Senaste nyttPå kommande
31 julFilmeckerölinjen rallysprint
22 julResultatRallysprinten 2017
23 julResultatEckerölinjen Rallysprint 2016
Hem | Kalender | Evenemang | Klubbar | Forum | Galleri | Filmer | Länkar | Resultat | Arkiv | Kontakt | Torg | Om
It is currently Thu 28 Mar 2024, 22:03

All times are UTC + 2 hours




Post new topic Reply to topic  [ 15 posts ] 
Author Message
 Post subject: City Bilvårds hemsida
PostPosted: Tue 30 Jan 2007, 10:52 
Offline
Ny

Joined: Sun 28 Jan 2007, 12:35
Posts: 3
Location: Mariehamn
Ja nu har man äntligen fått igång hemsidan ,klicka in på den här adress http://www.citybilvard.ax .Sidan är fortfarande under uppbyggnad så det finns lite små fel kvar ännu.kom gärna med åsikter vad Ni tycker om sidan.Kommer också att börja med försäljning av bilvårdsprodukter av hög kvalitet.det kommer också snart att finnas med på hemsidan

Kenneth

_________________
BVS


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: City Bilvårds hemsida
PostPosted: Tue 30 Jan 2007, 12:00 
Offline
Rutinerad medlem
User avatar

Joined: Sat 19 Feb 2005, 18:05
Posts: 372
City Bilvård wrote:
Ja nu har man äntligen fått igång hemsidan ,klicka in på den här adress http://www.citybilvard.ax .Sidan är fortfarande under uppbyggnad så det finns lite små fel kvar ännu.kom gärna med åsikter vad Ni tycker om sidan.Kommer också att börja med försäljning av bilvårdsprodukter av hög kvalitet.det kommer också snart att finnas med på hemsidan

Kenneth


Fin hemsida :) Ska bli intressant och se vilka bilvårdsprodukter ni kommer att sälja och vilka priser ni kommer att ha på dem. Hoppas på bra priser så att man slipper fara över till Sverige för att handla...


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: City Bilvårds hemsida
PostPosted: Tue 30 Jan 2007, 14:07 
Offline
mp.net beroende
User avatar

Joined: Wed 02 Mar 2005, 22:05
Posts: 1629
Location: Mariehamn
Kör: Bil
mathias wrote:
...så att man slipper fara över till Sverige för att handla...

Det är litenheten som kostar på Åland. Skulle alla tänka som dig skulle Åland gå under.

_________________
///M3-Power

Åk före du så väntar jag på dig där.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: City Bilvårds hemsida
PostPosted: Tue 30 Jan 2007, 14:40 
Offline
Veteran

Joined: Mon 01 May 2006, 23:25
Posts: 4215
Location: Jomala
Kör: Allt med motor
City Bilvård wrote:
Ja nu har man äntligen fått igång hemsidan ,klicka in på den här adress http://www.citybilvard.ax .Sidan är fortfarande under uppbyggnad så det finns lite små fel kvar ännu.kom gärna med åsikter vad Ni tycker om sidan.Kommer också att börja med försäljning av bilvårdsprodukter av hög kvalitet.det kommer också snart att finnas med på hemsidan

Kenneth

Hel sjyst sida man blir ju lite avis på dom som kan fixa med flash :?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 30 Jan 2007, 21:30 
Offline
mp.net beroende
User avatar

Joined: Mon 17 Apr 2006, 01:55
Posts: 1008
Location: Lemland
Kör: VW
snyggt ++++


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: City Bilvårds hemsida
PostPosted: Wed 31 Jan 2007, 09:25 
Offline
Rutinerad medlem
User avatar

Joined: Sat 19 Feb 2005, 18:05
Posts: 372
JS_ wrote:
City Bilvård wrote:
Ja nu har man äntligen fått igång hemsidan ,klicka in på den här adress http://www.citybilvard.ax .Sidan är fortfarande under uppbyggnad så det finns lite små fel kvar ännu.kom gärna med åsikter vad Ni tycker om sidan.Kommer också att börja med försäljning av bilvårdsprodukter av hög kvalitet.det kommer också snart att finnas med på hemsidan

Kenneth

Hel sjyst sida man blir ju lite avis på dom som kan fixa med flash :?


Flash är bra, de hemsidor som använder sig av det blir mycket snyggare och roligare för kunder/besökare att besöka deras hemsida. En polare till mig som gick på samma utbildning var grym på Flash och gjorde riktigt snygga saker.

Här är några flashsidor som jag gillar:

http://www.2advanced.com
http://www.alexmoreno.se
http://www.tiesto.com/


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 05 Feb 2007, 12:00 
Offline
Rutinerad medlem
User avatar

Joined: Sun 24 Oct 2004, 12:36
Posts: 320
citat från MrCaps hemsida:

"Alla bilägare vill självklart köra en snygg och proper bil som minskar så lite som möjligt i värde"

"Billacken är som din egen hud, med porer och allt. Liksom hudens porer behöver lacken rengöras, behandlas och skyddas."

"Bilens lack är som din egen hud. Liksom hudens porer behöver de rengöras, behandlas och skyddas. För att göra t ex en MasterTreatment™ behandling på hela din bil behöver vi låna den i cirka ett dygn. Först gör vi lacken hundraprocentigt ren på djupet. Därefter utförs en FormulaU™ ytbehandling som bygger upp den skyddande, smutsavvisande och glansiga ytan. Sedan härdas den nya ytan tills det är dags för din skinande nya bil att ge sig ut på vägarna igen. "

"Först bearbetar vi lacken genom att ta bort rispor, repor, oxider och matthet. Sedan gör vi lacken hundra procent ren på djupet."

"FormulaU™-preparatet applicerar vi i två skikt. Det första skiktet tränger ner i lackens porer. Det andra bygger upp den skyddande, smutsavvisande och glansiga ytan.

Sedan härdas den nya ytan tills det är dags för din “nya” skinande bil att ge sig ut på vägarna "

Ovanstående citat ær hæmtat från MrCaps hemsida som har sett likadan ut de senaste två åren. Titta på Citybilvårds hemsida och jæmfør texterna.....En viss likhet va? Copy, Paste har nog varit hett under produktion av denna hemsida.......

denna text finns på førsta sidan:

"This online service contains copyrighted material, trademarks and other proprietary information including, but not limited to, text, pictures, drawings, graphics, and logos all being legally protected by the copyright and trademark laws or by other legislation.
The material may be downloaded and otherwise copied and distributed only for non commercial and strictly private use.
Legal actions will be taken against all commercial use.

Use of this site signifies your agreement to the terms of use."

jag føreslår att Citybilvård skall stænga sin hemsida tills vidare......
Før deras eget bæsta....Læs ovan......

_________________
Det finns många som sæger att de har fina bilar, men det finns endast en riktig bil och det ær en volvo med beteckningen R


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 05 Feb 2007, 12:34 
Offline
Veteran
User avatar

Joined: Mon 17 May 2004, 22:08
Posts: 2104
Location: Stockholm & Åland
Efter att ha jämfört mrcap.com med citybilvard.ax så måste jag hålla med Tomas. Stäng sidan och byt ut texterna så snabbt som möjligt.

Stöld av upphovsrättsskyddat material är ett allvarligt brott. Notera att MrCap specifikt säger att ingenting får kopieras från deras sida: "The material may be downloaded and otherwise copied and distributed only for non commercial and strictly private use. Legal actions will be taken against all commercial use."

_________________
//Matts Häggblom
BMW 325 - Till Salu


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 05 Feb 2007, 12:41 
Offline
Rutinerad medlem
User avatar

Joined: Sun 24 Oct 2004, 12:36
Posts: 320
Ett værre plagiat ær svårt att hitta.

Texten Mats klistrade in ær inget løst hot, det ær fakta.


Kenneth stæng sidan.

ASAP

_________________
Det finns många som sæger att de har fina bilar, men det finns endast en riktig bil och det ær en volvo med beteckningen R


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: City Bilvårds hemsida
PostPosted: Mon 05 Feb 2007, 12:52 
Offline
Rutinerad medlem
User avatar

Joined: Sat 19 Feb 2005, 18:05
Posts: 372
mathias wrote:
City Bilvård wrote:
Ja nu har man äntligen fått igång hemsidan ,klicka in på den här adress http://www.citybilvard.ax .Sidan är fortfarande under uppbyggnad så det finns lite små fel kvar ännu.kom gärna med åsikter vad Ni tycker om sidan.Kommer också att börja med försäljning av bilvårdsprodukter av hög kvalitet.det kommer också snart att finnas med på hemsidan

Kenneth


Fin hemsida :) Ska bli intressant och se vilka bilvårdsprodukter ni kommer att sälja och vilka priser ni kommer att ha på dem. Hoppas på bra priser så att man slipper fara över till Sverige för att handla...


Nu tar jag tillbaka vad jag sade om hemsidan. vet MrCap om detta? :roll:


Top
 Profile  
 
 Post subject: Hoppsan!
PostPosted: Mon 05 Feb 2007, 13:53 
Offline
Ny

Joined: Sun 28 Jan 2007, 12:35
Posts: 3
Location: Mariehamn
Ja jag har väl tagit lite härifrån och därifrån,tyckte att det var onödigt att uppfinna hjulet en gång till,så varför inte "låna" lite av det bästa när man har tillgång till information. Men om det är så att man inte får kopiera vissa delar så kommer jag att ändra mig i mina formuleringar.Tack för att ni tillrättavisar mig.Ödmjuk inför kunskapen :)
Kenneth/City Bilvård

_________________
BVS


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 05 Feb 2007, 15:17 
Offline
Veteran
User avatar

Joined: Mon 17 May 2004, 22:08
Posts: 2104
Location: Stockholm & Åland
Man får tyvärr inte kopiera text (eller ens skriva ny text som är väldigt lika upphovsskyddad text). Samma sak gäller för bilder, musik, etc.

Men bara du ändrar på texterna (skriver egna) så är det nog ingen fara.

_________________
//Matts Häggblom
BMW 325 - Till Salu


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Hoppsan!
PostPosted: Mon 05 Feb 2007, 17:26 
Offline
Motorportalare

Joined: Sun 14 Jan 2007, 22:55
Posts: 744
City Bilvård wrote:
Ja jag har väl tagit lite härifrån och därifrån,tyckte att det var onödigt att uppfinna hjulet en gång till,så varför inte "låna" lite av det bästa när man har tillgång till information. Men om det är så att man inte får kopiera vissa delar så kommer jag att ändra mig i mina formuleringar.Tack för att ni tillrättavisar mig.Ödmjuk inför kunskapen :)
Kenneth/City Bilvård


Bäst vore du om du mailade det företag du vill låna deras formuleringar ifrån.
Jag lägger ex ALDRIG in en bild på vår Petrolinasida utan att personen gett medgivande.Heller inte texter som härstammar från annat ställe utan att visa VARIFRÅN man fått uppgifterna.
Ex james Deanbilder som finns på vår sida har jag kontaktat CMG Worldwide för tillstånd.Även text om honom på svenska från annan författare.

Allt för att INTE få ett större skadestånd på halsen.

Alla är vi gröna på hemsidor förr eller senare eller aldrig.Fråga är A och O om man är osäker på vad man får göra eller inte göra är att rekommendera.

_________________
Har ni som skriver ut vad som helst på nätet funderat på de här?
Man skriver ut elaka kommentarer om en person.
En sak du skriver på internet blir sedd av många.
Du blir anmäld. Du blir fälld.
Och du har just givit den personen en massa pengar :-)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 05 Feb 2007, 20:54 
Offline
Rutinerad medlem
User avatar

Joined: Sun 24 Oct 2004, 12:36
Posts: 320
En åsikt/text kan man bäst stå för om man är författer själv. Att kopiera något någon annan gjort/skrivit ökar bara risken för osäkerhet och problem. Kenneth i detta fall har ett ykre/ett företag/en verksamhet av en orsak.

Berätta det på din hemsida. Berätta det du berättar om min granne ringer och vill veta mera om varför hans bil är så matt och tråkig.

Om du/ni skriver det från "hjärtat" så märks det.

Som garage änkan skriver så är det viktigt att fråga. Väldigt viktigt.

I detta falla är det dock lönslöst att ta kontakt med MrCap. De delar inte med sig av något. Det kan jag garantera. De är störst i denna bransch av en orsak och det är knappalunda tack vare att de delar med sig av sitt koncept som tagit över 15 år att utveckla.....

Men prova gärna :)

_________________
Det finns många som sæger att de har fina bilar, men det finns endast en riktig bil och det ær en volvo med beteckningen R


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 06 Feb 2007, 14:45 
Offline
Rutinerad medlem
User avatar

Joined: Sat 19 Feb 2005, 18:05
Posts: 372
Vad har du för priser på MEGUIARS produkterna? Snaart börjar det bli vår så man måste uppdatera sitt "puts/tvätt-lager" i garaget ;) Skicka PM eller maila mig priser Kenneth.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 15 posts ] 

All times are UTC + 2 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group