Senaste nyttPå kommande
31 julFilmeckerölinjen rallysprint
22 julResultatRallysprinten 2017
23 julResultatEckerölinjen Rallysprint 2016
Hem | Kalender | Evenemang | Klubbar | Forum | Galleri | Filmer | Länkar | Resultat | Arkiv | Kontakt | Torg | Om
It is currently Sat 27 Apr 2024, 15:42

All times are UTC + 2 hours




Post new topic Reply to topic  [ 27 posts ]  Go to page Previous  1, 2
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Thu 27 Apr 2006, 15:43 
Offline
Inventarie
User avatar

Joined: Sun 16 May 2004, 01:07
Posts: 31442
Location: Mariehamn
Kör: Impreza GT
<!--QuoteBegin-s12åland+27 Apr 2006, 10:55 --></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (s12åland @ 27 Apr 2006, 10:55 )</td></tr><tr><td id='QUOTE'><!--QuoteEBegin--> inte menar ja att kritisera någon bara för att man köper en värsting bil å ej använder den ja mena bara att vad ska man göra med en bil med åka i om man inte använder hästarna och vägegenskaperna den klarar av många skryter om sina bilar att det är sånt j***a drag mm. men då kan man väl visa vad den går för oxå å int bara prata... och har man en sån bil med bra me åka i så e d ju s*** kul att gasa man får ju en skön kick av det.... tycker ja iaf....

//s12åland [/quote]
Många köper 200...300kvm hus och dom skulle bra klara sig i en lägenhet... :)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 27 Apr 2006, 16:40 
Offline
Inventarie
User avatar

Joined: Fri 12 Nov 2004, 15:27
Posts: 16613
Location: Solkusten
<!--QuoteBegin-MickeM+27 Apr 2006, 15:43 --></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (MickeM @ 27 Apr 2006, 15:43 )</td></tr><tr><td id='QUOTE'><!--QuoteEBegin--> <!--QuoteBegin-s12åland+27 Apr 2006, 10:55 --></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (s12åland @ 27 Apr 2006, 10:55 )</td></tr><tr><td id='QUOTE'><!--QuoteEBegin--> inte menar ja att kritisera någon bara för att man köper en värsting bil å ej använder den ja mena bara att vad ska man göra med en bil med åka i om man inte använder hästarna och vägegenskaperna den klarar av många skryter om sina bilar att det är sånt j***a drag mm. men då kan man väl visa vad den går för oxå å int bara prata... och har man en sån bil med bra me åka i så e d ju s*** kul att gasa man får ju en skön kick av det.... tycker ja iaf....

//s12åland [/quote]
Många köper 200...300kvm hus och dom skulle bra klara sig i en lägenhet... :) [/quote]
Varför har man bil i Mariehamn?
Bussen är gratis :P

_________________
Rc Åland på facebook - https://www.facebook.com/alandRC/


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 28 Apr 2006, 20:11 
Offline
Besökare
User avatar

Joined: Thu 16 Feb 2006, 15:07
Posts: 44
Location: Solkusten
Skönt att se en livlig diskussion!

Jag vill bara göra ett litet tillägg angående intresset för att medverka vid eventuella race, och det är att startsträckan verkar vara väldigt lång för många :rolleyes:

Det är ju tyvärr så på vår lilla ö att när man pratar med folk så är de givetvis intresserade av att ställa upp och köra/jobba/medverka och lovar att åka och sätta namnet på listan... men... sen kom det ju så mycket annat emellan, ni vet hur det kan vara, och när man plockar bort listan så finns inte namnen där... Eller är det kanske så att det känns lite för definitivt att till och med sätta upp namnet på en intresseanmälan, jag vet inte?

Summan av kardemumman är i alla fall att det är svårt att få folk att föranmäla sig till saker, det må sen vara streetrace eller danskurs, man får helt enkelt se hur många som dyker upp den aktuella dagen... det ställer ju till lite problem för arrangörerna förstås, och det kan ju verka lite öken att ordna nåt för 10-15 intresserade, det handlar ju om rätt stora kostnader för tidtagning m.m. och då vill man kanske att det ska finnas en möjlighet att få det att gå ihop på sista raden.

Men vi ger väl inte upp nu, utan kämpar vidare för fler motorevenemang i sommar! Ju fler som är intresserade och tar initiativ, desto större är ju chansen att vi lyckas! Dessutom finns det ju ett flertal tillfällen till laglig racing på rak bana inom rimliga avstånd, det är bara att ta båten till det svenska grannlandet, det finns nåt att åka på nästan varje helg i sommar.

Ha en bra (race-)sommar!

Draken

_________________
Women who behave rarely makes history


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 28 Apr 2006, 22:55 
Offline
Inventarie
User avatar

Joined: Sun 16 May 2004, 01:07
Posts: 31442
Location: Mariehamn
Kör: Impreza GT
<!--QuoteBegin-SC Dragon+28 Apr 2006, 20:11 --></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (SC Dragon @ 28 Apr 2006, 20:11 )</td></tr><tr><td id='QUOTE'><!--QuoteEBegin-->Det är ju tyvärr så på vår lilla ö att när man pratar med folk så är de givetvis intresserade av att ställa upp och köra/jobba/medverka och lovar att åka och sätta namnet på listan... men... sen kom det ju så mycket annat emellan, ni vet hur det kan vara[/quote]
Mycket riktigt...

"jag vet ju inte om jag får nåt annat planerat då, men är jag ledig kommer jag!"

:)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 29 Apr 2006, 08:55 
Offline
Motorportalare
User avatar

Joined: Tue 29 Mar 2005, 15:07
Posts: 974
Alla hobbies tar tid och pengar så är det bara.

Golf kostar ~ 500 € i medlemsavgift per säsong, + klubbor, bollar, kläder och skor, vilket garanterat slutar på 1000 € per år. Man betalar ganska mycket förbrukningsprodukter för dessa pengar.
Fyra festkvällar per månad slutar garanterat på 400 € inklusive förfester, taxi osv. Och då är inte Black Jack-räkningen inräknad.

Allt handlar om prioriteringar, och för tillfället så satsar jag mina stålar på bilen.

Visst, man kan sysla med frimärken också, men tror inte man får så mycket adrenalin av det va? :)

_________________
Rikard Järvinen - ÅMK:s självutnämnde konbanegeneral ;)
"When I die, I want to die like my grandfather -who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car" -Okänd


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 29 Apr 2006, 11:32 
Offline
Avancerad medlem
User avatar

Joined: Sun 16 May 2004, 13:35
Posts: 162
jag vill int räkna på vad jag lagt ut på mina prylar... börjar man tänka på vad allt kostar i ett projekt så blir man bara deppad!

man tar sig råd helt enkelt! man ska bara tänka på den färdiga produkten.

_________________
yeye


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 01 May 2006, 15:24 
Offline
Rutinerad medlem
User avatar

Joined: Wed 12 Apr 2006, 07:34
Posts: 416
Location: JOMALA
tycker det är synd att det är för lite evenemang här på ön iaf inom motor sporten man skulle ju kanske kunna ha någon träff någon gång i sommar där man kan snacka s***/kika på varandras bilar...? börn tävling? det var ju ett jä...la sug efter något sånt tror nog att det är många som vill att det blir av igen... ja va själv med me 2 bilar å tyckte det va s*** kul... d e synd att det int händer så mycke när d handlar om motorsport...

fan va man ork skriva massa s*** :D

//s12åland

_________________
kör:v t4


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 27 posts ]  Go to page Previous  1, 2

All times are UTC + 2 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 60 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group