och bromsar). Men det blir säkert också dyrt i längden, men för tillfället känns det värt vartenda cent.

_________________
Rikard Järvinen - ÅMK:s självutnämnde konbanegeneral ;)
"When I die, I want to die like my grandfather -who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car" -Okänd


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 09 May 2006, 08:43 
Offline
Motorportalare
User avatar

Joined: Tue 29 Mar 2005, 15:07
Posts: 974
Har nu fått bilderna av brosan från Gotland Ring! Finns några riktigt fina bilder, tyvärr är de sista mc-bilderna tagna på för tog långt håll. Jag ska försöka att uppdatera dom med lite editerade bilder senare om tid finnes.

<a href='http://linuxisland.org/gallery/view_album.php?set_albumName=album01&page=1' target='_blank'>ÅMK @ Gotland Ring -06</a> (rekommenderar att man trycker på slideshow för att se alla bilder i ett behagligt tempo.)

Image

MickeM: Skulle gärna uppa dom till bildarkivet, men hittar inte adress login och passwd, kan du pm:a?

_________________
Rikard Järvinen - ÅMK:s självutnämnde konbanegeneral ;)
"When I die, I want to die like my grandfather -who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car" -Okänd


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 09 May 2006, 14:52 
Offline
Inventarie
User avatar

Joined: Sun 16 May 2004, 01:07
Posts: 31442
Location: Mariehamn
Kör: Impreza GT
FTPa upp dem till
FTP: www.motorportalen.net
User: motor
Pass: portalen
Skapa en mapp (namn_datum) där och släng in dem dit.

Så lägger jag in dem i galleriet. Vi har inga user-konton där än. Blir eventuellt i samband med ShowRoom. Om det gick... Cambudgie?

/MickeM


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 09 May 2006, 21:36 
Offline
Inventarie
User avatar

Joined: Sun 16 May 2004, 01:07
Posts: 31442
Location: Mariehamn
Kör: Impreza GT
Tanten: Såg att du laddat upp bilderna till Motorportalens FTP... men jag glömde säga
att de måste vara max ca 1600x1200. Jag har ingen möjlighet att ändra stor-
leken på bilderna på servern.

<a href='http://www.motorportalen.net/forum/index.php?showtopic=894' target='_blank'>http://www.motorportalen.net/forum/index.php?showtopic=894</a>

Oork du fixa och ladda upp? Tar en timme för mig att fixa det. För dig
med PhotoShop CS2 tar det väl 25 sek? :)

/MickeM


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 10 May 2006, 07:26 
Offline
Motorportalare
User avatar

Joined: Tue 29 Mar 2005, 15:07
Posts: 974
Tanten fixar!

_________________
Rikard Järvinen - ÅMK:s självutnämnde konbanegeneral ;)
"When I die, I want to die like my grandfather -who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car" -Okänd


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 10 May 2006, 09:16 
Offline
Motorportalare
User avatar

Joined: Tue 29 Mar 2005, 15:07
Posts: 974
Tanten har fixat!

_________________
Rikard Järvinen - ÅMK:s självutnämnde konbanegeneral ;)
"When I die, I want to die like my grandfather -who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car" -Okänd


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 10 May 2006, 09:52 
Offline
Inventarie
User avatar

Joined: Sun 16 May 2004, 01:07
Posts: 31442
Location: Mariehamn
Kör: Impreza GT
Tanten är en fixare!


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 12 posts ] 

All times are UTC + 2 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 75 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group