Senaste nyttPå kommande
31 julFilmeckerölinjen rallysprint
22 julResultatRallysprinten 2017
23 julResultatEckerölinjen Rallysprint 2016
Hem | Kalender | Evenemang | Klubbar | Forum | Galleri | Filmer | Länkar | Resultat | Arkiv | Kontakt | Torg | Om
It is currently Sat 27 Apr 2024, 18:06

All times are UTC + 2 hours




Post new topic Reply to topic  [ 23 posts ]  Go to page Previous  1, 2
Author Message
 Post subject: Re: Marieburn?
PostPosted: Fri 02 Apr 2010, 01:19 
Offline
Rutinerad medlem
User avatar

Joined: Mon 17 Dec 2007, 16:28
Posts: 331
Location: Mariehamn
Kör: Hoj & F150
Toffe10 wrote:
Steiff wrote:
Regler är till för att brytas.

Å andra sidan är det väl inte direkt olagligt heller? står ingenting i lagen om att man inte får köra med hjulspinn har jag för mig, precis som det inte står någonting om att det skulle vara olagligt att köra mc på bak-/fram-hjul.


Äventyrande av trafiksäkerheten....Om du bevisar att du har kontroll över fordonet o inte utsätter andra för fara, ex. bakhjulsåkning på hoj så kan du gå fri, var upp i rätten i svergie för någe år sen då en kille va åtalad men gick sedan fri för att han kunde bevisa att han behärska hojen på ett hjul. Finns en tråd om detta på Sporthoj.se....

Men hur lätt är de att bevissa att man inte utsätter andra trafikanter för fara när man lägger blå rök som sänker sikten?? Eller svänger me arslet över vägen...

Jo, har nog läst den tråden, har för mig att det finns flera.

Det är som sagt inte olagligt i sig, att vare sig burna eller wheela. Däremot kan ju polisen tolka det som äventyrande av trafiksäkerheten jo, om dom får för sig att det utsätter andra/andras egendom (eller dig själv, för den delen) för fara. Som dom ju kan lite när som dom tycker det passar... :lol:

_________________
//Stefan P

0405420967


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Marieburn?
PostPosted: Fri 02 Apr 2010, 11:56 
Offline
Rutinerad medlem
User avatar

Joined: Fri 04 Jul 2008, 00:09
Posts: 333
Location: Brändö
Kör: BMW E34 530
Steiff wrote:
Toffe10 wrote:
Steiff wrote:
Regler är till för att brytas.

Å andra sidan är det väl inte direkt olagligt heller? står ingenting i lagen om att man inte får köra med hjulspinn har jag för mig, precis som det inte står någonting om att det skulle vara olagligt att köra mc på bak-/fram-hjul.


Äventyrande av trafiksäkerheten....Om du bevisar att du har kontroll över fordonet o inte utsätter andra för fara, ex. bakhjulsåkning på hoj så kan du gå fri, var upp i rätten i svergie för någe år sen då en kille va åtalad men gick sedan fri för att han kunde bevisa att han behärska hojen på ett hjul. Finns en tråd om detta på Sporthoj.se....

Men hur lätt är de att bevissa att man inte utsätter andra trafikanter för fara när man lägger blå rök som sänker sikten?? Eller svänger me arslet över vägen...

Jo, har nog läst den tråden, har för mig att det finns flera.

Det är som sagt inte olagligt i sig, att vare sig burna eller wheela. Däremot kan ju polisen tolka det som äventyrande av trafiksäkerheten jo, om dom får för sig att det utsätter andra/andras egendom (eller dig själv, för den delen) för fara. Som dom ju kan lite när som dom tycker det passar... :lol:


Ne, olagligt i sig är de ju inte...Trafiklagarna har ju sina brister som man kan dra nytta av 8)

_________________
Fordon:

BMW 850CIa -91 5.0 V12
Nissan King Cab 4WD -93 3.0 V6

Husaberg FS650 -04
Artic Cat ZR580 -94 600cc EFI "Modifierad"

Wellcraft Eclipse -91 Mercruiser 5.7 V8 "vässad"


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Marieburn?
PostPosted: Mon 12 Apr 2010, 20:03 
Offline
Besökare
User avatar

Joined: Sun 16 May 2004, 19:30
Posts: 41
ang. marieburn ta det inte sa hart ang medlem men det ar inte helt fel i dagens till att ge en frivillig avgift nat officiellt burn gar inte att gora , men det gar att fixa pa privat mark berattar mera detaljer senare, ha det Loffe.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 23 posts ]  Go to page Previous  1, 2

All times are UTC + 2 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 60 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group