<!--QuoteBegin-TantGron+22 Aug 2005, 08:12 --></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>
QUOTE (TantGron @ 22 Aug 2005, 08:12 )</td></tr><tr><td id='QUOTE'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-savv3+20 Aug 2005, 16:53 --></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>
QUOTE (savv3 @ 20 Aug 2005, 16:53 )</td></tr><tr><td id='QUOTE'><!--QuoteEBegin--> Vi ska ordna så försäkringarna täcker också.
Detta behöver vi göra:
Samla en lista på samtliga namn som kommer va med.
Vi måste göra några trafikövningar på banan, typ bromsa från 100 för att kontrollera bromssträcka. Konkörning etc. Då kan vi få trafikförsäkringen att gälla. [/quote]
Detta har prioritet # 1 just nu!!
Ska vi bilförare ta tag i detta själva eller är det för alla deltagare? Finns det funktionärer som tar han om dylika bromstest osv?
En annan grej: Hur många milli mönster på däcken måste man ha kvar för att det ska vara godkänt?
[/quote]
Alltså nu börjar jag bli lite orolig, det är i.a.f. bara 4 timmar vi har till förfogande.
Vi har kört diverse bromsövningar med hoj även tidigare när vi varit men då har vi gjort det på bromssträckan för Dragracingstrippen (nr11 på bilden) och rejält mycket längre bort än första kurvan på rundbanan (nr1) på samma gång som vi kört på som vanligt på banan.
Kan ni fixa bromsövningarna där så är det väl ok men funderar ni på att ta tid i anspråk från själva bankörningen så måste vi fundera en gång extra om det alls är värt att komma med denna gång med racehoj.
Tvärtom så måste vi se till att vara effektiva och inte få nån dötid mellan bil-/hojkörpass så att vi får ut så mycket som möjligt av träningstiden.
Det kommer inte att finnas några funktionärer där som står till vårt förfogande, vi måste klara allt själva.
Mönster på däcken är väl samma som vanligt för att du ska få köra hem, på banan kan du ju gärna köra med slicks.
Och Mickem: Klart du ska med, tror du inte dina skivor pallar för typ 10 varv på Alastaro så ska du nog fundera på att ta cykeln på jobb istället...