Bilar som är besiktade ska ju inte kunna vara osäkra eller farliga.

Så jag tycker det räcker med att skriva det.
Sen måste man ju förstås vid "besiktningen" på lördagen bestämma om man kan låta bilen vara med eller ej.
Standardutförande låter i mina öron som fabriksskick. Alltså om man sänkt bilen eller liknande skulle den inte mer vara godkänd. Detta har man ju så klart inte menat kan jag tänka mig.

Man skall väl helst försöka hålla reglerna så enkla som möjligt så man slipper såna tolkningsfrågor.
Bättre att reda ut oklarheter nu, en dryg vecka i förväg. Än att stå där på lördagen och fundera hur det skall bli.
Om nån här tycker att jag bara f*ttas om detaljer och tycker att jag vill förstöra, så stämmer inte det. Jag vill ge fullt stöd och hjälp åt dem som ordnar detta. Hoppas att allt ska gå bra och att det inte uppstår problem, så att detta kan bli ett evenemang som ordnas igen.
Skulle mycket gärna själv delta men som jag tidigare skrev är jag bortrest då. Det finns faktiskt sånt i livet som är viktigare än att köra bil.

Jag håller helt med dig, onödigt att ha saker med som inte tillför något. Meen om jag inte är helt ut och cyklar så ska man egentligen ombesikta bilen när man tex sänkt den, rätta mig gärna om jag har fel. Ingen kommer naturligtvis att kuggas bara för en sänkning eler ett öppet luftfilter, är bilen i skick så får man köra.
Men som sagt så mottas alla åsikter med tacksamhet så att alla barnsjukdomar kan tas bort till nästa revidering.