Senaste nyttPå kommande
31 julFilmeckerölinjen rallysprint
22 julResultatRallysprinten 2017
23 julResultatEckerölinjen Rallysprint 2016
Hem | Kalender | Evenemang | Klubbar | Forum | Galleri | Filmer | Länkar | Resultat | Arkiv | Kontakt | Torg | Om
It is currently Fri 29 Mar 2024, 13:46

All times are UTC + 2 hours




Post new topic This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 10 posts ] 
Author Message
 Post subject: Gruppköp av Drift/Performancebox (-->18.02.08)
PostPosted: Thu 03 Jan 2008, 16:23 
Offline
Motorportalare
User avatar

Joined: Tue 29 Mar 2005, 15:07
Posts: 974
Jag har länge tittat runt efter en laptimer, och framförallt då en utan transponder. Enda alternativet till det är gpsbaserade timers, och störst (och prisvärdast) inom detta område är Racelogic med Driftbox samt Performancebox.
Eftersom jag redan bestämt mig för att själv skaffa en kontaktade jag återförsäljaren i Sverige för att höra mig för om det fanns möjligheter till ett gruppköp för ÅMK. Detta var ingen omöjlighet:

5 st eller fler = 5 % rabatt
10 st eller fler = 10 % rabatt

Priserna utan rabatt är:
6495 SEK inkl. 25% moms för Driftbox
4795 SEK inkl. 25% moms för Performancebox
(Jämförelsevis kostar en Performancebox 565 € i Finland)

Dessa rabatter gäller både för Driftbox och Performancebox, frakten tillkommer så klart. Vi har blivit erbjudna leverans hit till ön direkt (utan moms), men eftersom jag inte är säker på om det tillkommer andra avgifter förutom momsen på detta kanske det är enklast/billigast att lösa ut dessa direkt hos leverantören. Men detta är något vi som vill ha boxarna kan diskutera senare.

Så, är du intresserad av en box, PM:a ditt namn och telefonnummer till migsamt vilken box du vill ha (Drift/Performance). Erbjudandet gäller till den 18 januari -08.

http://www.racelogic.co.uk
http://www.driftbox.se/ (info om drift- och Performancebox på svenska)
http://www.driftbox.com/
http://www.performancebox.co.uk
Driftbox-sökning på Youtube
Performancebox-sökning på Youtube

_________________
Rikard Järvinen - ÅMK:s självutnämnde konbanegeneral ;)
"When I die, I want to die like my grandfather -who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car" -Okänd


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 04 Jan 2008, 18:37 
Offline
Motorportalare
User avatar

Joined: Tue 29 Mar 2005, 15:07
Posts: 974
Bumpar tråden, nog trodde jag att man skulle få ihop 5 stycken iaf.. inte ett svar har man fått!

Och kom ihåg: NEJ, ni får inte låna min! ;)

_________________
Rikard Järvinen - ÅMK:s självutnämnde konbanegeneral ;)
"When I die, I want to die like my grandfather -who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car" -Okänd


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 05 Jan 2008, 00:13 
Offline
Inventarie
User avatar

Joined: Sun 16 May 2004, 01:07
Posts: 31436
Location: Mariehamn
Kör: Impreza GT
Finns det inte lap-timer på banorna? Släng in en transponder och kör?
Då kan man väl jämföra sinsemellan lite bättre. Man får mycket bensin
för dom där pengarna =)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 05 Jan 2008, 13:25 
Offline
Motorportalare
User avatar

Joined: Tue 29 Mar 2005, 15:07
Posts: 974
MickeM wrote:
Finns det inte lap-timer på banorna? Släng in en transponder och kör?
Då kan man väl jämföra sinsemellan lite bättre. Man får mycket bensin
för dom där pengarna =)

Rätta mig någon om jag har fel, detta har jag bara hört som tredje person:
Vid banträffar så är tanken att man ska utveckla sin körning och inte köra efter förbättrade varvtider. Därför brukar det vara förbjudet med egna transmitters vid bankanten. Alt. 2 är att man använder mottagare som går på elslinga vid start och mål, men det vet jag inte vilka banor som använder + att båda ovanstående alternativen är lika dyra som en performancebox i vida svängar.

Boxarna har förutom laptiming (som jag är ute efter) många andra bra funktioner som man kan läsa sig till i länkarna i första inlägget.

_________________
Rikard Järvinen - ÅMK:s självutnämnde konbanegeneral ;)
"When I die, I want to die like my grandfather -who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car" -Okänd


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 08 Jan 2008, 09:39 
Offline
Motorportalare
User avatar

Joined: Tue 29 Mar 2005, 15:07
Posts: 974
Bumpar tråden igen, men det verkar vara dött på den här fronten. :)

_________________
Rikard Järvinen - ÅMK:s självutnämnde konbanegeneral ;)
"When I die, I want to die like my grandfather -who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car" -Okänd


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 10 Jan 2008, 17:39 
Offline
Medlem

Joined: Mon 11 Jun 2007, 17:52
Posts: 58
Location: Gottby
Vi kör performancebox i racebilen och jag kan verkligen rekommendera den. Den talar om så mycket mer än en laptimer gör... Bromspunkter, växlingar, spårval osv.

Av vissa svenska arrangörer kan man få reda på varvtider men de flesta vill inte ge ut några pga sbf-regler. Vet inte hur det är på finska sidan.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 11 Jan 2008, 01:07 
Offline
Veteran
User avatar

Joined: Mon 17 May 2004, 22:08
Posts: 2104
Location: Stockholm & Åland
Jag är intresserad men som studerande måste jag prioritera andra saker i första hand. Så tyvärr, kan inte vara med och köpa en nu. :(

_________________
//Matts Häggblom
BMW 325 - Till Salu


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 14 Jan 2008, 12:50 
Offline
Motorportalare
User avatar

Joined: Tue 29 Mar 2005, 15:07
Posts: 974
William Ekström: Jag har förstått att det är många som gör med en drift-/performancebox i bilen trots att det finns officiell tidtagning också, just som du säger att man får fram så mcyekt mera info. Vad kor ni med för bil, i vilken klass? Berätta lite mera!

BlaaBMW: Helt förståeligt, det kommer säkert fler tåg. Som det är nu så blir jag nog ensam om att handla den. :)

_________________
Rikard Järvinen - ÅMK:s självutnämnde konbanegeneral ;)
"When I die, I want to die like my grandfather -who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car" -Okänd


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 14 Jan 2008, 15:22 
Offline
Medlem

Joined: Mon 11 Jun 2007, 17:52
Posts: 58
Location: Gottby
TantGron wrote:
William Ekström: Jag har förstått att det är många som gör med en drift-/performancebox i bilen trots att det finns officiell tidtagning också, just som du säger att man får fram så mcyekt mera info. Vad kor ni med för bil, i vilken klass? Berätta lite mera!


MSLS (mellansvenska långloppsserien) klass 5. Vi kör en Ascona B.

Förra säsongen var den första, tyvärr blev det väl lite för mycket skruva och för lite köra men förhoppningsvis går det bättre denna säsong.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 23 Jan 2008, 21:30 
Offline
Motorportalare
User avatar

Joined: Tue 29 Mar 2005, 15:07
Posts: 974
Stängd! :)

_________________
Rikard Järvinen - ÅMK:s självutnämnde konbanegeneral ;)
"When I die, I want to die like my grandfather -who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car" -Okänd


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 10 posts ] 

All times are UTC + 2 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 12 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group