Bra dag och en perfekt shakedown inför säsongen, var första riktiga testet efter vinterns uppgraderingar. Funkade perfekt hela förmiddagen, tills packningen för hastighetsvajern vid lådan sa upp kontraktet. Lyckades inte få det riktigt tätt, så det blev inte så mycket köra på eftermiddagen.
Var första gången jag körde med diff broms, och vilken skillnad mot att åka med en öppen diff! Men nu är problemet att jag har för lite fäste bak istället..... Men lite mer camber bak borde göra att jag får tillbaka balansen igen.
Var första riktiga testet med den nyinförskaffade Performance Boxen också, denna kommer att vara ovärderligt i jakten på lägre tider samt ge svar svart på vitt hur bra/dåligt, justeringar eller olika spårval fungerar.
Blev imponerad av uppförandet på banan av alla, var lite skeptisk i början av dagen men det fungerade ju hur bra som helts!
Blev inte några vidare bilder, men lite data från Performance Boxen kan jag bjuda på. Nedan är spårval och data från mitt snabbaste varv (1.449):
Rött är hastighet.
Blått är longitudel acceleration (gas/broms), hade 0.9G vid inbromsningen inför Las Palmas.
Grått är lateral acceleration (sidokrafter), hade 1.3G i kurva 2
Går att läsa ur mycket ur denna information, tex insåg jag efter att ha kollat igenom data insett att jag släppte gasen och rullade en bit innan jag steg på bromsen inför Las Palmas. Sedan borde jag hålla ut längre innan jag går in mot apex. Här finns mycket att lära och den största fördelen är att man har allt loggat så man kan gå tillbaka och se hur man kört. Denna pryl kommer jag att ha mycket nytta av!
Tack för en trevlig dag, från en lite lätt trött Golf chaufför (blev rätt mycket skruvande torsdag/fredag innan jag hade bilen på G).
/J