Senaste nyttPå kommande
31 julFilmeckerölinjen rallysprint
22 julResultatRallysprinten 2017
23 julResultatEckerölinjen Rallysprint 2016
Hem | Kalender | Evenemang | Klubbar | Forum | Galleri | Filmer | Länkar | Resultat | Arkiv | Kontakt | Torg | Om
It is currently Sun 28 Apr 2024, 13:05

All times are UTC + 2 hours




Post new topic Reply to topic  [ 97 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5  Next
Author Message
 Post subject: Daglösa backrace 2010 frågor
PostPosted: Thu 24 Jun 2010, 18:07 
Offline
Veteran
User avatar

Joined: Thu 11 Jan 2007, 09:21
Posts: 2718
Location: Emkarby
Kör: Helst Kawasaki
Blir det något i år igen?
Var ju ski*a roligt ifjol! :D
Bra arrangerat och allt funka bra tyckte jag så skulle vara kanon om det blir i år igen :)

_________________
David Boman
Crossektionen, 040 76 75 808


Kawasaki KXF 250


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Daglösa backrace 2010?
PostPosted: Thu 24 Jun 2010, 20:58 
Offline
Inventarie
User avatar

Joined: Sun 16 May 2004, 01:07
Posts: 31442
Location: Mariehamn
Kör: Impreza GT
Klart det blir i år igen! Åtminstone har vi (ACC/ÅMK) satt det på "todo-listan" för detta år. =)
Vi antecknade alla förbättringar vi kunde komma på och lyssnade på folket. Som moderator
har du säkert vart uppmärksam att Daglösa vart med i motorportalens kalender ett bra tag? ;-)
Datum: 18 September 2010
http://www.motorportalen.net/index.php?page=calendar


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Daglösa backrace 2010?
PostPosted: Fri 30 Jul 2010, 19:26 
Offline
Besökare

Joined: Fri 30 Jul 2010, 19:05
Posts: 27
Tja!

Tre frågor,varför heter det Daglösa backrace?Ni kör int en meter i nämda by!
Varför sa vägvakterna förra året att vägen är avstängd och svängde all trafik,nästan.Ett av vilkoren för att ordna denna tävling var att släppa fram övrig trafik var 15:de minut,detta borde alla som vart svängda informerats om!Och kanske vakterna?
Till sist.Eftersom jag bor här önskar jag kanske en viss information om tävlingen och"avstängda vägar"ett litet tag före,det kan inte va så svårt att stanna till och berätta om planerna till oss som bor här,vi e int så många,e det för mycket begärt av arrangörerna?


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Daglösa backrace 2010?
PostPosted: Fri 30 Jul 2010, 20:12 
Offline
Inventarie
User avatar

Joined: Sun 16 May 2004, 01:07
Posts: 31442
Location: Mariehamn
Kör: Impreza GT
connys wrote:
Tja!

Tre frågor,varför heter det Daglösa backrace?Ni kör int en meter i nämda by!
Varför sa vägvakterna förra året att vägen är avstängd och svängde all trafik,nästan.Ett av vilkoren för att ordna denna tävling var att släppa fram övrig trafik var 15:de minut,detta borde alla som vart svängda informerats om!Och kanske vakterna?
Till sist.Eftersom jag bor här önskar jag kanske en viss information om tävlingen och"avstängda vägar"ett litet tag före,det kan inte va så svårt att stanna till och berätta om planerna till oss som bor här,vi e int så många,e det för mycket begärt av arrangörerna?

Tjena!

Jag har framfört frågorna till arrangörerna.

/MickeM


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Daglösa backrace 2010?
PostPosted: Fri 27 Aug 2010, 22:46 
Offline
Inventarie
User avatar

Joined: Sun 16 May 2004, 01:07
Posts: 31442
Location: Mariehamn
Kör: Impreza GT
18 September 2010
Daglösa Kurv & backrace


Anmäl dig personligen till Bobil (ej telefon).
Alla anmälda skaffar en funktionär som fylles i på samma anmälningslista med personuppgifter.
Senast 11.09.
Om frågor, kontakta Loffe per tel 0457 526 7449 eller epost jloffe@aland.net

Det kommer en evenemangssida småningom med lite mer info.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Daglösa backrace 2010?
PostPosted: Fri 27 Aug 2010, 22:57 
Offline
Inventarie
User avatar

Joined: Sun 16 May 2004, 01:07
Posts: 31442
Location: Mariehamn
Kör: Impreza GT
Fick lite svar... sorry för att de kommer ut lite sent.

connys wrote:
Tre frågor,varför heter det Daglösa backrace?Ni kör int en meter i nämda by!

Vägen heter Daglösavägen.


connys wrote:
Varför sa vägvakterna förra året att vägen är avstängd och svängde all trafik,nästan.Ett av vilkoren för att ordna denna tävling var att släppa fram övrig trafik var 15:de minut,detta borde alla som vart svängda informerats om!Och kanske vakterna?

Detta fick jag inget svar på, förutom att vi hade lov att stänga av vägen med tillstånd osv. I mina anteckningar står det var 30e minut eller oftare om så behövs. Är rätt säker på att personerna vid avstängningarna informerats om detta, då detta var deras uppgift. Och det var inte så mycket trafik i fjol. Mesta delen av trafiken stod en förare till största delen själv för genom att köra av och an genom området.


connys wrote:
Till sist.Eftersom jag bor här önskar jag kanske en viss information om tävlingen och"avstängda vägar"ett litet tag före,det kan inte va så svårt att stanna till och berätta om planerna till oss som bor här,vi e int så många,e det för mycket begärt av arrangörerna?

Sant så sant. Framförde detta förut så jag hoppas det tas till beaktande och förbättrar detta denna gång.
Slå en pling annars till Loffe per tel 0457 526 7449.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Daglösa backrace 2010 frågor
PostPosted: Tue 07 Sep 2010, 19:28 
Offline
Besökare

Joined: Fri 30 Jul 2010, 19:05
Posts: 27
Tack för det!

Var femtonde minut sa dom på trafikavdelningen.
Det var nog rätt många som svängde och for runt. Och en sak är säker,trots att det var trafikvakternas uppgift så visste dom inte att vägen INTE var avstängd.
Jag tar för givet att Loffe hör av sig till oss i år,i god tid (det är inte lång tid kvar....)! Det är inte så viktigt förstås, men ni kör i Nääs,fast vägen heter Daglösavägen.
Jag kan givetvis fara runt Tjudö,fast jag bara ska till Nääs,det är bara en omväg för mig på ca 17 km.Var kan jag lägga in om km ersättning?
Med hopp om stora förbättringar tills i år,att inte hela den här byn får en massa viktiga ärenden med cykel eller häst till Nääs,vilket inte skulle vara till gagn varken för mig eller er.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Daglösa backrace 2010 frågor
PostPosted: Tue 07 Sep 2010, 23:10 
Offline
Inventarie
User avatar

Joined: Sun 16 May 2004, 01:07
Posts: 31442
Location: Mariehamn
Kör: Impreza GT
Har bett Loffe svara dig här på forumet.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Daglösa backrace 2010 frågor
PostPosted: Wed 08 Sep 2010, 06:12 
Offline
Besökare
User avatar

Joined: Sun 16 May 2004, 19:30
Posts: 41
ja vi ska bättra oss på dom punkter du pekar på ta gärna del arrangemanget vi behöver kreativa personer, hoppas annars att du kan planera din tid så det sammanfaller med dom normala pauserna varför inte ta kontakt med mej eller uppge tel.nr så jag kan kontakta dej, med hopp om gått samarbete, Loffe, tel 04575267449


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Daglösa backrace 2010 frågor
PostPosted: Thu 09 Sep 2010, 09:59 
Offline
Besökare

Joined: Fri 30 Jul 2010, 19:05
Posts: 27
Jag utgår från att det är er sak att kontakta oss som bor här,eller vad?På tal om kreativa personer så föreslår jag att ni har tävlingen från Pålsböle skola och ca 2 km ner på Bastövägen,där finns både kurvor och backar,kalla den gärna Bastö kurv o back race.Dom som bor där kan säkert anpassa sin tid efter tävlingen.En liten detalj till är att det inte är asfalt utan oljegrus som som ni vill köra på,asfalten slutar just före starten.För alla som känner till saken så är det en stor skillnad på det.Sen hoppas jag att SAMTLIGA markägare och Nääs o Laby samfällighet gett lov att publik och parkeringar får vara på deras mark?Det har ni säkert tänkt på i år igen?
Ock snälla,byt namn på leken,2,9 km av Daglösavägen är i Nääs,(och ca 1,5 km i Daglösa innan det blir Tjudövägen,kanske Tjudö kurv o backrace vore bättre namn)Där ni kör.Svara gärna på mina frågor här i detta forum,så alla som vill får ta del av svaren.Med hopp om att jag inte behöver cykla fram och tillbaka hela dagen den 18:de.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Daglösa backrace 2010 frågor
PostPosted: Thu 09 Sep 2010, 16:33 
Offline
Besökare
User avatar

Joined: Sun 16 May 2004, 19:30
Posts: 41
ja det är lite sent att ändra namn men bra förslag, jag väntar fortfarande på din adress och namn så vi slipper den här löjliga dialogen, och du du behöver knappast använda cykeln


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Daglösa backrace 2010 frågor
PostPosted: Fri 10 Sep 2010, 12:24 
Offline
Besökare

Joined: Fri 30 Jul 2010, 19:05
Posts: 27
Exakt vad är det som är löjligt med denna dialog?Jag bor här och måste väl ha rätt att ställa frågorna,som du väljer att inte svara på.Det måste vara arrangörens sak att informera oss som bor här,jag väntar!
En liten lapp i varje postlåda tex,där det står vad som ska hända och var eventuella bilar som kommer norrifrån ska parkera osv.Härdalsvägen är till hälften privatväg.Men mot avgift går det säkert att parkera där.
Jag kanske inte cyklar själv,men jag har barn som brukar göra det och även köra moped till sina vänner och bekanta.
Att vi alla har olika intressen är självklart,men att jag måste planera min fritid efter den här tävlingen även om det bara är 6 tim en dag i året,som körs på allmän väg,det kan man kanske kalla löjligt.
Sen,om vi fortsätter den löjliga dialogen,kan vi prata miljö,såg på tidningen att det är viktigt med miljövänliga bussar,svänger man sida står det om biltävlingar,som inte är lika miljövänliga kanske,Det kan man också kalla löjligt.
Att lägga tävlingen samma dag som öppna gårdar,e förmodligen en jättemiss,det brukar vara ganska mycket trafik här den dagen,folk som far och tittar och till Tjudö vingård tex.
Till sist,att ta en pratstund med oss som bor här skulle skulle underlätta och inte reta upp folk i onödan,är det också löjligt Loffe?


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Daglösa backrace 2010 frågor
PostPosted: Sat 11 Sep 2010, 00:13 
Offline
Motorportalare
User avatar

Joined: Tue 29 Mar 2005, 15:07
Posts: 974
connys:

Jag vill, i egenskap av förare, tacka för att ni upplåter Er väg till 6 timmars förströelse för oss motorintresserade. Jag förstår att det blir vissa uppoffringar för Er som bor längs vägen, men hoppas att ni kan visa storsinthet och ha överseende med detta det är trots allt en dag i året. Jag anser personligen att det är bättre att arrangera dessa evenemang under ordnade former med genomtänkta och godkända bandragningar, än att folk far och buskör Åland runt och utsätter oskyldigt folk för fara.

Jag skulle önska att Du tog dig tid att ta solstolen under armen och slå dig ner på den åker som är tilltänkt för åskådare och njuta av lite entusiastisk motorsport, och kanske även ta dig och dina barn till depån för att träffa lite glatt motorgäng.

Och om du är riktigt bussig connys, så kan du ju hälsa åt grannarna när du pratar med dom, att vägen kommer att vara avspärrad under några timmar i helgen, kan du göra det så sparar du in lite extraarbete för arrangörerna. De jobbar utan egen vinning, och förtjänar all hjälp dom kan få. Tack!

PS. Jag kör en röd Civic, kom och säg hej! DS.

_________________
Rikard Järvinen - ÅMK:s självutnämnde konbanegeneral ;)
"When I die, I want to die like my grandfather -who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car" -Okänd


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Daglösa backrace 2010 frågor
PostPosted: Sat 11 Sep 2010, 09:46 
Offline
Besökare

Joined: Fri 30 Jul 2010, 19:05
Posts: 27
Hej!
Trevligt att du framställer det på detta vis,inga problem då,i stället för att ta en massa saker för givet,som vissa tycks göra.I fråga om tävlingen förstår jag att ni som vill köra tycker det är bra,jag är av en annan åsikt.Ni har några tävlingar per år,menar du att det inte buskörs om ni får tävla?Ta och far runt på Åländska vägarna då och titta på spåren,men du menar kanske att det skulle vara ännu mer om det inte var tävlingar?Och,vägen är fortfarande inte avstängd,all trafik måste släppas igenom,vilket förmodligen kommer att bli en del med tanke på att det är öppna gårdar just denna dag,till er tävlandes nackdel förstås.Jag utgår från att vakterna informerar alla som vill fram om det.Och som du/ni säkert förstår kan jag eller någon annan köra fram och åter hela dagen utan att någon kan stoppa det,OM man vill.Jag bosatte mig inte ut i skogen för att ha en racing bana utanför min dörr,ha bott där i några år och kan berätta att vissa personer tror att det är just en racing bana,främst motorcyklister då,vilket inte gäller just er,kanske.Men jag har retat upp mig på detta så till den milda grad att alla får gå över samma kam.Daglösavägen är ingen racing bana och kommer aldrig att bli det,inte ens en dag.Sorry.Hitta andra alternativ.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Daglösa backrace 2010 frågor
PostPosted: Sat 11 Sep 2010, 10:17 
Offline
Motorportalare
User avatar

Joined: Wed 13 Sep 2006, 16:01
Posts: 953
Location: Hos frugan
Connys.Ta en dagskryssning med Eckerö linjen eller viking.Så slipper du störas och har lite roligt istället..

_________________
http://www.petrolinahotrodders.ax


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Daglösa backrace 2010 frågor
PostPosted: Sat 11 Sep 2010, 10:23 
Offline
Besökare

Joined: Fri 30 Jul 2010, 19:05
Posts: 27
Du ha inte förstått riktigt märker jag,och kommer förmodligen inte att göra det heller.Tror du det blir ett trevligt race den 18:de?


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Daglösa backrace 2010 frågor
PostPosted: Sat 11 Sep 2010, 10:45 
Offline
Motorportalare
User avatar

Joined: Wed 13 Sep 2006, 16:01
Posts: 953
Location: Hos frugan
Bara vädret är med oss ja. :D

_________________
http://www.petrolinahotrodders.ax


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Daglösa backrace 2010 frågor
PostPosted: Sat 11 Sep 2010, 11:27 
Offline
Besökare

Joined: Fri 30 Jul 2010, 19:05
Posts: 27
Och att det inte blir så mycke annan trafik som stör.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Daglösa backrace 2010 frågor
PostPosted: Sat 11 Sep 2010, 14:46 
Offline
Inventarie
User avatar

Joined: Sun 16 May 2004, 01:07
Posts: 31442
Location: Mariehamn
Kör: Impreza GT
connys wrote:
Och att det inte blir så mycke annan trafik som stör.

Luktar det planerat sabotage, eller tänker du på folk som skall till gårdarna?


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Daglösa backrace 2010 frågor
PostPosted: Sat 11 Sep 2010, 14:51 
Offline
Veteran
User avatar

Joined: Thu 11 Jan 2007, 09:21
Posts: 2718
Location: Emkarby
Kör: Helst Kawasaki
TantGron wrote:
connys:

Jag vill, i egenskap av förare, tacka för att ni upplåter Er väg till 6 timmars förströelse för oss motorintresserade. Jag förstår att det blir vissa uppoffringar för Er som bor längs vägen, men hoppas att ni kan visa storsinthet och ha överseende med detta det är trots allt en dag i året. Jag anser personligen att det är bättre att arrangera dessa evenemang under ordnade former med genomtänkta och godkända bandragningar, än att folk far och buskör Åland runt och utsätter oskyldigt folk för fara.

Jag skulle önska att Du tog dig tid att ta solstolen under armen och slå dig ner på den åker som är tilltänkt för åskådare och njuta av lite entusiastisk motorsport, och kanske även ta dig och dina barn till depån för att träffa lite glatt motorgäng.

Och om du är riktigt bussig connys, så kan du ju hälsa åt grannarna när du pratar med dom, att vägen kommer att vara avspärrad under några timmar i helgen, kan du göra det så sparar du in lite extraarbete för arrangörerna. De jobbar utan egen vinning, och förtjänar all hjälp dom kan få. Tack!

PS. Jag kör en röd Civic, kom och säg hej! DS.

Mycket bra skrivet! Kan inte annat göra än att hålla med..

Och du ConnyS, sätt dig på cykeln och kom ner och prata lite istället.
Du kan ju hälsa på mig med om du ser mig (blå Civic, modell liten)

Att börja hota som du gjorde mot Nicke tror jag inte kommer hjälpa :lol:

_________________
David Boman
Crossektionen, 040 76 75 808


Kawasaki KXF 250


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 97 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5  Next

All times are UTC + 2 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 60 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group