Senaste nyttPå kommande
31 julFilmeckerölinjen rallysprint
22 julResultatRallysprinten 2017
23 julResultatEckerölinjen Rallysprint 2016
Hem | Kalender | Evenemang | Klubbar | Forum | Galleri | Filmer | Länkar | Resultat | Arkiv | Kontakt | Torg | Om
It is currently Fri 29 Mar 2024, 15:03

All times are UTC + 2 hours




Post new topic Reply to topic  [ 217 posts ]  Go to page Previous  1 ... 7, 8, 9, 10, 11

Kan du motstå att komma med till Alastaro?
Nej, jag är banberoende och kommer absolut med! 59%  59%  [ 29 ]
Ja, jag är intresserad av fiolspelning och innebandy istället. 12%  12%  [ 6 ]
Tyvärr, skulle vilja men svärmor fyller år den här dagen. 29%  29%  [ 14 ]
Total votes : 49
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Wed 16 Apr 2008, 22:30 
Offline
Ny
User avatar

Joined: Tue 08 Jan 2008, 10:34
Posts: 8
BlaaBMW wrote:
Jag motsätter mig att drifting får en egen tid. Hur många är det som ska köra drifting?


de e ju så på alla andra evenemang att banåkarn och drifting har skilda tider på grund av säkerheten och speciellt när de inte finns flag vakter nu så sku de va bättre att ha så. tex om en banåkare ger fult bakom en som slirar och så går han och snurrar så borde ju banåkarn bromsa in och undvika kolision men en banåkare släpper ju helst int gasen åtminstone int om jag körde bana. dom vill ju åka så snabbt som möjligt runt banan annars e de inge ide att köra på bana. och sen om han som ligger bakom ska köra om så lägger driftarn en fet sladd åt de hållet han kör om på då blir de också tajt annars så blir det så att banåkarn ger int fult ut ifall driftarn sku snurra och han sladdar sladdar inte fult ut ifall han som kör bana ska köra om, och då e de ju igen ide att köra bana eller drifting å de e min åsikt...









Ändrade lite i din quote leffe //buumi bra bummi kan behövas kan ju int stava hehe :lol:


Last edited by leffffe on Wed 16 Apr 2008, 22:54, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 16 Apr 2008, 22:52 
Offline
Motorportalare
User avatar

Joined: Tue 29 Mar 2005, 15:07
Posts: 974
BlaaBMW wrote:
Jag motsätter mig att drifting får en egen tid. Hur många är det som ska köra drifting?

Det kommer att vara 2-5 bilar som driftar, och inget säger att dom inte kan köra samtidigt som andra banbilar. Min fundering var bara att om det är så att a)banbilarna inte får sträcka ut benen ordentligt och b) driftbilarna har svårt att drifta pga att de måste vänta in banbilar hela tiden kanske det kunde vara en lösning att ha olika tider när helt enkelt ena parten har företräde? Detta är också från första början en säkerhetsfråga. Det är inte säkert att det behövs, men jag tycker att det är lite snabb att stänga dörren helt innan vi ser hur det är IRL.

Leffe: Testa knappen som finns brevid kommatecknet, riktigt användbar ibland. Och nej, jag menar inte "M". ;)

_________________
Rikard Järvinen - ÅMK:s självutnämnde konbanegeneral ;)
"When I die, I want to die like my grandfather -who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car" -Okänd


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 16 Apr 2008, 23:30 
Offline
Medlem
User avatar

Joined: Mon 23 Aug 2004, 15:20
Posts: 73
Peabe wrote:
BlaaBMW wrote:
Tänk på att det även går att ta sig dit skärgårdsvägen ifall färjorna är fulla.


Jag har nästan blivit övertalad att komma med å köra med rettan... funderar isf på skärgårdsvägen, så vill nån haka på genom skärgården så kan jag ordna sovplats (Bor ju på Brändö så)! Skulle vara bra å få nån annan med sig oxå eftersom jag inte vet exakt var banan ligger. Nån som har en karta å kan ringa in precis var banan ligger i förhållande till staden Alastaro?!

Båten från Brändö till fastlandet tar 35 minuter och är på finska sidan kl. 09.05 och sen är det ungefär 1h 30min å köra i laglig fart. Så tar man den vägen så kommer man ju fram lite senare än ni andra...

Tar man skärgårdsvägen så finns det 2 tider man kan välja mellan om man åker med Alfågeln som går från Vårdö.

1. (20€ för bil, 10€ för motorcykel, enkel väg Hummelvik-Finland) Den jag kommer ta isf går 18.15 från Hummelvik på fredag eftermiddag, tyvärr så brukar den tiden vara ganska fullbokad (men går ju bra med hoj). Då är man på Brändö 20.40 och får sova en hel natt innan vidareresa.

2. (77€ för bil, 39€ för motorcykel, enkel väg Hummelvik-Finland) Andra alternativet är med nattbåten som går 05.30 från Hummelvik på lörda morron och då är det bara att köra rakt över Brändö för att fortsätta med nästa båt och sen vidare direkt till Alastaro.

Nån intresserad? Börjar bli lite i senaste laget för att börja planera nu. Men eftersom jag inte hade planerat att komma med (och vet inte ännu) så vart de lite brått...


Våra lokala hojracingteam,ART och TMB skall nog åka den vägen med övernattning på Brändö.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 16 Apr 2008, 23:48 
Offline
Veteran
User avatar

Joined: Mon 17 May 2004, 22:08
Posts: 2104
Location: Stockholm & Åland
Meningen med mitt förra inlägg var att skapa diskussion, vilket jag lyckades med. :)

Tittar man närmare på andelen driftbilar mot andelen banbilar så verkar driftbilarna utgöra max 22,7%. Logisk sett borde dom då får 1/4 av tiden som bilar har till disposition?

Men som ni säger, säkerheten kommer först och ska man köra drifting "på riktigt" kan det inte göras samtidigt som andra försöker sätta snabba varvtider.

_________________
//Matts Häggblom
BMW 325 - Till Salu


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 17 Apr 2008, 11:47 
Offline
Rutinerad medlem
User avatar

Joined: Thu 04 May 2006, 18:00
Posts: 257
Location: Mariehamn
Brorsan skall filma, tänkte filma allt vad vi har med oss, blir väl 2,5-3h som han sedan skall redigera till kanske 15-30minuter.....

Så det kommer nog att bli värt att vänta på resultatet av hans verk!

Skall bli filmat både bredvid banan och in i bilar, så det kan bli bra som bara den när det e klart! :lol:


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 17 Apr 2008, 11:49 
Offline
Veteran
User avatar

Joined: Mon 17 May 2004, 22:08
Posts: 2104
Location: Stockholm & Åland
Så det verkar alltså komma minst 3 videokameror och 2 duktiga fotografer med systemkameror + bra optik. Blir ett väldokumenterat evenemang det här!

_________________
//Matts Häggblom
BMW 325 - Till Salu


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 17 Apr 2008, 12:03 
Offline
Avancerad medlem
User avatar

Joined: Mon 26 Jun 2006, 14:18
Posts: 159
Location: Helsingfors
BlaaBMW wrote:
Meningen med mitt förra inlägg var att skapa diskussion, vilket jag lyckades med. :)

Tittar man närmare på andelen driftbilar mot andelen banbilar så verkar driftbilarna utgöra max 22,7%. Logisk sett borde dom då får 1/4 av tiden som bilar har till disposition?

Men som ni säger, säkerheten kommer först och ska man köra drifting "på riktigt" kan det inte göras samtidigt som andra försöker sätta snabba varvtider.


Kanske vi kan ta den här diskussionen på lördag på Alastaro när alla kan vara med i den :) Är helt övertygad om att alla får köra så mycket man orkar med hur vi än gör med uppdelningen av körtiderna. Trots allt så är det kanske 10-15 min körningstid som driftingbilarna vill ha per gång för sedan måste dom in och byta däck ;) Vi får väl ha en hederlig armuppräckning på lördagmorgon i depån :D

_________________
Elin Lindqvist


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 17 Apr 2008, 16:45 
Offline
Rutinerad medlem
User avatar

Joined: Tue 22 Jun 2004, 08:08
Posts: 292
Omröstning på plats kan funka, finns bara en liten hake!
Jag tror att de som vill drifta vill ha besked FÖRE de far till Alastaro och inte ett "sorry, vi har röstat, Ni får inte köra mer än två pass...." :shock:

Kan det fungera att skicka ut "rejsputtarna" först och driftinggänget direkt efter? Då tar det i allafall några varv innan de är ifatt (nu vet jag i.o.f inte hur "långsamma" driftinggänget är. Man man ju ana att driftinggänget håller ihop ganska bra (de vill ju spana in varandras rumpor hela tiden) och kör sina tre varv och sedan går in i depå och "vilar", detta innan Raceputtarna har hunnit ifatt för varvning s.a.s. Alt. håller långt till vänster på rakan och släpper förbi.

Kan inte "Viper" reda ut detta, han brukar vara bra på att dela in i grupper "osotade", "långa pipor men utan turbo", "doftgran i backspegeln men utan reservhjul" osv. Kanske han är så blyg att han inte vågar ta till ordet på lördag, vad vet jag?

:?

Vi ses på lördag!

//A.M

PS Fick idag veta att TMB "lyckats" få tag på "supermotard" däck till sin Gixx så detta problem finns även i MC klassen. DS


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 17 Apr 2008, 16:52 
Offline
Rutinerad medlem
User avatar

Joined: Mon 31 Jul 2006, 22:03
Posts: 305
Location: Mariehamn
mson wrote:
Våra lokala hojracingteam,ART och TMB skall nog åka den vägen med övernattning på Brändö.


Hur får jag tag på dom? Far dom på lörda morron från brändö?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 17 Apr 2008, 21:35 
Offline
Besökare
User avatar

Joined: Sun 03 Sep 2006, 21:07
Posts: 24
Location: Tranvik city
Är Alastaro-restaurangen öppen för oss i år också

_________________
/ Kjell.J
______________________
Golf GTI MK1 2.0


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 17 Apr 2008, 21:45 
Offline
Medlem
User avatar

Joined: Mon 23 Aug 2004, 15:20
Posts: 73
Peabe wrote:
mson wrote:
Våra lokala hojracingteam,ART och TMB skall nog åka den vägen med övernattning på Brändö.


Hur får jag tag på dom? Far dom på lörda morron från brändö?


pm


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 17 Apr 2008, 22:09 
Offline
Motorportalare
User avatar

Joined: Tue 29 Mar 2005, 15:07
Posts: 974
Wursting wrote:
Är Alastaro-restaurangen öppen för oss i år också
Har inget hört om det, men antar att den kommer att vara öppen. Sannolikheten är stor eftersom Team Eagle kommer att ha ett någon happening på banan efter oss.

_________________
Rikard Järvinen - ÅMK:s självutnämnde konbanegeneral ;)
"When I die, I want to die like my grandfather -who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car" -Okänd


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 18 Apr 2008, 08:42 
Offline
Besökare
User avatar

Joined: Sun 03 Sep 2006, 21:07
Posts: 24
Location: Tranvik city
TantGron wrote:
Wursting wrote:
Är Alastaro-restaurangen öppen för oss i år också
Har inget hört om det, men antar att den kommer att vara öppen. Sannolikheten är stor eftersom Team Eagle kommer att ha ett någon happening på banan efter oss.



Okej jo

_________________
/ Kjell.J
______________________
Golf GTI MK1 2.0


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 18 Apr 2008, 23:15 
Offline
Besökare
User avatar

Joined: Tue 12 Apr 2005, 11:57
Posts: 38
Location: Hammarland
Nu börjar d bli nära :D

_________________
Det spelar ingen roll hur lite man skiter i byxorna, det är ändå för mycket!

http://www.laget.se/mpmpp


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 18 Apr 2008, 23:24 
Offline
Medlem
User avatar

Joined: Mon 03 Mar 2008, 23:05
Posts: 56
Location: Mariehamn
Nu är det inge länge kvar nej ^^
Hoppas alla är på G som ska fara dit!
Jag är iaf på G :D
Går igenom hela kamerautrustningen, kollar att allt funkar som det ska.. Batterier laddade... Och allt extra man ska ha med :lol:

Vi syns på Alastaro! 8)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 19 Apr 2008, 00:32 
Offline
mp.net beroende
User avatar

Joined: Wed 02 Mar 2005, 22:05
Posts: 1629
Location: Mariehamn
Kör: Bil
Hoppas jag inte är alltför sent ute men,
jag kan tyvärr inte komma med för att... *bortis censurerad av admin*

_________________
///M3-Power

Åk före du så väntar jag på dig där.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 20 Apr 2008, 13:41 
Offline
mp.net beroende
User avatar

Joined: Wed 02 Mar 2005, 22:05
Posts: 1629
Location: Mariehamn
Kör: Bil
Cambudgie wrote:
Hoppas jag inte är alltför sent ute men,
jag kan tyvärr inte komma med för att... *bortis censurerad av admin*

Haha, :lol:

Här är eftersnacket http://www.motorportalen.net/phpbb/viewtopic.php?t=3726

_________________
///M3-Power

Åk före du så väntar jag på dig där.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 217 posts ]  Go to page Previous  1 ... 7, 8, 9, 10, 11

All times are UTC + 2 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 15 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group